TorsteinHiA Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Hei. Jeg skal kjøpe en værstasjon til hytta. Den må ha inne/ute tempratur, vindmåler, vindretning, regnmåler og helst sånn at jeg kan se hva vær det er på hytta når jeg er hjemme. Jeg har sett på netatmo værstasjon og så må jeg kjøpe vindmåler, nedbørsmåler og og en ekstra innendørs modul for å koble til vindmåler og nedbørsmåler tror jeg. Går det an å se på været på hytta når jeg er hjemme? Hvis det gjør det så har jeg en telenor mobilt bredbåndsruter som står på hytta med 10gb/ måneden. Bruekr den mye internett Lenke til kommentar
TorsteinHiA Skrevet 13. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2015 (endret) Jeg har nå funnet ut at den kan kobles til internett og at du kan se været fra hvor som helst. På netatmo sine sider står det at den oppdaterer seg hvert 5 min. Betyr det at den sender beskjed til mobilen hvert minutt eller at den bare lagrer det i værstasjonen til jeg åpner appen på mobilen? Endret 13. juli 2015 av TorsteinHiA Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 (endret) Det betyr nok at den gjør avlesning hvert 5. minutt og viser det på appen når du åpner den. Ikke spamme mobilen din 12 ganger i timen. Endret 13. juli 2015 av Bytex Lenke til kommentar
TorsteinHiA Skrevet 13. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2015 Det betyr nok at den gjør avlesning hvert 5. minutt og viser det på appen når du åpner den. Ikke spamme mobilen din 12 ganger i timen. Tror du at værstasjonen sender informasjon tol skyen hvert 5 min.?Jeg har bare 10gb data i måneden. Hvor mye mb tror du den bruker? Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Det betyr nok at den gjør avlesning hvert 5. minutt og viser det på appen når du åpner den. Ikke spamme mobilen din 12 ganger i timen. Tror du at værstasjonen sender informasjon tol skyen hvert 5 min.?Jeg har bare 10gb data i måneden. Hvor mye mb tror du den bruker? Jeg har en slik netatmo sak Har ikke vindmåler eller regn, men inne ute temp, fungerer strålende. Den sender data til nettsiden hver 5 min som du sier + eventulet da du trykker på den inne delen, så kommer det en måling da. Den vil da gi beskjed på moblien at det har skjedd (beskjeden kommer etter 1-2 sek. Den gir også beskjed på tlf om du har satt opp noen preferanser som feks om tempen inne eller ute er høyere eller lavere til en gitt verdi. Mener også du kan sette at den skal si ifra på andre ting som fukighet,regn osv. Jeg har ikke målt hvor mye data den bruker av linjen, men det kan mulig være mere en noen få MB i mnd. maks 10 MB. Lenke til kommentar
TorsteinHiA Skrevet 13. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2015 (endret) Det betyr nok at den gjør avlesning hvert 5. minutt og viser det på appen når du åpner den. Ikke spamme mobilen din 12 ganger i timen. Tror du at værstasjonen sender informasjon tol skyen hvert 5 min.?Jeg har bare 10gb data i måneden. Hvor mye mb tror du den bruker? Jeg har en slik netatmo sak Har ikke vindmåler eller regn, men inne ute temp, fungerer strålende. Den sender data til nettsiden hver 5 min som du sier + eventulet da du trykker på den inne delen, så kommer det en måling da. Den vil da gi beskjed på moblien at det har skjedd (beskjeden kommer etter 1-2 sek. Den gir også beskjed på tlf om du har satt opp noen preferanser som feks om tempen inne eller ute er høyere eller lavere til en gitt verdi. Mener også du kan sette at den skal si ifra på andre ting som fukighet,regn osv. Jeg har ikke målt hvor mye data den bruker av linjen, men det kan mulig være mere en noen få MB i mnd. maks 10 MB. Det høres bra ut. Er det en liten skjerm på inne delen eller må du se alt på mobilen? Hvor plaserte du utedelen? På videoen til værstasjonen på nettet satte de den bare på et bor ute og ser ikke ut til å ha noe til å feste den med på en vegg. Endret 13. juli 2015 av TorsteinHiA Lenke til kommentar
-ɐMoԀ- Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 (endret) Det betyr nok at den gjør avlesning hvert 5. minutt og viser det på appen når du åpner den. Ikke spamme mobilen din 12 ganger i timen.Tror du at værstasjonen sender informasjon tol skyen hvert 5 min.?Jeg har bare 10gb data i måneden. Hvor mye mb tror du den bruker?Jeg har en slik netatmo sak Har ikke vindmåler eller regn, men inne ute temp, fungerer strålende. Den sender data til nettsiden hver 5 min som du sier + eventulet da du trykker på den inne delen, så kommer det en måling da. Den vil da gi beskjed på moblien at det har skjedd (beskjeden kommer etter 1-2 sek. Den gir også beskjed på tlf om du har satt opp noen preferanser som feks om tempen inne eller ute er høyere eller lavere til en gitt verdi. Mener også du kan sette at den skal si ifra på andre ting som fukighet,regn osv. Jeg har ikke målt hvor mye data den bruker av linjen, men det kan mulig være mere en noen få MB i mnd. maks 10 MB. Det høres bra ut. Er det en liten skjerm på inne delen eller må du se alt på mobilen? Hvor plaserte du utedelen? På videoen til værstasjonen på nettet satte de den bare på et bor ute og ser ikke ut til å ha noe til å feste den med på en vegg. Det er dessverre ikke skjerm på innedelen. Utedelen puttet jeg i et postkasserør på veggen, så blir den litt beskyttet for regn + mere nøyaktig målinger, da det er under et tak i skyggen, den er ganske liten, så den kan stå på høykant. EDIT Jeg mener det følger med et feste av noe slag,bårrelås eller noe om jeg husker riktig. EDIT 2 http://www.danholt.de/181001/Uploaded/daniel%7CNetatmo3.jpg Der ser du bårrelåsen + 2 skruer til ventre i bilde Endret 13. juli 2015 av -PoWa- Lenke til kommentar
TorsteinHiA Skrevet 13. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2015 Det betyr nok at den gjør avlesning hvert 5. minutt og viser det på appen når du åpner den. Ikke spamme mobilen din 12 ganger i timen. Tror du at værstasjonen sender informasjon tol skyen hvert 5 min.?Jeg har bare 10gb data i måneden. Hvor mye mb tror du den bruker?Jeg har en slik netatmo sak Har ikke vindmåler eller regn, men inne ute temp, fungerer strålende.Den sender data til nettsiden hver 5 min som du sier + eventulet da du trykker på den inne delen, så kommer det en måling da. Den vil da gi beskjed på moblien at det har skjedd (beskjeden kommer etter 1-2 sek. Den gir også beskjed på tlf om du har satt opp noen preferanser som feks om tempen inne eller ute er høyere eller lavere til en gitt verdi. Mener også du kan sette at den skal si ifra på andre ting som fukighet,regn osv.Jeg har ikke målt hvor mye data den bruker av linjen, men det kan mulig være mere en noen få MB i mnd. maks 10 MB. Det høres bra ut. Er det en liten skjerm på inne delen eller må du se alt på mobilen?Hvor plaserte du utedelen? På videoen til værstasjonen på nettet satte de den bare på et bor ute og ser ikke ut til å ha noe til å feste den med på en vegg. Det er dessverre ikke skjerm på innedelen. Utedelen puttet jeg i et postkasserør på veggen, så blir den litt beskyttet for regn + mere nøyaktig målinger, da det er under et tak i skyggen, den er ganske liten, så den kan stå på høykant. EDIT Jeg mener det følger med et feste av noe slag,bårrelås eller noe om jeg husker riktig. EDIT 2 http://www.danholt.de/181001/Uploaded/daniel|Netatmo3.jpg Der ser du bårrelåsen + 2 skruer til ventre i bilde Takk for info. Jeg venter litt med å kjøpe den til vindmåleren er tilgjengelig. Har ikke funnet en plass der det går an å kjøpe den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå