Gjest Bruker-369050 Skrevet 13. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2015 Jeg føler huden min er litt problematisk. Den har nesten ingen kviser og jeg var plaget tidligere så det er positivt. :-)Men, jeg føler at jeg har en del synlige porer rundt nesa som jeg gjerne skulle vært kvitt. Spiser sunt og er nøye med å drikke mye vann for å bevare fuktigheten. Huden min er meget dehydrert og litt sensitiv. Vil si jeg har kombinasjonshud som trenger mye fukt, men lite fett om det ga mening. Jeg har og seboreisk eksem som gir en del flassing. Har noen råd til mindre porer. Bruker kremfresh/green people som hudpleie. Vurderer og gå over til bodyshop. Styrer veldig lite med huden og renser heller ikke hvis jeg har vært inne hele dagen. "less is more" tenker jeg og det har hjulpet på kvisene. Smører lett krem bare på de partiene som er ekstra dehydrert. Noen som har råd? Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 13. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2015 Nå har ikke jeg kjempe mye erfaring med store porer, men jeg har et par produkter som kan hjelpe deg. Jeg kan litt om vestlig hudpleie men jeg syntes koreansk hudpleie er overlegen. Noe av det som kan hjelpe deg er en toner med alkohol i. Dette må du være sikker på at huden din tåler siden du har eksem. Oljerens kan være bra hvis du er interessert i det. En claymaske er egentlig det jeg ville anbefalt deg i første omgang. De er ikke dyre heller. Jeg har brukt Elizavecca Bubbleclay Mask. Jeg brukte denne rundt 1-2 ganger i uka. Den fjerner smuss fint, og den gjør at porene ikke ser store eller skitne ut. Hvis du bestemmer deg for å bruke en toner med alkohol så holder det å bruke den 2-3 ganger i uka og bytte den ut med f.eks en toner som er beroligende (med aloe vera er et godt alternativ). Jeg er ikke så fan av The Body Shop sin hudpleie, men det kan hende det funker for deg Bruker du mye sminke? Vet du om du reagerer på f.eks foundation eller andre ting? Det finnes ingredienser som tetter igjen porer. Problemet er jo også at man får ikke vekk porer (hehe, jeg har prøvd hardt) men man kan få dem til å se mindre ut ved å bruke riktige produkter som gjør at porene ikke er skitne. Du kan også prøve syrer men her har jeg null erfaring. Det kan også være kjempe dyrt om du skal gjøre det i hudpleiesalong. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050 Skrevet 13. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2015 Jeg bruker så å si aldri sminke. En sjelden gang ID bare minerals, men da matte pga bismuth i den originale. Er meget obs på ingredienser. Tåler ikke alkohol på huden, men takk for tips. Har og prøvd oljerens, men fant det utrolig tungvint. Takk for tips angående rensemaske. Synes det hørtes lurt ut. Jeg burde kanskje rense huden hver kveld, det er bare det at jeg er redd for å gjøre den veldig "aktiv". Styrte alt for mye med huden da jeg var tenåring. Peelte en periode hver dag med en ruglete klut, for jeg skulle få vekk flassinga. Lite viste jeg da at det skyldtes eksem. Har forstått det slik at det er huden som "allergisk" mot en sopp alle har i huden så det er ikke som atopisk eksem der man trenger mye fett på huden. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050 Skrevet 13. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2015 Synes at fuktighet hjelper på det punktet. Lette ikke uttørkende kremer og der bruker jeg Green people sin for kombinasjonshud. Og fuktspray fra kremfresh. Rens er jeg ikke kresen på bare den ikke inneholder alkohol og er mild. For tiden er det La roche posay sin. Peeler aldri, men skal investere i en rensemaske. Nå er jeg så redd for å gjøre noe med huden at jeg ikke engang tør å prøve å få porene mindre. Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 13. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2015 Hvis ikke du renser huden hver kveld så er vel det lurt å begynne med ja. Problemet med at man ofte lar huden være i fred er at den plutselig får massive "break outs", og det kan se mye verre ut enn det egentlig er. Hvis du bruker rens + toner hver kveld og fuktighetskrem så er dette lurt. Du kan også med fordel investere i et godt serum. D-vitamin serum hjelper veldig mot eksem hos meg. Du trenger ikke nødvendigvis å være redd for å gjøre noe feil, men du må ha gode rutiner på hva du skal gjøre når uhellet er ute og du får vond hud. Jeg kan vise deg hva jeg bruker når jeg får eksem/vonde kviser eller huden er i ulage: Holika Holika Aloe 99% Soothing Gel. Jeg bruker denne på eksem som må roes ned eller kviser som gjør kjempe vondt. Missha Super Aqua Water Supply Essence. Denne tilfører fuktighet. Den har ikke D vitamin, men den redder huden min hver gang den blir vanskelig. Jeg bruker hele Super Aqua fra Missha serien til vanlig. Bruker rens og toner. De har hjulpet huden min mye. Tror jeg muligens har litt lignende hud som deg. Bruker også en veldig fuktighetsgivende serum og en dagkrem med flere egenskaper. Anbefaler peeling uten korn i siden du har eksem. Emma S har en kjempe god en. Jeg brukte denne: http://www.sephora.com/active-vitamin-d-serum-oil-P302300(65 dollar...) når jeg var som verst, og den hjalp endel men den er ikke helt verdt prisen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050 Skrevet 13. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2015 Tror jeg skal rense huden hver kveld ja. :-)Har liksom hørt at man renset ikke huden før i tida og de hadde fin hud. Bor litt landlig til og så er veldig ren luft så tror ikke huden min får så mye forurensning på seg. Men trenger jeg å rense hver morgen og? Akkurat det synes jeg er litt unødvendig. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 13. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2015 Huden har et naturlig fettlag på seg som beskytter mot tørke, kulde etc. Hvis man vasker/ renser ansiktet (og kroppen ellers) så fjerner man dette. Bruker man for mye krem så kan man hemme kroppens evne til å produsere det fettlaget. Blitt et mer og mer vanlig problem, de store selskapene får deg til å vaske/ rense kroppen for ofte så de skaper tørr hud og de får da solgt tonnehvis med fuktighetskrem etc. Det kan muligens virke ekkelt, men prøv å ikke vaske ansiktet for ofte med såpe i en uke eller to så bruker du MINIMALT med kremer. Vask med kun vann mesteparten av gangene. Det kan hende det hjelper. Er det ikke derfor man ikke skal vaske håret for ofte med shampo også? Mener å ha hørt det fra diverse jenter Det er en grunn til at man har spesialshampo til hunder og katter, det er for å ikke fjerne det beskyttende fettlaget. Lenke til kommentar
Unlikely Skrevet 13. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2015 Som gutt har jeg liten/ingen erfaring med hudpleieprodukter, men en klut med varmt vann hver dag gjør underverker. Husk at porene tetter seg igjen grunnet fett/talg og ethvert produkt du tilfører huden vil trolig kun føre til at du skjuler problemene, mens varmt vann fjerner overflødig dritt og lar porene krympe (da de ikke blir tettet). Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 13. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2015 (endret) Tror jeg skal rense huden hver kveld ja. :-) Har liksom hørt at man renset ikke huden før i tida og de hadde fin hud. Bor litt landlig til og så er veldig ren luft så tror ikke huden min får så mye forurensning på seg. Men trenger jeg å rense hver morgen og? Akkurat det synes jeg er litt unødvendig. Nei, jeg syntes det er unødvendig selv. Jeg renser bare på kvelden, og syntes det er nok men mange vil nok være uenig. Om morgen er det greit å vaske ansiktet med en varm klut om du har tid til det. Vil forresten anbefale den siden her; http://www.sminkeforum.com/index.php?/forum/12-ansiktshud/ Mange flinke jenter, utdannet hudpleiere og andre man kan spørre spørsmål til. Ellers så har du jo også reddit sin side, men der forsvinner man veldig lett i mengden. Huden har et naturlig fettlag på seg som beskytter mot tørke, kulde etc. Hvis man vasker/ renser ansiktet (og kroppen ellers) så fjerner man dette. Bruker man for mye krem så kan man hemme kroppens evne til å produsere det fettlaget. Blitt et mer og mer vanlig problem, de store selskapene får deg til å vaske/ rense kroppen for ofte så de skaper tørr hud og de får da solgt tonnehvis med fuktighetskrem etc. Det kan muligens virke ekkelt, men prøv å ikke vaske ansiktet for ofte med såpe i en uke eller to så bruker du MINIMALT med kremer. Vask med kun vann mesteparten av gangene. Det kan hende det hjelper. Er det ikke derfor man ikke skal vaske håret for ofte med shampo også? Mener å ha hørt det fra diverse jenter Det er en grunn til at man har spesialshampo til hunder og katter, det er for å ikke fjerne det beskyttende fettlaget. Du har rett i veldig mye her. Problemet er ofte at man kjøper hudpleie som tørker ut huden eller gjør huden verre. F.eks Nivea er en av verstingene her. Fettlaget som huden produserer er godt for mye, men spesielt for enkelte jenter kan dette gjøre at man får et discoball ansikt hele tiden Det finnes masse dårlige produkter ute på markedet og man må være litt obs. Spesielt når man har eksem eller hud som lett faller i ulage. Ofte så hjelper produkter veldig, det har jeg fått erfare selv. Jeg har prøvd alt fra den naturlige metoden til å overeksponere huden min. Det lureste er nok å bruke et antall produkter som man vet virker. Og som ikke gjør huden verre. Med håret så har du rett, man burde ikke vaske håret med shampo hver dag. Men med huden blir det annerledes med f.eks sminke og masse klassing i ansiktet. Varmt vann kan hjelpe mye men det gjør ikke den store forskjellen. Men man trenger heller ikke kjøpe et produkt til 800 kroner for å finne noe som funker heller. Jeg er fan av billige løsninger selv, og vil si at jeg har fått god hud etter å ha begynt å rense huden etter sminkebruk. Her må man nesten bare teste ut egentlig. Det som funker for en, funker ikke for en annen igjen. Masse å ta hensyn til. Man må forebygge spesielt når det kommer til porer. Wall of text for noen hudproblemer. Sorry Endret 13. juli 2015 av Freidig Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050 Skrevet 13. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2015 Huden har et naturlig fettlag på seg som beskytter mot tørke, kulde etc. Hvis man vasker/ renser ansiktet (og kroppen ellers) så fjerner man dette. Bruker man for mye krem så kan man hemme kroppens evne til å produsere det fettlaget. Blitt et mer og mer vanlig problem, de store selskapene får deg til å vaske/ rense kroppen for ofte så de skaper tørr hud og de får da solgt tonnehvis med fuktighetskrem etc. Det kan muligens virke ekkelt, men prøv å ikke vaske ansiktet for ofte med såpe i en uke eller to så bruker du MINIMALT med kremer. Vask med kun vann mesteparten av gangene. Det kan hende det hjelper. Er det ikke derfor man ikke skal vaske håret for ofte med shampo også? Mener å ha hørt det fra diverse jenter Det er en grunn til at man har spesialshampo til hunder og katter, det er for å ikke fjerne det beskyttende fettlaget. Det er dette jeg har gjort i to år nå. Kvisene er nesten forsvunnet og huden har egentlig blitt fin. Men porestr og sorte prikker er ikke blitt bedre. Jeg er enig id ette med naturlig fettlag at det er sunt, men tror jeg vasker huden hver kveld for å prøve dette. Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 13. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2015 Det er dette jeg har gjort i to år nå. Kvisene er nesten forsvunnet og huden har egentlig blitt fin. Men porestr og sorte prikker er ikke blitt bedre. Jeg er enig id ette med naturlig fettlag at det er sunt, men tror jeg vasker huden hver kveld for å prøve dette. Jeg vil ikke anbefale deg å vaske huden med en klut hver kveld, og spesielt ikke å gnikke hardt på nesa siden du har eksem. Men ja, naturlig er ofte lurt. Bubbleclay masken kan hjelpe deg med porene og sorte prikker. Jeg ville ikke begynt å bruke masse nye produkter eller byttet ut det du bruker nå. Nummer en er egentlig å holde seg unna mineralolje på huden, det får sorte prikker og porer til å bli verre veldig ofte. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 13. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2015 Mekanisk eksfoliering kan være for irriterende og bare gjøre vondt verre. Jeg har et snev av seborreisk eksem selv og har helt sluttet med skrubbing. Bruker heller en rensemaske med BHA et par ganger i uken og en daglig rens med AHA, begge i dusjen. Er nøye på at produktene skal ha pH på ca 5, det siste du vil er å fucke med bakteriefloraen din. Bruker du steroidekremer for å holde eksemen i sjakk? Kan være greit hvis det pleier å blusse opp. Har hatt stort hell med den kremen som er mot fotsopp, canesten tror jeg den heter. Kan også anbefale å bruke en fuktighetskrem hver dag, det funker kontraintuitivt nok for å hindre huden fra å overdrive med fettproduksjonen. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050 Skrevet 13. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2015 Jeg peeler aldri så det skal jeg holde meg unna. Jeg fikk fungoral av legen, men følte ikke dette fungerte. Det som fungerer best på huden er fuktighet. Tror rutinen min blir at:Jeg renser huden hver kveld, påfører fuktighetskrem og bruker fuktspray utover dagen. Så tror jeg det er lurt å ta en rensemaske en gang i uka. :-) Eller kanskje dampbad? Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 13. juli 2015 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2015 Dampbad og maske kan fint kombineres Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå