AfterGlow Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Det siste kvartalet hadde den bratteste nedgangen på lenge.PC-salget fortsetter å stupe Lenke til kommentar
Happydaydreamer669 Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Apple går tydeligvis mot strømmen med en økning i samme kvartal 2015/2014 Link: http://www.statista.com/statistics/263444/sales-of-apple-mac-computers-since-first-quarter-2006/ Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Apple går tydeligvis mot strømmen med en økning i samme kvartal 2015/2014 Link: http://www.statista.com/statistics/263444/sales-of-apple-mac-computers-since-first-quarter-2006/ Folk vil alltid ha den oppfatningen at noe dyrt er bedre bare pga prisen. 4 Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Kan jo ha med mange faktorer å gjøre. - Windows 8 er ikke så ettertraktet å bytte til, når mange har en fint fungerende Windows 7 maskin enda. - Maskinen er fremdeles såpass rask / grei til vanlig bruk, at den ikke trengs å bytte. Padder og telefoner har gjort større intog , ja. Ser f.eks. ikke noe grunn til å bytte ut pcen på mange år selv. har en i5 2500k, fungerer utmerket . enda eldre intel core 4300 greie som laptop, funker finfint den og med XP og win7 dualboot, til jobb osv. så det folk trenger ikke bytte hvert år lenger, og det merkes vel på salg. 2 Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Har lest at også salg av nettbrett går nedover. Så konklusjonen må være at datamaskinene varer lengre. 3 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Apple går tydeligvis mot strømmen med en økning i samme kvartal 2015/2014 Link: http://www.statista.com/statistics/263444/sales-of-apple-mac-computers-since-first-quarter-2006/ Frukt er populært, siden det er så mye mas om helse i media så er det ikke er noe rart i det hele tatt 1 Lenke til kommentar
SweetDollarTee Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Nice, pengene går til de som fortjener det. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Ikke så rart, da behovet for raskere maskin ikke er der. 1 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 (endret) Den siste maskinen jeg kjøpte er ca. halvparten så rask som den som ble erstattet. Fortsatt mer enn kjapp nok. En annen maskin i huset passerte nettopp fem år og er fortsatt like fin og rask som da den var ny. Det som har skjedd er rett og slett at maskinvaren rundt 2012 ble rask nok for "vanlige folks" bruk. Da kjøper de ikke ny pc før den gamle går i stykker. En "normal" pc brukes til surf, bilder, Office, litt foto og litt småspill. Ingen av de tingene gjøres nødvendigvis bedre på en maskin fra 2015 enn en maskin fra 2012. Endret 13. juli 2015 av Audun_K 5 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Det er sikkert mange som har pustet nytt liv i maskinene sine ved å kjøpe en SSD også. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Den siste maskinen jeg kjøpte er ca. halvparten så rask som den som ble erstattet. Fortsatt mer enn kjapp nok. En annen maskin i huset passerte nettopp fem år og er fortsatt like fin og rask som da den var ny. Det som har skjedd er rett og slett at maskinvaren rundt 2012 ble rask nok for "vanlige folks" bruk. Da kjøper de ikke ny pc før den gamle går i stykker. En "normal" pc brukes til surf, bilder, Office, litt foto og litt småspill. Ingen av de tingene gjøres nødvendigvis bedre på en maskin fra 2015 enn en maskin fra 2012. Ja, jeg er vel det man kan kalle godt over snittet interessert og har mer enn jeg trenger, men min "Hovedmaskin" er allikevel fra 2010, bytter kanskje nå snart, men kunne klart meg enda lengre. AtW 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Skal vi si windows 10 har delevis skylla? Fordi: Windows 10 er gratis for de som har kjøpt, windows 7 og nyere. Krever ingen nye maskinvarekrav så pc fra 2010 burde klare den bra. Vet ikke om det er slik 2017 blir nettbrett år, man ser jo det på både med tanke på man håper intel muligens klarer å lage nettbrett som kan erstatte eldre maskiner, kunne håper man kunne ha 8 kjerne Atom (Intel® Atom™ Processor C2750 (4M Cache, 2.40 GHz) prosessor 8 GB ram og 256 GB SSD på et nettbrett på 10" da tror jeg det ville fått opp salget igjen. 2 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Det er jo en stund siden prosessorkraft var et reelt problem for de fleste brukere, så at færre og færre føler trangen til å oppgradere er helt naturlig. De ytterst små, inkrementelle forbedringene hver nye generasjon tilbyr kundene gjør heller ikke oppgradering særlig interessant med mindre man faktisk har bruk for en eller annen ny teknologi eller standard som blir introdusert. Før i tiden oppgraderte jeg gjerne hver gang en ny generasjon ble sluppet, men forrige maskin rundet fem år før den ble skiftet ut og dagens X79-baserte system blir nok like gammelt før neste oppgradering. Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 En "normal" pc brukes til surf, bilder, Office, litt foto og litt småspill. Ingen av de tingene gjøres nødvendigvis bedre på en maskin fra 2015 enn en maskin fra 2012. En 2012 maskin vil typisk være en tykk sak med 1368x768 oppløsning, snurredisk og dårlig batteri. Nå er det fremdeles skummelt mange PCer med dårlig oppløsning, men FullHD er blitt langt vanligere, SSD/hybrider øker farten veldig og batteritiden er blitt veldig mye bedre. Alt i en lekrere innpakning. Synes mange overdriver litt hvor lite som har skjedd. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Den siste maskinen jeg kjøpte er ca. halvparten så rask som den som ble erstattet. Fortsatt mer enn kjapp nok. En annen maskin i huset passerte nettopp fem år og er fortsatt like fin og rask som da den var ny. Det som har skjedd er rett og slett at maskinvaren rundt 2012 ble rask nok for "vanlige folks" bruk. Da kjøper de ikke ny pc før den gamle går i stykker. En "normal" pc brukes til surf, bilder, Office, litt foto og litt småspill. Ingen av de tingene gjøres nødvendigvis bedre på en maskin fra 2015 enn en maskin fra 2012. Ja, jeg er vel det man kan kalle godt over snittet interessert og har mer enn jeg trenger, men min "Hovedmaskin" er allikevel fra 2010, bytter kanskje nå snart, men kunne klart meg enda lengre. AtW Over 5 år gammel stasjonær da er du nok ikke godt over snittet interessert i bygging. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Det er jo en stund siden prosessorkraft var et reelt problem for de fleste brukere, så at færre og færre føler trangen til å oppgradere er helt naturlig. De ytterst små, inkrementelle forbedringene hver nye generasjon tilbyr kundene gjør heller ikke oppgradering særlig interessant med mindre man faktisk har bruk for en eller annen ny teknologi eller standard som blir introdusert. Før i tiden oppgraderte jeg gjerne hver gang en ny generasjon ble sluppet, men forrige maskin rundet fem år før den ble skiftet ut og dagens X79-baserte system blir nok like gammelt før neste oppgradering. Da bør du gjøre rede for laptop markedet også, er desverre alt for mange Pentum, Atom prosessorer som er for dårligere til generielt brukt, alt som er svakere en Xbox one eller PS4 sier litt. Særlig maskinene som leveres med windows 8.1 Bing her er det lang vei å gå til disse får 4/8 kjerner som muligens kan holde litt lengere. De som sitter med Atom 330 eller AMD E-450 eller svakere en AMD A6-1450 kommer til kort til de fleste oppgaver. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 En "normal" pc brukes til surf, bilder, Office, litt foto og litt småspill. Ingen av de tingene gjøres nødvendigvis bedre på en maskin fra 2015 enn en maskin fra 2012. En 2012 maskin vil typisk være en tykk sak med 1368x768 oppløsning, snurredisk og dårlig batteri. Nå er det fremdeles skummelt mange PCer med dårlig oppløsning, men FullHD er blitt langt vanligere, SSD/hybrider øker farten veldig og batteritiden er blitt veldig mye bedre. Alt i en lekrere innpakning. Synes mange overdriver litt hvor lite som har skjedd. Du ser det fra feil side. En normal bruker bytter når han føler at den gamle ikke lenger strekker til, han holder seg ikke oppdatert på hva han kunne fått om han kjøpte det nyeste. I "gamle dager" ble maskinen etterhvert for treg til å kjøre nye programmer, det skjer ikke lenger for de fleste, og dermed bytter de ikke. Ssd? Folk vet uke hva det er engang, og de har ingen grunn til å sette seg inn i sånt så lenge gamlemaskina fortsatt virker. 2 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Jeg skiftet nettopp ut i7-950 fra 2009. Hadde det ikke vært for at Sata-portene begynte å gi seg, hadde jeg sikkert hatt det enda et år. 1 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Du ser det fra feil side. En normal bruker bytter når han føler at den gamle ikke lenger strekker til, han holder seg ikke oppdatert på hva han kunne fått om han kjøpte det nyeste. I "gamle dager" ble maskinen etterhvert for treg til å kjøre nye programmer, det skjer ikke lenger for de fleste, og dermed bytter de ikke. Ssd? Folk vet uke hva det er engang, og de har ingen grunn til å sette seg inn i sånt så lenge gamlemaskina fortsatt virker. Nettopp. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Den siste maskinen jeg kjøpte er ca. halvparten så rask som den som ble erstattet. Fortsatt mer enn kjapp nok. En annen maskin i huset passerte nettopp fem år og er fortsatt like fin og rask som da den var ny. Det som har skjedd er rett og slett at maskinvaren rundt 2012 ble rask nok for "vanlige folks" bruk. Da kjøper de ikke ny pc før den gamle går i stykker. En "normal" pc brukes til surf, bilder, Office, litt foto og litt småspill. Ingen av de tingene gjøres nødvendigvis bedre på en maskin fra 2015 enn en maskin fra 2012. Ja, jeg er vel det man kan kalle godt over snittet interessert og har mer enn jeg trenger, men min "Hovedmaskin" er allikevel fra 2010, bytter kanskje nå snart, men kunne klart meg enda lengre. AtW Over 5 år gammel stasjonær da er du nok ikke godt over snittet interessert i bygging. Det er jeg nok gitt Hadde vært interessant å se hva de selger for, har PCer blitt dyrere i snitt? AtW 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå