Gå til innhold

980TI vs 980TI Gaming


Nazomi

Anbefalte innlegg

Du vet hva en vaffer er, innerst er bedre chip. Er de de bruker, derfor litt dyrere med en oc variant. Det burde du vite som har over klokking som hobby :)

Men nok om det, jeg og du blir ikke enig uansett :tease:

 

Er mere slik med CPU'er virker det som.

 

Forklar meg da hvorfor i H"#¤% noen referansekort overklokker bedre enn OC kort :D

 

Jeg bare ser på hva jeg har testet selv, og konstanterer at jeg ikkje har hatt et 980 som har klart dårligere enn 1500mhz. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Linuctechtips skal prøve å få tak i 10 like kort, for å sammenligne hvor stor forskjell Boost det kan være på samme kort og fabrikant. Mitt 970 Msi gaming er stabil rett over 1500. Men etter hva jeg har lest så vil den ikke sette høyre volt enn +20, så lenge ikke flasher den. Correct me if im wrong.

Lenke til kommentar

Du vet hva en vaffer er, innerst er bedre chip. Er de de bruker, derfor litt dyrere med en oc variant. Det burde du vite som har over klokking som hobby :)

Men nok om det, jeg og du blir ikke enig uansett :tease:

Det er nok ikke tilfelle at innerste chipene er bedre enn ytre chiper. Det som foregår av binning på slike brikker foregår per wafer, der fabrikken tar en brikke fra waferen og tester hva slags strømforbruk den har på et utvalg spenninger og frekvenser før de merker waferen med resultatet (og eventuelt sender den videre til andre fabrikker.) Det er derfor man hadde et stort fokus på såkalte batch-nummere for en del år tilbake.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men hvis prisen er nokså lik, og man kjøper et fabrikkklokket kort med bedre kjøler, så er det like enkelt å oppgradere det til vannkjøling hvis det er bygget på et referanse pcb? Såvidt jeg kan se, gjelder det i alle fall evga sc+ og inno3d ichill x3. Eller har jeg misforstått?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...