Gå til innhold

vannkjølingen min bråker!


Anbefalte innlegg

hva skal jeg gjøre når vannkjølingen bråker???det knitrer hele tida...

jeg bruker vann fra springen...

hva er best mellom destillert vann eller baterivann??

burde jeg kjøpe algedrepere i til en av destillert vann og baterivann???eller andre???

håper noen kan jeg hjelpe meg...

takker for svar!!!

merke på pumpa : EHEIM 1048A

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Knitringen kan og vere små luftbobler i pumpa.. Dunk og snu litt på den og sjå om det kjem luft ut.. Om det gjer det, fortsetter du bere heilt til det ikkje kjem meir.. Det kan og vere luft som ligge på innsida av slangane som går litt og litt inn i pumpa. Dette går og fint å dunke vekk. Ellers er eheim mod'en ein fin ting ;)

Lenke til kommentar

Per_le: vennligst begrens bruk av utropstegn og spørsmålstegn. Og dette er ikke en SMS-chat, så vi setter pris på at slikt unngås. :)

 

Dersom du har luft i systemet, vil det bråke en del - det kan minne om knitring. Løsningen er å stoppe pumpen litt, skru den på, stoppe, skru på - gjenta prosessen et par ganger. Luft i systemet vil uansett forsvinne av seg selv over tid, dersom du har en vanntank.

 

Den modden det er snakk om, krever at du må demontere pumpen. Ideen er at du får festet imprelleren (den dingsen med mange "armer") bedre til akselen, slik at den ikke kan vibrere. Det skal finnes en guide på nett med bilder, men jeg kommer ikke på hvor den var. :(

Lenke til kommentar

unnskyld min litt sinte her,

 

synker det litt sakte inn?

 

her har du linken igjen:

http://www.sitecenter.dk/magix/scrapbog4/

 

les den linken som ble gitt tidligere i tråden. Der får du sett hvordan du fikser pumpa di. Dersom dette ikke er hjelp i så kan det være nyttig at du skriver litt om systemet ditt. Evt legger lenke til ett bilde.

 

En grei blanding er å bruke batterivann + 10% frostvæske. Begge deler får du kjøpt på enhver bensinstasjon. Batterivann= destillert vann.

 

Du bør også sette pumpen på litt skumgummi eller feste den godt med noe dempningsmateriale under, for ellers vil du få en durende lyd. En pumpe slik som eheim pumpene vil alltid vibrere litt så en cm skumgummi blir bra.

Lenke til kommentar

Finnes det noe tillsvarende å gjøre for Waterchill-pumpen?

Synes den bråker ganske mye, luft i systemet kan det ikke være, da det har vært montert og brukt i 3 måneder..

Er ikke sånn du hører så mye, men du hører det, en slags brumming.

hører den forresten ikke nå, da 9800-kortet har orginal kjøler fra ATI, som bråker noe sinnsykt. :grumpy:

 

*ønske seg vannblokk til gpu til jul*

Endret av v0id
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...