Gå til innhold

Skjermen tilbakestiller seg til 60 Hertz,

Ekinorak

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en 144 Hertz Skjerm. Asus MG279Q, fungerer stort sett veldig bra, har satt den til 144 Hz i kontroll under monitor og avanserte innstillinger, står også som 144 hz i nvidia kontroll panel. 

Men ofte så tilbakestiller den seg til 60hz, dette skjer som oftest når jeg starter opp et spill. Så blir den 60 hertz i spillet, og når jeg kommer tilbake i windows har ikke nvidia kontrollpanel lenger muligheten for å skru opp til 144 hertz. Må ta en omstart av maskinen for at den skal skjønne at panelet er 144 hertz.  

Jeg hadde 60 Herts tilkoblet maskinen før og føler den er "smittet" av 60 hertz :)

Noen som har hatt lignende problemer? Har prøvd å re-installere skjermkortdriverne. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har kjøpt meg en 144 Hertz Skjerm. Asus MG279Q, fungerer stort sett veldig bra, har satt den til 144 Hz i kontroll under monitor og avanserte innstillinger, står også som 144 hz i nvidia kontroll panel. 

Men ofte så tilbakestiller den seg til 60hz, dette skjer som oftest når jeg starter opp et spill. Så blir den 60 hertz i spillet, og når jeg kommer tilbake i windows har ikke nvidia kontrollpanel lenger muligheten for å skru opp til 144 hertz. Må ta en omstart av maskinen for at den skal skjønne at panelet er 144 hertz.  

Jeg hadde 60 Herts tilkoblet maskinen før og føler den er "smittet" av 60 hertz :)

Noen som har hatt lignende problemer? Har prøvd å re-installere skjermkortdriverne. 

Du trenger en spesiell ledning for å sende 1080p 144hz signal, har du sjekket at du bruker riktig ledning?

Du trenger dual-link dvi eller displayport, eller hdmi 1.3. Er ledningen for lang kan det også forstyrre.

Hdmi 1.2 vil ikke fungere.

Lenke til kommentar

Hvorfor har du kjøpt deg skjerm med Freesync når du har nVidia skjermkort?

La ikke merke til han skrev Nvidia panel, det er jo et vesentlig punkt. :ninja:

Kan skjermen kunne brukes på Nvida GPU med ellers opgitte hastigheter>?

Så vidt jeg har forstått kan dette gjøres om det er motsatt, dvs G-sync skjerm drevet av AMD GPU?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...