Gå til innhold

Øreplugger til rundt tusenlappen


ipi

Anbefalte innlegg

Hei, jeg leter etter noen in-ear øreplugger til rundt 1000kr, men har ikke så altfor god peiling på hva som er bra å kjøpe.

 

Kravene mine er at det er minimalt med lydlekkasje, og at det er god lydkvalitet. Jeg har ikke behov for kontroller på kabelen eller noe fancy add-ons.

 

Jeg brukte mine tidligere øreplugger (Sennheiser CX-400-II) overalt, hver dag, helt til jeg mistet de. Jeg har variert musikksmak, og kan gå fra jazz til rock til elektronisk veldig fort.

 

Har sett litt på Beyerdynamic MMX102 og DX160, men kan godt gå litt høyere opp i pris. Jeg likte Philips Fidelio s2, men lydlekkasjen trekker for mye ned.

 

Takker for alle innspill! (Lar meg kanskje overtale til å gå opp i pris hvis det er verdt det) :)

Endret av Eirik..
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg leter etter noen in-ear øreplugger til rundt 1000kr, men har ikke så altfor god peiling på hva som er bra å kjøpe.

 

Kravene mine er at det er minimalt med lydlekkasje, og at det er god lydkvalitet. Jeg har ikke behov for kontroller på kabelen eller noe fancy add-ons.

 

Jeg brukte mine tidligere øreplugger (Sennheiser CX-400-II) overalt, hver dag, helt til jeg mistet de. Jeg har variert musikksmak, og kan gå fra jazz til rock til elektronisk veldig fort.

 

Har sett litt på Beyerdynamic MMX102 og DX160, men kan godt gå litt høyere opp i pris. Jeg likte Philips Fidelio s2, men lydlekkasjen trekker for mye ned.

 

Takker for alle innspill! (Lar meg kanskje overtale til å gå opp i pris hvis det er verdt det) :)

Hei!

Se på denne listen her: http://www.innerfidelity.com/content/innerfidelitys-wall-fame-ear-monitors:). Blant dem ser RHA MA-750 

ut til å passe deg ;). Shure se 215 er noen andre du kan også sjekke ut :)

 

Her er noen brukte som er til salgs som skal være gode: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=61504950&searchclickthrough=true&searchQuery=sennheiser 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Glemte å nevne at ørepluggene kun skal brukes på en Android telefon. Ser at RHA MA750 kun er til iPhone?

Hvis de kan brukes på Android, hvordan er forskjellen i lydkvalitet?

Jeg, for min del, liker gjerne at bassen har riktig dybde.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt CX-400-II før. Faktisk kjøpte jeg og laget ledningsbrudd i disse hele 4 ganger før jeg byttet til Shure se 215.

 

Jeg føler at Shure gir et ganske så korrekt lydbilde. Bassen er passe dyp, og lydbildet gjevnt over er godt balansert. Er noe uvant med formbar ledning over og bak øret til å begynne med men etterhvert føles det ganske så ålreit. Andre fordeler er at når noe lugger i ledningen så er det ikke øregangen som får belastningen, og det er god holdbarhet på ledningnen sammenlignet med Sennheiser.

 

Den sitter også som støpt i øret på grunn av at ledningen går over øret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har brukt CX-400-II før. Faktisk kjøpte jeg og laget ledningsbrudd i disse hele 4 ganger før jeg byttet til Shure se 215.

 

Jeg føler at Shure gir et ganske så korrekt lydbilde. Bassen er passe dyp, og lydbildet gjevnt over er godt balansert. Er noe uvant med formbar ledning over og bak øret til å begynne med men etterhvert føles det ganske så ålreit. Andre fordeler er at når noe lugger i ledningen så er det ikke øregangen som får belastningen, og det er god holdbarhet på ledningnen sammenlignet med Sennheiser.

 

Den sitter også som støpt i øret på grunn av at ledningen går over øret.

 

 

Slenger meg med på Shure SE215.

Hvis ledning over øret blir alt for merkelig, så er det mulig å erstatte ledningen med andre typer.

Mye positivt for Shure SE215. Ser at de ligger til 700 hos netonnet, som er en hyggelig pris.

Jeg kan dog gå opp noen hundrelapper hvis det gir meg bedre lyd eller mer bang/buck?

Har ikke prøvd øreplugger som går over øret, er dette noe en raskt venner seg til?

 

EDIT: Googlet litt rundt på reviews og sammenligninger, og det virket som RHA MA-750 kom over Shure SE215. Har noen av dere prøvd begge?

Endret av Eirik..
Lenke til kommentar

Kaster meg med koret og anbefaler SE215.

 

Bygget som tanks og er til dags dato de mest behagelige IEM'ene jeg har. Tykk og god ledning som kan byttes om du ønsker/har behov for det. Ulempen er litt mørk signatur og at ledningen kan bli litt stiv i kulde, som gir litt mikrofonstøy

 

Har hovedsaklig gått over til SE535 pga lysere lydbilde og at de har ulik elementteknologi, men bruker fremdeles SE215 flittig i rotasjon med andre IEM's.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei TS. Jeg kjøpte Fidelio S2 når den kom ut. Suveren lyd, men dessverre for tung og ikke super komfort.

 

Deretter kjøpte jeg SE 215 og verden ble en annen! Lyden er overlegen, passformen suveren og komforten er det beste du får til denne prislappen. Kan også nevnes at ledningen er ekstremt solid og tvinner seg ikke.

 

Jeg sier meg enig med andre. Her er det ikke noe å tenke på en gang.

 

Kjøp den gjennomsiktige utgaven så ser det ut som at du har IEM's til 3000 spenn ;)

 

prod_img_se215_alt2.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Designet på Shure sine IEMs er såpass spesiell at lydbilde mellom f. eks Shure SE215 og RHA MA-750 er kanskje ikke det som bør bestemme hvilke du velger. God lydkvalitet får du nok med begge to, den største forskjellen blir bruk, passform og byggekvalitet.

 

Når det er sagt, tror og håper jeg du blir fornøyd med kjøpet ditt. Merk at ledningen gjerne blir litt lettere å ha med å gjøre etter en liten stund og krever litt å venne seg til.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

 

Glemte å nevne at ørepluggene kun skal brukes på en Android telefon. Ser at RHA MA750 kun er til iPhone?

Hvis de kan brukes på Android, hvordan er forskjellen i lydkvalitet?

Jeg, for min del, liker gjerne at bassen har riktig dybde.

RHA MA750"i" kan fint brukes på android, eneste er at ikke alle funksjonene på kontrollene fungerer. Tror (og håper ;)) du blir fornøyd uansett om du velger enten RHA sine eller Shure sine :). RHA sine er kanskje litt bedre, men så koster de litt mer også da ^^

Endret av The mystical forest
Lenke til kommentar

Om du er ute etter kabler med kontrollfunksjoner for android, finnes det en rekke 1st og 3rd party:

 

Shure sin egen (Prøvd. Returnert. For dyr, tynn og flimsete og ikke L-plugg)

 

Ebay-variant (Prøvd. Billig, men tynn. Lett brudd i ledningen. Ikke L-plugg)

 

Logitech UE 900 reservekabel (Ikke prøvd, Passer til SE215/SE535)

 

Er og en annen kabel jeg bruker, men ikke klarer å finne i farten.

 

Bruker jevnt over kabelen som kom med IEM'en fordi jeg er så fornøyd med tykkelsen og bruddmotstanden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...