thuen88 Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Prøver engang til. Sliter med å stille inn forgasseren til min TZR. Oppsett. Orginalt uplombert potte. 70cc airsal forgasser. orginal 16mm forgasser orginalt luftfilter. Har prøvd dyser fra 115 til 125, men pluggen blir kullsvart uansett. Mopeden drukner med engang jeg tar på choke på tomgang også. Den går også litt ujevnt på tomgang også, og kan drukne på 1000 rpm. Det er heller ikke alltid den starter på første forsøk heller, men som regel går det fint. Ellers går mopeden utrolig godt på lavt turtall til høyt, uansett hvordan jeg forandrer på dyser etc. Noen forslag ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 (endret) Det første du bør gjøre er å få orden på blandingen på tomgangen. Dette bestemmes kun av lufteskruen, eller bensinskruen hvis du har det. Du har kun én av delene. Den lange skruen er til tomgangsjustering. Den som du må ha skrujern for å justere er for tomgangsblandingen. Denne bestemmer blandingen fra 0% gass til rundt 1/10-1/8 samt responsen fra laveste turtall når du gir mye gass. Sjekk denne videoen: For hoveddysa må du bare prøve mindre og mindre til du kjenner den trekker dårligere ved full gass. Test i litt høyt gir. Ligg på middels turtall, kanskje rundt 5000rpm og gi full gass helt opp til maks turtall. Når du finner en dyse som du merker gir litt mindre drag, eller som gjør at motoren "nøler" litt når turtallet stiger så går du tilbake til den forrige dysa. Etter det kan du ta plugg-testen. Og alle justeringer MÅ gjøres med varm motor. Og motoren skal drukne hvis du skrur på choken (med varm motor). Endret 13. juli 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
thuen88 Skrevet 13. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2015 Ja mener jeg har gjort dette rett. 1 1/2 omdreining ut og så finstilt til høyeste rpm ? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Ja mener jeg har gjort dette rett. 1 1/2 omdreining ut og så finstilt til høyeste rpm ? Det er utgangspunktet. Det er ikke alltid det er riktig. Sjekk videoen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå