Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Problem med Windows 8.1

Gjest Slettet+9817324

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk for bra info! Er så mye lettere når vi vet alt om maskinvare etc :)

Basert på det du skriver så må du trykke F1 etter du har "gått inn på F2", så må du trykke DEL etterfulgt av CTRL+SHIFT+3, da skjer det noe rart så trykker du bare ALT+G så venter du 2 minutter så er alt fikset :thumbup:

Lenke til kommentar

What is to format

To format a drive (hard disk, floppy disk, flash drive, etc.) means to prepare the chosen partition on the drive to be used by an operating system by deleting all of the data1 and setting up a file system.

The most popular file system to support Windows is NTFS but FAT32 is also sometimes used.

In Windows, formatting a partition is usually done from the Disk Management tool.

You can also format a drive using the format command in a command line interface like Command Prompt.

Står ingenting om F2

Lenke til kommentar

Jeg har også et problem med Windows 8.1.

Jeg er på ferie og da jeg skulle slå av min bærbare (asus) så kom meldingen om oppdateringer. Selvsagt da det samme ved oppstart. Påloggingsbildet er som før og det går greitt å logge på, men det jeg har når skrivebordet skal komme opp er en sort skjerm, med en fungerende Cursor (musepil) og en "app" som står på det manglende skrivebordet (Asus App som viser resterende batteritid o.l.). Ellers svart skjerm.

Ctrl+alt+del fungerer fint og jeg får opp oppgavebehandlingen, men jeg klarer ikke å finne noen prosesser som ser mistenkelig ut. Og det er ingen stor aktivitet for CPU +- noen få prosent.

Jeg har prøvd å starte sikkerhetsmodus (f8 tror jeg det er), men den vil ikke starte (er det mulig å kjøre sikkerhetskoden i win8?).

Mitt problem er også at jeg ikke har "fiklet" så mye med win8, min lille erfaring er fra xp og win7.

Sannsynligvis må jeg dra med meg en ikke fungerende laptop de neste ti dagene i Europa, inntil jeg kommer hjem og eventuelt får kjørt den opp igjen.

Men kanskje det er noen genier der uten som har ett lurt tips.

PS!! Det er uaktuelt å be om å få låne pc på hotellene for å laste ned eventuelle fikser, så det må være en annen genial løsning.

Lenke til kommentar

Ctrl+alt+del fungerer fint og jeg får opp oppgavebehandlingen

Start ny prosess og skriv explorer.exe

Pc er pakket ned siden det blir en grytidlig flyreise i morgen, men jeg skal prøve det når jeg er på neste hotell.

Takk for tipset.

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...