ProphetSe7en Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Planlegger å bygge om min HTPC til mini-itx, og er nå kommet til hovedkort. Noen som kan anbefale noen gode mini-itx hovedkort? Ikke så mange krav i grunn. USB 3 er fint, og da gjerne porter på hovedkort som jeg kan koble til front av kabinettet, men også 2 porter i bakkant er et krav. Må også kunne koble til GTX650 kortet som skal stå i maskinen. Wifi er bonus, men vanlig nettverksport er det viktigste. Vil holde meg under 1000 kroner. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Eneste på komplett til under 1.000,- Ellers så er det prisguide Siden det er til en HTPC så er det nesten hipp som happ hva du velger. De fleste har 2xUSB 3.0 bak nå til dags, ethernetkontakt er vel fortsatt standard Forskjellene ligger ofte i SATA kontakter og chipset, men jeg regner med at det ikke er noe spilling her så chipset har lite å si. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Jeg er godt fornøyd med MSI B85I. Mulighet for overklokking, 4 SATA porter, optisk S/PDIF og mini PCI express på et relativt rimelig hovedkort. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 13. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2015 Mye spilling blir det nok ikke, helst emulering via Dolphin. Har sett på følgende kort, men aner ikke om noen skiller seg ut positivt eller negativt. Asus H81I-Plus ASRock H97M Anniversary ASRock H97M-ITX/ac Asus H81I-Plus Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Av de du nevner ville jeg ha valgt ASRock H97M-IX/ac. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 13. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2015 Dette er jo bare tilfeldig utvalgte som jeg har sett på som lar meg koble på Asus GTX 650TI og er i riktig prisklasse. Jeg vet rett og slett ikke hva annet en bør se etter når det gjelder hovedkort. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 13. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2015 Ser jeg har valgte ene kortet to ganger. Her er uansett de som er å velge mellom under 1000 som dekker de behov jeg har. Er det noen grunn til å ikke velge det billigste kortet her? Får jeg noe mer for kortet til 999 enn det til 625? Asus H81I-Plus ASRock H97M Anniversary ASRock H97M-ITX/ac MSI H87I MSI Z87I AC ASRock Z97E-ITX/ac Gigabyte GA-H97N-WIFI MSI H97I AC Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Med ASRock Z97E-ITX/ac får du HDMI-in og DP, i tillegg til det beste chipsettet og WiFi-antenne du kan plassere der du har best mottak. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 13. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2015 HDMI-Inn faktisk. Har jeg ikke lagt merke til før på et hovedkort. Da prøver jeg meg på det. Ser ut til at Digital Impuls har bra tilbud på det også nå, og ingenting passer jo bedre enn det Takk for hjelpen Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 14. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2015 Etter å ha lest litt på nett rundt ASRock Z97E-ITX/ac så tror jeg at jeg dropper det. Problemet oppstår så snart strømmen går eller en må tvinge avslutning via av/på knappen. Da må batteriet på hovedkortet løsnes for å få liv i pcen igjen. Hva med Gigabyte GA-H97N-WIFI? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå