Gå til innhold

[Løst] Gaming-PC til rundt 13 tusen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt til å kjøpe meg deler til en ny PC. Jeg har planer om å bruke PCen til å spille (forhåpentligvis nye titler med relativ bra settings) og har et budsjett som ikke skal overstige 13 000,-

Har satt sammen en liste nå som jeg hadde satt pris på om dere ville sjekket før jeg bestilte. 

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1571816&su=0703133D-8800-4D92-A523-CAF94DFA810F

Jeg vil at PCen skal være relativt stille og ønsker en PC jeg kan ha en god del år fremover.

Takker for innspill. :)

Endret av Darkbuster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn umiddelbart kan jeg se at jeg ville valgt en annen PSU.  Det er ikke noe galt med Corsair RM, annet enn at Corsair generelt er overpriset i forhold til samme kvalitet fra f.eks EVGA og.Cooler Master  Cooler Master V750S gir deg akkurat samme kvalitet og 100W ekstra for et par hundre kroner mindre.

Og ja, mye heller 970 enn 960 hvis det lar seg gjøre.  Spesielt siden du sier maskinen helst skal vare en stund.

Endret av Belfaborac
Lenke til kommentar

Skal du ikke overklokke?

Cooler Master Hyper 212 Evo CPU Kjøler

Ellers så er komplett veldig dyre, sjekk andre steder, f.eks dustimhome eller bruktmarkdet.

Du burde i så fall klare å få GTX 970 brukt til noe billigere pris.

Helt ny bygget pc til salgs

Den er værtfall billigere men ville droppet PSU, skjermkort + SSD og heller kjøpt det seperat og prøvd å prute prisen til 4600 eller under 5000 kr.

Lenke til kommentar

Tusen takk for rask tilbakemelding!

GTX 970 er definitivt en forbedring, men hadde satt meg opp et mål å holdt meg innenfor budsjettet jeg har sagt. Er forskjellen virkelig så stor at det er verdt å investere 1500,- ekstra?

Jeg valgte PSU'en mest fordi den er veldig stille, og prisen vil vel derav medfølge. 

Jeg har ingen planer om å overklokke noe spesielt. :)

EDIT: 1500,- ikke 1000,- mer.

Endret av Darkbuster
Lenke til kommentar

Du bør få mye bra for 13000,- Og ett gtx 980 ville jeg ha siktet på da.

For inspirasjon kan du jo sjekke ut innlegget mitt i denne tråden : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1674240&p=22630837

Listen din på komplett får jeg "access denied" på, så du har antagelig ikke delt den.

Merkelig, her er den på nytt ihvertfall. Takk for svar!

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1571816&su=0703133D-8800-4D92-A523-CAF94DFA810F

Jeg er vel kanskje avhengig av å kjøpe bedre prosessor om jeg går for GTX 980?

Endret av Darkbuster
Lenke til kommentar

Uansett når man har satt grensen på 13000 hadde jeg avsatt mere til grafikk kort enn gtx960 .

Ikke gått for b85 hovedkort men et z97 i ca samme prisklasse og en i5 K prosessor til 500 kr mer.

Det mener jeg det er rom for å få til. Komplett er heller ikke rimelige på alt. Sett heller opp handlelisten i prisjakt.no. Kikk også på oppgraderingspakkene på NetOnNet. Kabinett pakker hvor psu er inkludert osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...