AnonymDiskusjon Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Jeg har venner på facebook som poster stadig nye selfier. Spesiellt damer. De poster selfier i alle vinkler pluss treningsbilder av hvor fin mage,armer, rompe og lår de har fått. Det kan se ut til at de damene som poster slik blir svært godt likt. Jeg ser på det som et jåleri å holde på sånn. Spesiellt reagerer jeg på at mange av damene er rundt 40. Og allikevel poster slike bilder. Hvilke syn har dere menn på det? Damer må også gjerne fortelle om sitt syn? Anonymous poster hash: 8b873...f7a Lenke til kommentar
Populært innlegg Kikert Skrevet 13. juli 2015 Populært innlegg Del Skrevet 13. juli 2015 Det er svake damer som trenger overdrevet mye oppmerksomhet for å få seg selv til å føle seg bra. Det er tragikomisk, akkurat som statushorer som skal ha "de fineste tingene, bilene, klærne og vennene" Et bilde sier mer enn 1000 ord. 11 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Men det finnes verre.... 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2015 Det er svake damer som trenger overdrevet mye oppmerksomhet for å få seg selv til å føle seg bra. Det er tragikomisk, akkurat som statushorer som skal ha "de fineste tingene, bilene, klærne og vennene" Et bilde sier mer enn 1000 ord. Ja jeg synes det er tragisk å se. For eksempel så har jeg en facebookvenn, som poster selfie og skriver: "mange flørter med meg på jobben", i kommentar til sitt eget selfiebilde.... Og hun er nesten 40 år. Hun er singel, og en pen dame, men det er måte på hvordan det går å kunne skryte av seg selv på den måten. På toppen av de stadig skiftende selfiene, så tar hun bilder av lårene sine, rompen sin, magen sin, og legger ut for folk. Hun driver å trener for å få en bedre kropp og skriver at bildene er ikke noen skrytebilder, men for å vise vennene resultatene av treningen sin. Og folk skriver : wow så fin kropp, og hun svarer: synes du? Og så legger hun ut flere og flere bilder. Jeg er dame, og nesten 40 selv. Men har en datter på rundt 20 år. Hun er en kjempesøt jente, med fornuft i behold. Hun sier at hun aldri skal gjøre som mødrene til venninnene sine. Hun synes det virker som om det er usikre damer på let etter komplimenter som ligger ut bilder på denne måten. Er glad jeg har en datter med fornuft, og samme syn som meg selv. Anonymous poster hash: 8b873...f7a 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Ja jeg synes det er tragisk å se. For eksempel så har jeg en facebookvenn, som poster selfie og skriver: "mange flørter med meg på jobben", i kommentar til sitt eget selfiebilde.... Og hun er nesten 40 år. Hun er singel, og en pen dame, men det er måte på hvordan det går å kunne skryte av seg selv på den måten. På toppen av de stadig skiftende selfiene, så tar hun bilder av lårene sine, rompen sin, magen sin, og legger ut for folk. Hun driver å trener for å få en bedre kropp og skriver at bildene er ikke noen skrytebilder, men for å vise vennene resultatene av treningen sin. Og folk skriver : wow så fin kropp, og hun svarer: synes du? Og så legger hun ut flere og flere bilder. Tusen takk, nå lever jeg litt lengre 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2015 Ja jeg synes det er tragisk å se. For eksempel så har jeg en facebookvenn, som poster selfie og skriver: "mange flørter med meg på jobben", i kommentar til sitt eget selfiebilde.... Og hun er nesten 40 år. Hun er singel, og en pen dame, men det er måte på hvordan det går å kunne skryte av seg selv på den måten. På toppen av de stadig skiftende selfiene, så tar hun bilder av lårene sine, rompen sin, magen sin, og legger ut for folk. Hun driver å trener for å få en bedre kropp og skriver at bildene er ikke noen skrytebilder, men for å vise vennene resultatene av treningen sin. Og folk skriver : wow så fin kropp, og hun svarer: synes du? Og så legger hun ut flere og flere bilder. Tusen takk, nå lever jeg litt lengre Ja, det viser sykelige selvbildefokuseringer. Men folk må få gjøre som de vil. Men jeg må ærlig talt si at hadde en søster, eller et familiemedlem av meg drevet å lagt ut slike bilder, og skrevet slike ting om seg selv så hadde jeg blitt alvorlig bekymret. Men det er ikke sikkert at de som ligger de ut tenker over det selv. Anonymous poster hash: 8b873...f7a 1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Jo flere selfies, jo mere desperat etter oppmerksomhet........ 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Angående maymays: Angående topic: Narsissismen har alltid vært sterk hos mange, å bruke #selfie er bare en unnskyldning som mange har ventet på. Selvsagt ønsker de oppmerksomhet. Når Laila får flere likes enn Trude så gir det en egoboost. Noen tar bilder av rompa si, andre ta holier-than-thou stilling til saken, og koser seg med en egoboost om at "jeg er ihvertfall ikke så tåpelig som dem". Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Har ikke noe imot det. Folk må få poste hva dem vil uten at jeg skal sitte å irritere meg over det. Da må en vurdere å fjerne denne personen eller gjøre slik at ting dem poster ikke kommer opp i oppdateringen. Er ikke verre liksom.. Tviler alle jeg har i min venne liste synes så mye om det jeg poster. Mye spill relatert og barnslig humor. Men det er meg..nerd og barnslig. Take it or leave it. Bruker ikke så mye som 1 kalori på å tenke hva andre måtte synes eller tenke om meg eller hva jeg poster. Slik er det sikkert med dem som poster mye bilder av seg selv også. 1 Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Men det finnes verre.... Why not neither? Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Også skylder vi på motebransjen for at unge jenter har dårlige selvbilder. Syns litt synd på disse damene, det må være kjipt å være så usikker at man trenger bekreftelse hele tiden. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Nå er det tomt for toalettpapir igjen. Følte bare for å informere dere Etterpå skal jeg vaske dusjen og toalettet, så vet dere det. Etter det kommer klipping av nesehårene og tåneglene. Juhuuuu! :) :) Uansett hvor ille du synes noe kan være så kan det alltid bli verre. Vi lever jo i en kultur som promoterer white-trash som distraksjon 24/7. Lenke til kommentar
fotonisse Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Jeg har venner på facebook som poster stadig nye selfier. Spesiellt damer. De poster selfier i alle vinkler pluss treningsbilder av hvor fin mage,armer, rompe og lår de har fått. Det kan se ut til at de damene som poster slik blir svært godt likt. Jeg ser på det som et jåleri å holde på sånn. Spesiellt reagerer jeg på at mange av damene er rundt 40. Og allikevel poster slike bilder. Hvilke syn har dere menn på det? Damer må også gjerne fortelle om sitt syn? Anonymous poster hash: 8b873...f7a Vet ikke helt hva jeg synes er verst jeg......, om det er hvor vondt de har, hvor lite andre bryr seg, stakkars meg etc, eller haugevis av selfier. De har tydeligvis et ‹‹oppmerksomhetsproblem›› okke som etter min mening, og akkurat det synes jeg ikke er så veldig tiltalende eller positivt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Kalle det for white trash er drøyt. Det er mange oppegående kvinner som bare prøver å passe inn, og gjør det vennekretsen interesserer seg i. At vi står på sidelinjen og ler er en annen ting. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 (endret) Heller at folk på facebook poster bilder av seg selv, sine venner, fest/hva enn, en at de bare liker kjipe bilder/memes og tagger folk. Endret 13. juli 2015 av Vertical^ Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Jeg synes det er feminint. Personer som stadig poster selfies fremstår som usikre og oppmerksomhetssyke. Jenter som poster selfies hvor man omtrent ser alt blir fort uinteressante. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Jeg syns overdrevent mange selfies tyder på innbilskhet, og et skrik om oppmerksomhet. Når det er sagt, jeg har ikke noe problem med det. 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Livet er for kort til å irritere seg over hva andre gjør på fritiden sin. Løsningen for den som irriterer seg over selfies er så klart å bruke de verktøy som finnes for å filtrere disse vekk - Facebook har diverse filtreringsfunksjoner for hovedfeeden, og det å fjerne folk fra vennelisten er en mulighet i alle sosiale medier. For den som legger ut selfies er det jo ikke et problem før det blir et problem. Å få positive tilbakemeldinger er selvsagt hyggelig, men det er jo ikke før man ikke kommer seg gjennom dagen uten det at det er et problem. La folk få gjøre akkurat det de vil, mener jeg. Lenke til kommentar
Rigmor Ortiz Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Livet er for kort til å irritere seg over hva andre gjør på fritiden sin. Løsningen for den som irriterer seg over selfies er så klart å bruke de verktøy som finnes for å filtrere disse vekk - Facebook har diverse filtreringsfunksjoner for hovedfeeden, og det å fjerne folk fra vennelisten er en mulighet i alle sosiale medier. For den som legger ut selfies er det jo ikke et problem før det blir et problem. Å få positive tilbakemeldinger er selvsagt hyggelig, men det er jo ikke før man ikke kommer seg gjennom dagen uten det at det er et problem. La folk få gjøre akkurat det de vil, mener jeg. Livet er for kort til å kaste vekk tida si på selfies, si. Lenke til kommentar
Dungeon Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 (endret) Selfies er reklame, og helt forståelig. Da internett tok over 80% av det sosiale livet, så måtte selfies oppfinnes for å erstatte den delen hvor du er synlig for andre. Vi har behov for å bli sett på andre måter enn bare ord. Endret 14. juli 2015 av Dungeon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå