FB.542209311067001 Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 (endret) Kjøpte en brukt Thinkpad T440s og PC-en er så god som ny.. Det er et problem med den, derimot, som jeg tror skyldes driverproblemer. Denne maskinen har et 3-cellersbatteri innebygget i tillegg til det 3-cellersbatteriet som jeg kan dra ut. Windows 8.1 oppdager bare det utdragbare batteriet. Det som er rart er at jeg kan plugge inn strømkabelen, dra ut batteriet, dra ut strømkabelen og maskinen fungerer helt fint. Altså er tilkoblingen til det innebygde batteriet i orden. Windows-strømikonet nederst sier da at inget batteri er oppdaget. Jeg har et statusikon "safely remove hardware.." hvor jeg kan velge å ejecte "Microsoft ACPI-compliant control method battery". Har prøvd denne løsningen her som virket for mange, men ikke for meg: "To resolve this issue please start the system connecting only ‘Power Adapter’. Wait till the system boot completely and then go to ‘Device Manager’ then uninstall ‘Microsoft ACPI-Compliant Control Method Battery’ under battery option. After uninstalling shutdown the system, remove ‘Power Adapter’ and reconnect, then switch ON the system and check if the issue has been resolved." Blir evig takknemlig viss noen greier å hjelpe meg med dette her. (har over to år med "next business day"-garanti igjen, så ingen krise tror jeg) edit #1: Akkurat nå lader jeg, og batteriinformasjonen viser: Battery #1: Not present Battery #2: 60% Available Endret 12. juli 2015 av FB.542209311067001 Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 kan en bios update fikse dette? nyeste versjon er 2.33 http://support.lenovo.com/no/nn/products/laptops-and-netbooks/thinkpad-t-series-laptops/thinkpad-t440s Evt bruk system update Men jeg tror ikke ny bios vil fikse ditt "problem", kanskje det fikser noe annet Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 (endret) Reinstaller Lenovo powermanager og sjekk at den ikke blokkeres . Ref https://forums.lenovo.com/t5/T400-T500-and-newer-T-series/T440S-PWMTR64V-dll/m-p/1978956#M95766 Man kan også enable og disable det interne batteriet i uefi/bios . Prøvd det ? Endret 12. juli 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
FB.542209311067001 Skrevet 13. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2015 kan en bios update fikse dette? nyeste versjon er 2.33 http://support.lenovo.com/no/nn/products/laptops-and-netbooks/thinkpad-t-series-laptops/thinkpad-t440s Evt bruk system update Men jeg tror ikke ny bios vil fikse ditt "problem", kanskje det fikser noe annet Har allerede denne versjonen. Lenke til kommentar
FB.542209311067001 Skrevet 13. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2015 Reinstaller Lenovo powermanager og sjekk at den ikke blokkeres . Ref https://forums.lenovo.com/t5/T400-T500-and-newer-T-series/T440S-PWMTR64V-dll/m-p/1978956#M95766 Man kan også enable og disable det interne batteriet i uefi/bios . Prøvd det ? Har ikke et program på PC-en som heter "Lenovo Powermanager". Har derimot en driver som heter "Lenovo Power Management Driver" og har installert siste versjon av denne (1.67.10.15). Microsoft Defender hindrer ikke "PWMNTR64V.dll" fra å kjøre. Har sjekket å disable det interne batteriet fra BIOS, men er laget slik at det slår seg på igjen med en gang du putter i strømkabelen. http://support.lenovo.com/us/en/products/laptops-and-netbooks/thinkpad-t-series-laptops/thinkpad-t440s/downloads/DS032258 Lenke til kommentar
FB.542209311067001 Skrevet 13. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2015 (fra Lenovo Settings applikasjonen. når jeg drar ut batteriet, oppdager ikke denne det interne batteriet heller) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Ok - det blir jo veldig produkt spesifikt Størst sjanse er vel å opprette en garanti/support case direkte hos Lenovo Lenke til kommentar
FB.542209311067001 Skrevet 13. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2015 Ok - det blir jo veldig produkt spesifikt Størst sjanse er vel å opprette en garanti/support case direkte hos Lenovo Ja, dessverre.. Bilde fra Device Manager: Lenke til kommentar
FB.542209311067001 Skrevet 13. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2015 https://forums.lenovo.com/t5/T400-T500-and-newer-T-series/t440s-Battery-Issues/m-p/1735327/highlight/true#M84636 Thread er over ett år gammelt. Dessverre ingen som har svart på spørsmålet hans. Men er tydeligvis ikke bare jeg som har dette problemet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 (endret) Prøv en full power resett på den. You can reset the power by using paperclip. Remove the battery and disconnect power adapter, turn the computer upside down and towards bottom half around the middle you will find a small reset hole. http://www.reddit.com/r/thinkpad/comments/1ygzv4/turning_onoff_a_t440s/ Og det er noen som har hatt feil på batteriet (det interne). Det er en garantisak. Endret 13. juli 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
FB.542209311067001 Skrevet 13. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2015 (endret) Prøv en full power resett på den. You can reset the power by using paperclip. Remove the battery and disconnect power adapter, turn the computer upside down and towards bottom half around the middle you will find a small reset hole. http://www.reddit.com/r/thinkpad/comments/1ygzv4/turning_onoff_a_t440s/ Og det er noen som har hatt feil på batteriet (det interne). Det er en garantisak. Hjalp ikke dette heller. Har opprettet sak hos lenovo. Kan ta sin tid, føler jeg. Er 100% sikker på at det ikke er noe fysisk galt med det internet batteriet. Skriver dette svaret uten at det utdragbare batteriet er satt inn. For meg virker dette som driverproblemer. Full fabrikkinnstilling vil kanskje hjelpe, eller? edit #1: Takk for all hjelpa uansett, syar! Endret 13. juli 2015 av FB.542209311067001 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 (endret) Vel siden den er ny for din del er det jo bare å prøve å restore fabrikk instillinger (om Lenovo factory image/recovery er intakt vel og merke). Endret 13. juli 2015 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå