Gå til innhold

Starlån - renteøkning og feil sats?


Salvesen.

Anbefalte innlegg

Fikk brev fra husbanken i dag, tenkte da at renten skulle ned men slik var det ikke! Renten gikk til min store forbauselse opp 0,1%! Jeg trodde virkelig renten var på vei ned?

 

Og det som jeg stusser enda mer over er at satsen er på 2,330(ny sats) men sjekker en husbanken sine sider er det jo nesten 0,3% høyere enn det de sier på sidene sine?

Er det noe jeg har missforstått her eller hva skjer?

 

Effektiv rente er også 0,37% høyere og ikke 0,1-0,2% som det står på sidene deres...

 

http://www.husbanken.no/rente/

 

Det er jo flisespikkeri, men alikevel...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett om dette er en feil eller ikke - ring og klag. De som har aktiv kontakt med banken får nesten alltid bedre betingelser enn de som ikke gjør det. Bankene har alltid litt slingringsmonn for å tyne så mye som mulig av de kundene som ikke gidder å engasjere seg, men det skal som regel lite til for å få rentene ned om man truer med å refinansiere i en annen bank.

Lenke til kommentar

Uansett om dette er en feil eller ikke - ring og klag. De som har aktiv kontakt med banken får nesten alltid bedre betingelser enn de som ikke gjør det. Bankene har alltid litt slingringsmonn for å tyne så mye som mulig av de kundene som ikke gidder å engasjere seg, men det skal som regel lite til for å få rentene ned om man truer med å refinansiere i en annen bank.

Nja husbanken er jo ganske spesielt, men verdt ett forsøk!

Lenke til kommentar

Den enkelte bank er så vidt jeg vet ikke forpliktet til å følge styringsrenten, så at Husbanken velger å øke renten er det kun Husbanken som kan svare på.

 

Når det gjelder info på nettsider er min erfaring at denne nok ikke alltid er helt oppdatert.

 

En kjapp telefon er nok det enkleste ja.

Lenke til kommentar

Den enkelte bank er så vidt jeg vet ikke forpliktet til å følge styringsrenten, så at Husbanken velger å øke renten er det kun Husbanken som kan svare på.

 

Når det gjelder info på nettsider er min erfaring at denne nok ikke alltid er helt oppdatert.

 

En kjapp telefon er nok det enkleste ja.

 

Det kan ikke skylde på at de ikke har oppdaterte sider IMO: 

 

"*Den flytende renten gjelder til 31.august 2015. Ny flytende rente fra 01.september 2,080% - 2,084% - 2,089%." 

 

Men jeg får ta direkte kontakt med de ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...