Gå til innhold

Fiske i Bærums-/Oslomarka

Anbefalte innlegg

Hei,

Tenkte å ta opp innenlandsfiske i Oslo-området. Har fisket mye på fjellet, men aldri "hjemme". Tenkte å ta med teltet og gå til fots fra enten oslo eller bærum, men har begrenset med tid. I første omgang vil jeg telte fra lørdag til søndag, og jobber frem til 16.00 på lørdag, altså har jeg ikke god tid til å gå veldig langt!

Men vil heller ikke dra til østernvann og ligge i telt ved siden av alle barnefamiliene. Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta opp google maps og se deg ut et vann du vil prøve, sjekk med google earth etterpå for å se at det ser bra ut! Fisk er det stort sett i alle vann etter min erfaring. Har funnet mange fine fiskeperler, spesielt i nord, med denne teknikken! 

Lenke til kommentar

TS. Er ikke så godt kjent i Nordmarka og Østmarka. Men både Oslo kommune og Turistforeningen, har mye innfo. om vann og fiskemuligheter. Noen konkrete tips, får du trolig ikke av noen. Så, du må bare prøve deg frem. Det må andre gjøre, hvis de ikke har bekjente som fisker.

Men hvis det er utarbeidet egene papirkart for området (ikke vanlig Tropografisk), så er det nok mye innfo. der. (Og jeg mener det er slike sted- eller områdekart også for Oslo området også). I min nærhet, er det utarbeidet et slikt kart, med masse info. Vann og gamle boplasser, m.m., er merket. Og i registret er det litt historeie om plassene. Om vannene er  det oppgitt type fisk, bestand, anntatt størrelse, m.m. Så kanskje du skulle sjekke en større bokhaldel og se etter stedskart, som Østmarka, Krokskogen, m.m.

Lenke til kommentar

3_0d1df_300x0.jpg

OFA Fiskekartbok har alt du trenger. Kart og informasjon om alle OFA vann. Informasjon om hvordan man kommer dit, teltplasser, hva slags fisk og mengde fisk vann inneholder osv. Fåes kjøpt her: http://www.ofa.no/Nettbutikk/tabid/91/ProdID/3/Kartbok.aspx

www.ofa.no har ellers mye bra informasjon og et hyggelig forum for alle som liker å bruke marka til å fiske i.

Er du i grei form og ikke lar deg skremme av 10 km gange så er Søndre Heggelivann et brukbart vann med fin fisk. Gå inn fra Sørkedalen og det er godt med teltplasser rundt vannet. Ikke mye mennesker annet enn en og annen fisker å møte på heller.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...