Gå til innhold

Kulturfabrikken Sortland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har mange trivelige minner fra Sortland etter min tid i kystvakten. Tror dette bygget kom en stund etter min avreise fra den «blå byen», kan hvertfall ikke huske å ha sett det.

Ser ut som et stilig stykke moderne arkitektur, noe som også kommer godt frem på bildet.

Lenke til kommentar

Hei Mikael

Takk for hyggelig kommentar. Ja er som du sier, et stykke moderne arkitektur. Vhær en handletur til Sortland på mandagen og ble noen bilde då fra byggningen og andre miljøbilde. Her er lit informasjon som jeg Googlet, Vesterålens nye storstue åpnet offisielt i oktober 2014. Kulturfabrikken inneholder kino, bibliotek, galleri, museum, kulturskole, verksteder, frivilligsentral og voksenopplæring. I tillegg har vi tilgjengelig to store flerbrukssaler hvor du kan få oppleve alt fra konserter, teater til konferanser og fester. I hjertet av Kulturfabrikken finner du vår kafe, hvor du kan hente deg inn og nyte det yrende livet i huset vårt.

God sommer videre !

Leif :)

Lenke til kommentar

Jaha, nå vet jeg også at kultur skapes i fabrikker og ikke er bare et abstrakt ord slik jeg alltid har trodd.

Tillater meg i V1 å nevne et ørlite bånnkutt da det faktisk er en gammel uskreven regel som sier at kant i kant sjelden blir bra - og da tenker jeg på spissen som tangerer nedre ramme. Jeg ville kutta kanskje 5 mm. nede og fått bl.a. en diagonal til å bli skåret av nedre ramme. Tanken om et tilsvarende kutt oppe for å få diagonal inn fra øvre ramme er også en tanke, men kanskje ikke så nødvendig som det nede.

Nevner også et ørlite kutt nede i V2 for å unngå linje direkte ut i nedre hjørne hvilket vil gi bedre perspektiv og kanskje øke spenningen. Egentlig hadde nok et høyrekutt blitt best slik at det sorte elementet hadde fått en kant ut på sideramme og en ut på nedre ramme. Men grunnet vinduet er jeg litt usikker på et slikt kutt.

Bare forslag som du kan se på dette for jeg har jobba mye med arkitektur og linjer i foto der læringskurven har vært lang og bratt..

Roar

Lenke til kommentar

Jaha, nå vet jeg også at kultur skapes i fabrikker og ikke er bare et abstrakt ord slik jeg alltid har trodd.

Tillater meg i V1 å nevne et ørlite bånnkutt da det faktisk er en gammel uskreven regel som sier at kant i kant sjelden blir bra - og da tenker jeg på spissen som tangerer nedre ramme. Jeg ville kutta kanskje 5 mm. nede og fått bl.a. en diagonal til å bli skåret av nedre ramme. Tanken om et tilsvarende kutt oppe for å få diagonal inn fra øvre ramme er også en tanke, men kanskje ikke så nødvendig som det nede.

Nevner også et ørlite kutt nede i V2 for å unngå linje direkte ut i nedre hjørne hvilket vil gi bedre perspektiv og kanskje øke spenningen. Egentlig hadde nok et høyrekutt blitt best slik at det sorte elementet hadde fått en kant ut på sideramme og en ut på nedre ramme. Men grunnet vinduet er jeg litt usikker på et slikt kutt.

Bare forslag som du kan se på dette for jeg har jobba mye med arkitektur og linjer i foto der læringskurven har vært lang og bratt..

Roar

Hei Roar

Takk for hyggelig kommentar med intressant informasjon om kutt :thumbup:

Med vennlig hilsen

Leif :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...