Gå til innhold

[Løst] Hjelp til kjøp av forsterker ( Cerwin Vega VE15 eller SL15)

Anbefalte innlegg

Heisann! Skal nå kjøpe meg høytallere til gutterommet og valget har da fallt på Cerwin Vega VE 15 eller SL 15, mest sannsynelig VE 15. Da har jeg ikke god peiling på forsterkere og trenger da en som kan passe disse, kunne få mest mulig ut av høytallerene, men som også er kraftige nok til å kanskje drive noe større viss jeg skulle komme på det i framtiden. Noen tips, anbefalinger eller links? Har en kompis som anbefaler NAD forsterkere.
Kan gjerne kjøpe brukt.
Tenkte maks 3500kr - 4000

Mvh Cewerin

Endret av cewerin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For 3500,- får du ikke mye krutt til Cerwin Vega høyttalere. Da må du på bruktmarkedet for å klare å finne noe som kanskje duger.

Dette er høyttalere som trenger skikkelige krefter. I massevis. Ellers kan du likegodt bare begynne å abbonnere på elementer.

Selv denne:

https://www.hifiklubben.no/stereo/forsterkere/nad-c375bee-integrert-forsterker/

er egentlig ikke nok til store Cerwin Vega høyttalere.

Hvor stort rom skal du ha anlegget i? Hva med å se på andre(bedre) alternativer enn CW?

Lenke til kommentar

NAD og CV går sammen som hånd i hanske. Men jeg hadde sett mot et annet amerikansk merke; Klipsch. RF-82 gir mye mer lyd for pengene enn VE 15. På grunn av den høye følsomheten vil du også kunne drive de forholdsvis enkelt, men som med det meste av andre høyttalere må du ha effektforsterker for å dra ut den siste biten av høyttalerene.

Lenke til kommentar

Selv denne:

https://www.hifiklubben.no/stereo/forsterkere/nad-c375bee-integrert-forsterker/

er egentlig ikke nok til store Cerwin Vega høyttalere.

Jeg har hatt "lillebroren" til denne med 2x 80w og har vært veldig fornøyd med den. ser ikke for meg annet en at den du lenker til her kan drive så å si alt.

Den driver det meste, men drar du på med Cerwin Vega høyttalere skal forsterken ha stålkontroll på elementene. Jeg har selv hatt diverse CV høyttalere opp gjennom årene og skal du ha det virkelig gøy er forsterkere på nivå med C375 i minste laget.

Forøvrig er det en meget oppegående forsterker.

Endret av Valotunk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...