Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Re-installere Windows 8.1 uten å miste program?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg vurdere å re-installere min Windows. Fordi føler pc'en begynne å bli litt treg. Jeg tror jeg har den 8.1 berre at derre vett det. Er ikke noe pc fyr. Så jeg vett fint lite om pc, Windows og de greiene.  Så når det forklare hadde vært fint vist det gjør det på en enkel måte :D

Så problemet er at jeg ønsker å re-installere  Windows på pc'en, men jeg vill ikke miste et program jeg har på pc. Er det mulig å re-installere Windows uten å tape den? I isåfall hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da burde du ha skaffet deg,

Acronis True Image 2015

Ta backup av maskinen før du fikk problemet, så du ender nok opp med å måtte ta backup eller reinstallere.

Har du harddisk? Ikke SSD, prøv diskdefragmentering, og ccleaner først det kan hjelpe litt.

Ellers kan du vurdere å bytte til Samsung SSD der finnes det Samsung Data Migration Software

som gjør du kan klone fra harddisk til SSD.

Lenke til kommentar

Det spørs jo litt på hva du har fra før. Er det en ferdig PC som kom med windows preinstallert eller ikke.

Du finner grundig og omstendelig forklart dette på nettet.

Eks.

http://windowssecrets.com/forums/showthread.php/156974-You-CAN-Repair-Windows-8-(8-1)-Without-Losing-Everything

Er tre opsjoner forklart her.

Reset (reinstallasjon hvor alt gammelt mistes)

Refresh (mister alle 3 parts programmer)

Og repair install (beholder nesten alt)

Sørg for forhåndsregler føre du påbegynner noe . Full image backup slik at du kan restore hele maskinen , ha tilgang på windows produkt kode hvis ikke 8.1 oem PC hvor kode er lagret i bios osv.

Man trenger ikke acronis . Microsofts innebygde image backup løsning er helt uproblematisk å bruke (og ikke minst mye enklere)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...