Gå til innhold

Hardware for å drive freesync monitor

Anbefalte innlegg

Hallais!

Prøver å sette opp gaming maskin for å få en grei spille opplevelse på de 

nyeste spill titlene,

Har sett meg ut en skjerm jeg tror kan levere en god spill opplevelse til en grei pris,

Skjermen har 2560X1440p 30-144hz 4ms respons,

For å utnytte skjermens freesync teknologi ,

ser jeg da etter hardware/skjermkort,

freesync området er mellom 30-90hz såvidt jeg har skjønt,

Så da sikter jeg på maskinvare som kan levere det og ikke nødvendigvis noe mye mere,

hvis jeg kan unngå svin dyrt skjermkort, gjør ikke det noe,

men trenger vel noe muskler i den oppløsningen likevel,

Noen gode råd om skjermkort ellers interressert i synspunkter på Hk, cpu og ram?

Endret av Tarzan78
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The AMD Radeon™ R9 295X2, 290X, R9 290, R9 285, R7 260X and R7 260 GPUs additionally feature updated display controllers that will support dynamic refresh rates during gaming.

Nye serien r9 3xx også selvsagt.

http://support.amd.com/en-us/search/faq/219#

Du må vel opp på r9 290/290x , det kommer an på spill og detaljnivå/effekter/aa.

Det er masse info om freesync (adaptive sync) hos AMD faq

http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/freesync-faq.aspx

Lenke til kommentar

The AMD Radeon™ R9 295X2, 290X, R9 290, R9 285, R7 260X and R7 260 GPUs additionally feature updated display controllers that will support dynamic refresh rates during gaming.

Nye serien r9 3xx også selvsagt.

http://support.amd.com/en-us/search/faq/219#

Du må vel opp på r9 290/290x , det kommer an på spill og detaljnivå/effekter/aa.

Det er masse info om freesync (adaptive sync) hos AMD faq

http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/freesync-faq.aspx

Trenger ikke nødvendigvis kjøre de mest krevende spillene på ultra settings,

men nok for å få utnyttet ASUS MG279Q,

er lite kjent med amd kort og rangstigen, er 390 kortene en "GTX970" ekvivalent og fury x toppkortet som konkurerer med 980?

Ville det holdt med Radeon R9 390 Gaming 8GB eller ?

Lenke til kommentar

390 Kortene tilsvarer omtrent ytelsen til 970 og 980 , problemet er et langt større effektforbruk ( mellom 30 til 80 Watt ) , noe som gjør at man må holde tunga rett i munnen og passe på å kjøpe et kort som både kjøler ok og ikke støyer for mye.

En god kombinasjon i dag er selvsagt en kraftig (men ikke toppklasse) Intel cpu , 16 Gb med minne , god SSD , en ekstra lagringsdisk , et Amd skjermkort som feks R9 390 eller en av toppmodellene som Fury / X og selvsagt en god skjerm med støtte for Freesync.

R9 390 er egentlig det samme kortet som 290 med noen små forbedringer ( effektforbruket er noe ned, trolig pga bedre fabrikasjonsprosess ) og personlig mener jeg det er et ugunstig kjøp pga pris / ytelse.

Fury X er toppkortet til Amd ( og en prisklasse på omtrent 6 til 6.5) og er således trolig det kortet som gir best ytelse per dags dato , problemet er egentlig at det kommer "litt" for kort til i forhold til hva det burde ha levert og prisen er fortsatt litt for høy, hadde det kostet 4k hadde jeg sagt løp og kjøp , men slik det er per dags dato mener jeg at man bør styre unna.

Av de få kortene som gir "ok" ytelse så står man derfor igjen med : R9 390 og R9 380 hvor 390 er egentlig 290 kortet mens 380 er rebrand av fjorårets rebrand ( 7950 ) men med støtte fra Amd i det minste noen år fremover med drivere osv.

http://www.tomshardware.com/news/amd-radeon-fury-x-nano,29387.html

Personlig hadde jeg ventet til Nizzen blir lei av å teste Fury x kortet sitt og kjøpt det til en redusert pris av ham ( tuller selvsagt) , men for å være ærlig så må jeg innrømme at jeg finner prisene til de "gamle" kortene til Amd fortsatt litt stive. 

Lenke til kommentar

390 Kortene tilsvarer omtrent ytelsen til 970 og 980 , problemet er et langt større effektforbruk ( mellom 30 til 80 Watt ) , noe som gjør at man må holde tunga rett i munnen og passe på å kjøpe et kort som både kjøler ok og ikke støyer for mye.

En god kombinasjon i dag er selvsagt en kraftig (men ikke toppklasse) Intel cpu , 16 Gb med minne , god SSD , en ekstra lagringsdisk , et Amd skjermkort som feks R9 390 eller en av toppmodellene som Fury / X og selvsagt en god skjerm med støtte for Freesync.

R9 390 er egentlig det samme kortet som 290 med noen små forbedringer ( effektforbruket er noe ned, trolig pga bedre fabrikasjonsprosess ) og personlig mener jeg det er et ugunstig kjøp pga pris / ytelse.

Fury X er toppkortet til Amd ( og en prisklasse på omtrent 6 til 6.5) og er således trolig det kortet som gir best ytelse per dags dato , problemet er egentlig at det kommer "litt" for kort til i forhold til hva det burde ha levert og prisen er fortsatt litt for høy, hadde det kostet 4k hadde jeg sagt løp og kjøp , men slik det er per dags dato mener jeg at man bør styre unna.

Av de få kortene som gir "ok" ytelse så står man derfor igjen med : R9 390 og R9 380 hvor 390 er egentlig 290 kortet mens 380 er rebrand av fjorårets rebrand ( 7950 ) men med støtte fra Amd i det minste noen år fremover med drivere osv.

http://www.tomshardware.com/news/amd-radeon-fury-x-nano,29387.html

Personlig hadde jeg ventet til Nizzen blir lei av å teste Fury x kortet sitt og kjøpt det til en redusert pris av ham ( tuller selvsagt) , men for å være ærlig så må jeg innrømme at jeg finner prisene til de "gamle" kortene til Amd fortsatt litt stive. 

hehe, 

har sett endel 390x på finn, det i seg selv lover vel ikke godt..?

Ja har intrykk av at jeg må ringe hafslund eller investere i ett diesel aggregat å ha i stua til de amd radeon skjermkorta,

har da sett meg ut ett hvitt NZXT H440 kabinett å bygge i, kansje ikke det mest luftige, men liker det veldig godt,

kansje litt klamt til de strøm sultne radeon korta,

Syns også fury X er veldig høyt priset..

Huff herre min hatt, ikke lett å velge side,

men har da fått med meg at Asus kommer med en ips gaming skjerm snart, en asus PG279Q med 2560X1440 144hz g-sync,

vurdert rog swiften også men har jo bare 1 inngang!!.. 

Litt utenfor..

Ser for meg en spill rigg på Z97 asus ranger maximus hovedkort,

er i5 prossesor for svak til ett gaming oppsett til å utnytte en 

asus rog swift tekniske spesifikasjoner?

Da tenker jeg med i pakken ett geforce 980, ssd disk, 8g ram 1866mhz, 750w strømforsyning..? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...