Gå til innhold

Apple får nesten hele overskuddet fra verdens mobilsalg


Anbefalte innlegg

Jeg forstår ikke dette med stylus. Det er vel ingen som faktisk ønsker seg resistiv skjerm? Er problemet at ikke Apple har innebygget støtte for nivåer?

Se på S Pen til Note, lagd av Wacom. Note lager et elektromagnetisk felt over skjermen sin. Når du tar pennen nær så induseres strøm i pennen, og den trenger dermed ikke noe batteri eller lignende og blir svært lett. Denne pennen fungerer altså fra rundt 3 cm over skjermen. Hvis du legger et papirark 2 cm over skjermen og skriver på det, sås vil du skrive på skjermen. Så har du jo og selvfølgelig knappen som aktiverer en rekke kommandoer, luftkomandoer. Jeg tror få vil ha en resitiv skjerm, men slike penner som S Pen er absolutt nydelige å bruke. De fungerer ellers kun på enheter som har slikt elektromagnetisk felt. Bruker du dem på en vanlig touch skjerm, registreres ingen input. Den klarer ellers også å registrere hvor kraftig du trykker, uten at jeg vet hvordan de får til det.....

 

Det å forvente at Apple skal begynne med dette er jo merkelig derimot. Det var tross alt ment som et nisjeprodukt, selv om det har blitt veldig populært.

 

Ellers har jeg og alltid lurt på hvor alle folkene som trenger minnekort er. Etter min erfaring er det ikke veldig mye i bruk, og ikke mange som trenger det. Jeg har en følelse av at det er bare noe folk skriker etter i forum, og at det faktisk ikke er veldig mange som bruker det. Dermed kan det godt være på mer spesielle modeller, men ser ikke problemet med at det ikke er på mainstream-modeller. Hvor mange PCer kommer med plass til å sette inn en ekstra HDD?

 

For ikke å snakke om byttbart batteri.

Endret av TKongen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår ikke dette med stylus. Det er vel ingen som faktisk ønsker seg resistiv skjerm? Er problemet at ikke Apple har innebygget støtte for nivåer?

Problemet er manglende presisjon i andre ting enn web sveiping og produktivitet.

Ønsket er ikke en tykk jalla 3'de parts stylus penn men noe ala s-pen.

 

Edit:

Til info , jeg er av de som ikke savner minnekort hverken i android eller apple enheter .

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

for dere som ikke forstår det .

 

mange som ikke har brukt eller har teste Apple sine produkter spør om hvordan fungerer forslkelige ting

de spør kan du gjøre dit eller dat , men får da beskjed om at det kan du

andre gange får man beskjed at det er ikke slik det fungerer

 

og da lure man på hvordan skal man da få til den oppgaven

 

forklaringen blir da at de må gjøre det på en må som da virker mer tung vid

det kan man sameligne med Metro i windows

 

så kommer man å spør hvordan får man tømt noe av mine på telefonen og får da forklart at man må være tilkoblet  mobilnettet

eller andre ting som som er sære som at man må bruke inntune for å laste ned musikk

 

hvem ønsker å være låst i Apple sitt grep ?

der sier at det fungerer så bra fordi der slipper å vite hvor filen tar plassen hen , men da er der også avhenge av at ingen feil plaserer dem på feil sted

 

windows sitt system er jo også avhengig at filen er plassert på riktig sted .

men har kan man finne ut hvor filen er plaser og så flytte den dit den skal være uten for mye dirke darier.

 

det er en fordel hvis man driver og ordner opp i filsystemet eller om man driver og tester egenproduserte applikasjoner

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bedre bilder rett opp av lomma enn de fleste andre telefoner. Det finnes andre modeller enn Samsung sine toppmodeller der ute, og Apple har nå åtte år med historikk på å være i toppsjiktet på bildekvalitet.  Men det er greit det - kun en preferanse.

 

 

Jeg har sagt at multitaskingen er et hack (som i: få software til å gjøre noe den ikke er tiltenkt) og at jeg ikke har tro på tilnærmingen med å legge til dette i etterkant når det ikke støttes av OS.

 

selv om det finnes unntak. Men unntakene er få nok til at jeg overhodet ikke stoler på dem som programvareleverandør.

 

Jeg står på at hva slags minne som brukes i en telefon er irrelevant for meg som bruker. Det som teller er ytelse og feilrate. Er begge de to akseptable kan leverandøren bruke hva pokker han vil for meg. 

 

Hvordan Apple har så høy inntjening er interessant, men tråden var i ferd med å bli en krangel om en dollar her og der på enkeltkomponenter. Det er en annen diskusjon og bare gjetting. Svaret er jo egentlig enkelt: De produserer billigere og selger dyrere.

 

 

 

Atter en gang så kommer du med en påstand. Når jeg beviser at det ikke stemmer, så modererer du deg selv, og endrer på det du skrev. iPhone gikk fra å være den beste, til en av de beste. Du påstår og at det finnes andre modeller enn Samsung sine. Hvem er det du mener iPhone slår? Sony, som lager kameraene? LG som får side opp og ned med skryt i hver eneste test av kameraet? Det at iPhone tar bedre bilder opp av lomma enn HTC eller modeller til 3000-4000 kr ville jeg ikke akkurat sett på som at iPhone er veldig bra. Dessuten så trodde jeg du var av den oppfatning at HW egentlig ikke betyr så mye? Bortsett fra når Apple er best på noe( som de ikke er, de blir jo og slått på kamera SW av Samsung her, kamera-appen til LG er jo og den beste ifølge tester).

Hvis du sier at Apple baserer salgene sine på at folk synes iPhone 4 hadde bra kamera, som godt kan stemme sier ikke noe på det, så virker det ikke akkurat positivt for fremtidsutsiktene for selskapet. Var best engang selger ikke uendelig.

 

Du sa at "det virker, men det virker ikke bra". Blir litt mye dobbeltmoral her. Ting som at det ikke er på OS nivå osv er ikke noe folk vet om eller trenger å bry seg om i det hele tatt. Du sier at slike ting ikke er viktige, bare opplevelsen og hvordan det fungerer. Altså, det gjelder når det er Apple, når det kommer til Samsung har du andre krav.

 

Du har altså godt fra at alt er søppel, til at de har noe bra.

 

Som tidligere bevist. Hverken ytelse eller feilrate på TLC NAND fra SanDisk er akseptabelt. NAND fra Sandisk er akseptabelt, TLC er IKKE. Jeg forstår ikke at det er så vanskelig å være enig i at Apple har gjort noe som ikke er akseptabelt. Nettopp for å spare kun noen få dollar. Du sier at det ikke er verdt å diskutere engang, det viser jo hvor lite dette betyr for hver modell. Likevel har altså Apple kjøpt inn dette. Lagringsplass som er elendig for å spare et par dollar. Hvis dette ikke går utover tilliten for Apple, og at du stoler på at de alltid leverer varer som tilfredsstiller kravene, så vet ikke jeg hva som skal til for at du skal miste tillit hos Apple i det hele tatt.

 

Ellers var det rundt 70$ dollar per telefon. Småpenger som ikke er verdt å diskutere selvfølgelig. 70* 75.000.000 blir nok en ubetydelig del i Apple sitt regnskap.

 

Ellers virker det som om det er lite poeng i denne diskusjonen. Du kommer stadig med feilaktige påstander, som at iPhone har best kamera opp av lommen. Deretter modererer du innleggene dine og ordlegger deg annerledes, samtidig går du bare over til å komme med andre påstander om multitasking f.eks. Jeg ønsker absolutt å diskutere saken, men jeg foretrekker å basere grunnen til at Apple tjener så mye penger på årsaker som faktisk er riktige. Det blir lite poeng i å si at Apple tjener mye f.eks på grunn av deres gode kamera rett opp av lomma, når de faktisk ikke har spesielt gode kamera opp av lomma i det hele tatt. Likevel er jo ikke kameraet noe som drar spesielt nedover på iPhone, som f. eks HTC sin M9. Likevel er det klart at alle som kjøper iPhone for kamera har gjort et dårlig valg. Det er veldig konkurransedyktig, og sammen med de beste. Det er likevel ikke et kamera som står noe nevneverdig positivt ut i forhold til resten, som kameraet i S6 eller G4.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

hvem ønsker å være låst i Apple sitt grep ?

 

Jeg er en av disse...:-)

 

I over 20 år var jeg "låst" i Microsoft sitt grep, med mye frustrasjon over småting som alt for ofte ikke fungerte. En stund var jeg også "låst" i Android sitt grep, der ble problemene til slutt så frustrerende at vi fikk levert alle telefonene tilbake...

 

Nå er jeg "låst" i Apple sitt grep, og for første gang siden begynnelsen av 80-tallet er jeg virkelig fornøyd med mine datadingser.

Endret av rogkas
Lenke til kommentar

Er feilratene på iPhone 6 spesielt høye eller ytelsen elendig pga valg av minne? I såfall er jeg enig i at Apple har gjort et dårlig valg. Men jeg har virkelig ikke hørt om dette før i denne tråden, så jeg vil tro det er storm i et vannglass. Eller har du noe info jeg ikke har om feilrater?

 

Jeg kan ta det jeg sier om kamera enda en gang så du kanskje forstår, men så gidder jeg ikke mer. Apple har, igjennom sju generasjoner, levert blant de beste kameraene, som folk opplever at de tar gode bilder med. Konkurrentene har slitt med å oppnå det samme, altså at bildene blir bra når man bare tar den opp og trykker. Nå har komkurrentene kommet opp på samme (eller høyere) nivå, men Apple leverer fortsatt godt og har oppnådd tillit. Da holder det ikke å bare være bedre, man må være mye bedre.

 

Jeg har forøvrig alltid anerkjent at Samsung lager ok software iblant. Men det hører til unntakene, og jeg stoler ikke på dem.

Lenke til kommentar

dette blir uendelig for

noe har problemer med Microsoft , andre er fornyede 

noen har problemer med linux , mens andre er fornøyde

noen har problemer med  androide og ggogle , men andre er storføyde

og noen har store problemer med Apple , mens andre sier at der er fornøyde

 

hvordan vet man at det ikke er brukerne det er noe feil med ?

hvordan vet man at det ikke er mindre problemer . men de ville ikke innrømme noe for ikke å miste stolthet 

 

mange Apple bruker er jo kjent for være spesielt begeistret for Apple og ser det som nesten som å miste livsverket sitt hvis det skulle være feil med en Appeldings

noe slik har jeg aldri hør fra hverken andro-id eller Microsoft

 

eller så oppfatter man det at Apple har lit for mye makt på hjemelektronikken , man finner likesom ikke noe uten Apple sin inngripen lengre.

 

Før i tiden bli Iphone koret som den beste , den vant tester og alle aksepterte det

men så ble Iphon nr 2 og 3 på tester .

det var det ikke alle som kunne akseptere.

da ble plutselig sagt at den var bra nok

 

bare det kan virke noe provosere i bestemte tilfeller 

 

 

alt dett for meg til lure på om en som bruker en Iphone  eller andre ting fra Apple egentlig er så fornøyd som man skal ha de til

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

alt dett for meg til lure på om en som bruker en Iphone  eller andre ting fra Apple egentlig er så fornøyd som man skal ha de til

Du koker hvert fall sammen en masse rare tanker, det skal du ha. Litt morsomt, mest trist...

 

Hadde jeg misfornøyd med Apple hadde jeg byttet det ut. På samme måte som jeg til slutt gjorde med Microsoft og Android. Det er da bare datadingser, det kan da ikke være noen kobling mot stolthet...

 

Men det er tydelig at DU har en sånn kobling.

Lenke til kommentar

 

 

 

Som tidligere bevist. Hverken ytelse eller feilrate på TLC NAND fra SanDisk er akseptabelt. NAND fra Sandisk er akseptabelt, TLC er IKKE. Jeg forstår ikke at det er så vanskelig å være enig i at Apple har gjort noe som ikke er akseptabelt. Nettopp for å spare kun noen få dollar. Du sier at det ikke er verdt å diskutere engang, det viser jo hvor lite dette betyr for hver modell. Likevel har altså Apple kjøpt inn dette. Lagringsplass som er elendig for å spare et par dollar. Hvis dette ikke går utover tilliten for Apple, og at du stoler på at de alltid leverer varer som tilfredsstiller kravene, så vet ikke jeg hva som skal til for at du skal miste tillit hos Apple i det hele tatt.

 

Du er sikker på at du ikke overdramatiserer dette en smule?

"The recently released iOS 8.1.1 update should improve the performance of TLC based NANDs to a certain extent and should also fix the random reboot issues being faced by many."

http://www.iphonehacks.com/2014/11/iphone-6-mlc-based-nand-consistently-outperforms-ones-tlc-based-nand.html

Er kildene dine oppdaterte, eller var dette kun et kontroller-firmware problem som ble (helt eller delvis) løst i en os oppdatering?

Lenke til kommentar

Dét tvil

vel , jeg hører da en del

Dét tviler jeg ikke på.

 

Det er massevis av ting ved iPhone jeg ikke synes er optimalt. Valg jeg er uenig i, ting som ikke funker som de skal, begrensninger jeg føler går for langt, etc.

 

Som jeg har sagt mange ganger i tråden - at noe er best betyr ikke at det er perfekt eller bra. Bare at de andre er dårligere.

Lenke til kommentar

 

 

ander har vektlagt dem såpass mye det ødelegger opplevelsen for dem

 

Da får jeg håpe de kjøper seg noe annet, det er ikke verdt å bruke penger på noe som gir den erfaringen.

da kjøper de ihvertfall ikke Iphone

Hehe...nei får jeg da virkelig ikke håpe. Hvis de syns en iPhone ødelegger opplevelsen for dem, så ville de jo virkelig vært stokk dumme hvis de kjøper en ny iPhone.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke dette med stylus. Det er vel ingen som faktisk ønsker seg resistiv skjerm? Er problemet at ikke Apple har innebygget støtte for nivåer?

 

En stylus gir deg registrering av trykk, som er et minimum for å kunne bruke den som penn/blyant, og den gir deg en spiss, som gjør den til et presisjonsinstrument i forhold til en tjukk, butt finger. Min siste resistive skjerm (N900) framsto som mye mer nøyaktig og kunne ha mye mindre lenker fordi en stylus har overlegen treffsikkerhet. Å gå over til en unøyaktig berøringssensitiv skjerm var nedtur, tross de åpenbare fordelene. Resistive skjermer var bare en implementasjon som gjorde disse tingene mulig, og hadde altså kjente svakheter.  Det finnes hybridskjermer, eller løsninger som heller måler egenskapene på andre måter enn resistive skjermer gjorde. Disse har tatt helt over nå.

 

En bedre stylus kan også registrere vinkel og avstand, har knapper og viskelærfunksjon, etc. Et godt verktøy, spesielt for tegning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er feilratene på iPhone 6 spesielt høye eller ytelsen elendig pga valg av minne? I såfall er jeg enig i at Apple har gjort et dårlig valg. Men jeg har virkelig ikke hørt om dette før i denne tråden, så jeg vil tro det er storm i et vannglass. Eller har du noe info jeg ikke har om feilrater?

 

Jeg kan ta det jeg sier om kamera enda en gang så du kanskje forstår, men så gidder jeg ikke mer. Apple har, igjennom sju generasjoner, levert blant de beste kameraene, som folk opplever at de tar gode bilder med. Konkurrentene har slitt med å oppnå det samme, altså at bildene blir bra når man bare tar den opp og trykker. Nå har komkurrentene kommet opp på samme (eller høyere) nivå, men Apple leverer fortsatt godt og har oppnådd tillit. Da holder det ikke å bare være bedre, man må være mye bedre.

 

Jeg har forøvrig alltid anerkjent at Samsung lager ok software iblant. Men det hører til unntakene, og jeg stoler ikke på dem.

Personen rett over deg har skrevet at han har dette problemet, og linket til nettsider som beviser dette. At selve NANDen feiler vil vi nok se mer etter tid, ikke i begynnelsen. Det var en ganske stor der av diskusjonen, og jeg skrev mye der jeg forklarte det. HVis du aldri leste det første gangen, så kommer jeg ikke til å skrive det samme om igjen. 

 

Jeg har som sagt ingen problemer med at folk forventer og tror at iPhone har utrolig bra kamera, når de vet at iPhone 3GS/iPhone4/4S tok de beste bildene.(vet ikke om det stemmer eller ikke, men det er nok ikke langt ifra uansett og betyr ikke så mye). Jeg sier bare at det er ikke noe jeg ville følt meg komfortabel med som kjøpsargument. Vi var bra før, og folk tror vi fortsatt er gode. Det holder i noen år, men det holder ikke evig. Toppmodeller fra Android begynner å få noen år med veldig gode kameraer og bildebehandling på auto, samt gode kameraapper.

Du er sikker på at du ikke overdramatiserer dette en smule?

"The recently released iOS 8.1.1 update should improve the performance of TLC based NANDs to a certain extent and should also fix the random reboot issues being faced by many."

http://www.iphonehacks.com/2014/11/iphone-6-mlc-based-nand-consistently-outperforms-ones-tlc-based-nand.html

Er kildene dine oppdaterte, eller var dette kun et kontroller-firmware problem som ble (helt eller delvis) løst i en os oppdatering?

 

Ah, de skal bare fikse det med SW oppdatering? Hvordan fikser du et problem som er i HWen med en software oppdatering? Samsung er mye flinkere med NAND, og spesielt mye flinkere med TLC. De har likevel problemer med å korrigere for ytelsestap i TLC, og mange har rapportert problemer med dette. De har lansert veldig mange fikser, men det er utrolig vanskelig.

 

Hvis du har lest litt artikler på anandtech og andre lignende steder om TLC så finner du også ut at det er ganske urealistisk at disse brikkene er noe annet enn forferdelige, når du ser på hvem som produserer dem. De har rett og slett ikke teknologien, og det finnes ikke gode nok 3. parts kontrollere til å takle disse diskene. Det er kun Samsung med sin 3D NAND, og egenutviklede kontrollere som har sjangs på å gjøre TLC brukbart. Ingen har enda slått Samsung sine 2012 TLC SSDer. Jeg skulle gjerne ønske på veiene av alle som har TLC NAND, og altså har brukt mest penger av alle, altså rundt 9000 kr, at dette var mulig å fikse. Det er likevel grenser for hva du kan få til med HW som er dårlig, og bare beregnet som billig lagringsplass uten krav til noe form for ytelse. Spesielt når konkurrenter bruker high end Samsung NAND, med UFS.

Endret av TKongen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...