fleur Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Jeg begynte å trene 3 ganger i uka og slanke meg i mai og har gått ned en del kilo og ned i fettprosent + mål, men muskelmassen har verken gått opp eller ned (som forventet). Vannprosenten derimot har gått opp. Er dette normalt? Jeg har veid meg på en fitnessvekt (best i test) som visstnok skal stemme nokså bra i forhold til treningssentervektene, men uansett ser jeg jo min egen fremgang på denne. Jeg poster inn tallene mine under, så fint om noen kan si meg om dette er normalt?23.maiVekt 64,3Fett 26,9Vann53,2Muskler33,9Bein 830.mai63,426,453,634806.jun62,225,654,234,37,913.jun62,225,854,134,27,920.jun61,425,354,434,37,827.jun61,323,355,934,47,904.jul61,123,355,934,47,911.jul60,422,856,334,57,9 Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Om man gjør en fantastisk jobb innen kosthold og trening - på deff/slankng - vil det se slik ut ja Jeg velger å tro at du har fått det til på en utsøkt måte. Saltklype nr.1 - "Best i test" spiller ingen stor rolle. Slike badevekter må man ta med en klype salt. Sier ikke at de ikke klarer å vise sånn noenlunde riktig men den stiller et enormt krav til den som bruker den - selv da er den ikke til å stole på 100%. Jeg kjøpte meg en selv - fordi jeg trengte en badevekt, og den jeg kjøpte var ikke noe særlig dyrere enn en vanlig vekt + gode anmeldelser. Moro men ikke noe mer - klypa mi er viktigere enn vekta. Når man er på slank og begynner å få resultater vil det vises resultater innen mange sjangre/god sirkel - eks. man blir plutselig mer fokusert på å drikke vann. Resultatet ditt, om man tar vekten på alvor vel og merke kan være et resultat av det - mye vann er kjempeviktig ved vektreduksjon. (og ved alle mulige andre vektforandringer ) Antar at du er en jente? og jeg håper du er relativt lav..(?) Uavhengig av det - ser ut til at du gjør en kjempejobb 1 Lenke til kommentar
fleur Skrevet 14. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2015 Om man gjør en fantastisk jobb innen kosthold og trening - på deff/slankng - vil det se slik ut ja Jeg velger å tro at du har fått det til på en utsøkt måte. Saltklype nr.1 - "Best i test" spiller ingen stor rolle. Slike badevekter må man ta med en klype salt. Sier ikke at de ikke klarer å vise sånn noenlunde riktig men den stiller et enormt krav til den som bruker den - selv da er den ikke til å stole på 100%. Jeg kjøpte meg en selv - fordi jeg trengte en badevekt, og den jeg kjøpte var ikke noe særlig dyrere enn en vanlig vekt + gode anmeldelser. Moro men ikke noe mer - klypa mi er viktigere enn vekta. Når man er på slank og begynner å få resultater vil det vises resultater innen mange sjangre/god sirkel - eks. man blir plutselig mer fokusert på å drikke vann. Resultatet ditt, om man tar vekten på alvor vel og merke kan være et resultat av det - mye vann er kjempeviktig ved vektreduksjon. (og ved alle mulige andre vektforandringer ) Antar at du er en jente? og jeg håper du er relativt lav..(?) Uavhengig av det - ser ut til at du gjør en kjempejobb Jeg er jente ja og er 168 cm høy.Er egentlig veldig dårlig på å drikke vann gjennom dagen. så rart at vannprosenten har økt såpass? Drikker noen kopper te da men. Jeg håper jo jeg gjør ting riktig Er helt klar over at man må ta disse vektene med en klype salt, men den gir jo en pekepinn på framgangen iallefall. Har også målt meg med målebånd og har tatt av en god del centimeter over hele kroppen, så jeg er ikke i tvil om at jeg har hatt bra framgang iallefall. Spørsmålet er jo hvordan det skal gå når jeg har nådd målet som er 58 kilo. Antar at jeg må øke kaloriinnholdet gradvis. Håper bare at jeg ikke fyker opp igjen i vekt. Tips mottas med takk Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Vær litt obs på at enkelte teer inneholder koffein, f.eks enkelte grønne teer - da driver nok teen mer vann enn den gjør nytte og man bør ikke telle dette som en del av det daglige vanninntaket - snarere motsatt. Det er helt normalt at man raskt går opp et par kg når man snur i fra slanking til vedlikehold/vektøkning. Man får plutselig litt mer "mat i kroppen/systemet" og øker vanligvis karbo-inntaket slik at glykogenlagrene fylles opp igjen. Selv har jeg testet, bommet og feilet mye haha...men kan ihvertfall si at jeg har lært litt av det Om jeg tenker at jeg skal gå ned 3kg setter jeg 5kg som mål - de første 2kg er jo unnagjort på en ukes tid og er som nevnt over, mindre mat i magen og glykogen som tømmes. Det er ikke noe jeg foreslår for deg altså, 58kg er mer enn lavt nok men fortvil ikke om du kjapt går opp en kg eller to når du er ferdig, det er helt logisk. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Du har gått opp 0,5kg i muskler, og muskler binder mer vann enn fett (fordi vi lagrer karbohydrater, glykogen, også i musklene og 1g glykogen binder 3g vann). I tillegg når du går ned i fettmasse mens muskelmassen består vil jo kroppen også uansett holde på en viss mengde væskeprosent. Du er helt innenfor det som er normalt i prosent når det kommer til væske i kroppen som kvinne . Menn har gjerne litt høyere prosent fordi de har større andel muskelmasse (generelt). Virker som du gjør en god jobb! Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Har selv en sånn badevekt og du må være ekstremt nøye på når du tar målene. Men det er fortsatt ganske unøyaktig og bør tas med en god klype salt selv under identiske forhold.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå