Gå til innhold

Samordna opptak og angst

Lauma

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har søkt høyere utdanning med førstegangsvitnemål nå i år, og er blitt helt nervevrak.
Dersom jeg har elektronisk vitnemål og har søkt (og mottatt epost om sendt søknad) på de ønskede studiene, da er det vel ikke noe mer som skal gjøres? Har ingen dokumenter som skal ettersendes, tror jeg i alle fall..

Vet det er litt i seneste laget å uro seg for det nå, men fikk plutselig en slik intens følelse av at jeg ikke har gjort det riktig. Men er det noe annet som skulle vært gjort? Skolen var lite behjelpelig før sommerferien, og nå freaker jeg helt ut. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg, sammen med flere i min klasse, trodde at vitnemålet var på plass, og at vi hadde gjort alt vi skulle for å søke videre til høyere utdanning. Etter at mange av oss fikk forbedret eksamenskarakteren etter klage, ble dessverre det elektroniske vitnemålet annulert, og det nye som skulle sendes inn ble ikke akseptert på grunn av en feil av skolen min. Etter to timer med å ringe til forskjellige folk fikk jeg endelig tak i rett person som endelig klarte å fortelle meg hvordan situasjonen rundt mitt vitnemål var, og vi fikk heldigvis ordnet opp i det ved at jeg måtte sende det inn skriftlig.

Så lenge du har logget inn på Samordna og sjekket at du har et gyldig vitnemål så skal nok alt gå bra :) Hvis du fortsatt er i tvil, så kan du ringe saksbehandleren din (det universitetet du har på førsteplass).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...