Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp! Ødelagt servo BMW 120i etter kræsj, tvist med forsikringselskapet!

Anbefalte innlegg

Hadde en kollisjon med min BMW 120i 2005-modell for noen uker siden. Bilen er nå på verksted og det er blitt en forsikringssak. Her begynner problemet.

Skaden på bilen er på venstre side foran. Jeg kræsjet venstre side av fangeren, skjermen og dekket inn i han andre, når jeg byttet fil. Bytte av støtfanger, lykt, samt lakkering av panser og sideskjerm ble resultatet.

Samtidig ble bilen tung og styre, skjønte at det måtte være servoen. Servoen sitter på høyre side av motoren og jeg kræsjet med venstre, men dekket fikk seg en trøkk i kræsjen, kan det ha forårsaket problemet?

Jeg har ikke veldig peiling på bil. Kjørte videre etter kræsjen. Kan det ha gjort at servomotoren gikk i stykker?

Forsikringsselskapet vil nå ikke godta at den ødelagte servoen skyldes kræsjen etter at skadeverkstedet ikke klarte å se sammenhengen. Alt jeg vet er at den funket før jeg kræsjet og ikke funket etterpå. Det lå også igjen servoolje på gårdsplassen der bilen ble parkert. Noen som vet om slager som dekket fikk kan ha fått servoen til å ryke?

Alle tips her vil være til stor hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en lekkasje, det er helt sikkert. Glemte å skrive det, men når jeg å hadde takst så skulle takstmannen hos Billia;samme verksted) prøve å finne ut av det. Han helte på servoolje og jeg startet motoren. Styringa kom på plass igjen, men så kom det en heftig lyd. Skrudde av bilen igjen og når vi så under så rant all oljen ut igjen.

Verkstedet prøver å si at servoen har havarert og at det er en kjent feil på min type bil. Men det var ikke en feil før jeg kræsja, men kom i det bilen fikk en liten trøkk. Jeg kjørte forresten i rundt 5-10 km/t, motparten 20-30 km/t tipper jeg.

Forsikringselskapet skal ha sin mann opp til verkstedet for å se på det idag, siden det er mekanikerne på verkstedet som ikke klarer å se sammenhengen mellom servoen og kræsjen.

Endret av Thunder007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...