above Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Hei... Lurte på hva jeg må gjøre for å lage en FTP-SERVER... Hvilke programmer må jeg ha, hvor får jeg lastet ned disse, hva må hovedsakelig til for at jeg ska lfå en FTP-SERVER????? Vil gjerne ha link osv... Tusen hjertelig takk for all hjelp Lenke til kommentar
insider Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 søk etter ftp server på www.download.com Lenke til kommentar
shahin Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Du finner mange ftp server programmer på http://tucows.banetele.com/ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lykke til !!!!!!!!!?!?!??!?!?!??"#¤%&/()"#¤%&/()!"#¤%& (dette er et resultat av at halve hjernen vil hjelpe deg og halve blir sur pga alle spørsmålstegnene ) PS: Ja, hjernen min har HT. Lenke til kommentar
insider Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 btw: bulletproof ftp server funker fint ! Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Du finner mange ftp server programmer på http://tucows.banetele.com/ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Lykke til !!!!!!!!!?!?!??!?!?!??"#¤%&/()"#¤%&/()!"#¤%& /offtopic2k Ser du er student på Noroff, har du noe peil når vi får karakter på oblig1?? Går i Kristiansand her forresten Lenke til kommentar
above Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 btw: bulletproof ftp server funker fint ! Tusen atkk fro hjelpen.. skal prøve dette, men kommer tilbake når jeg har fått innstalert programmet og stiller spørsmål *grin* Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 ProFTPD er min soleklare favoritt! Utrolig kraftig og ikke minst gratis. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 FTP-SERVER, Hvordan lage en FTP-SERVER??????? Det er sikkert mange som hadde satt pris på om du hadde vist litt moderasjon i bruken av CAPS og spørsmålstegn i topic, og innlegg som sådan. Det finnes mye god software til dette formålet. Ta et søk på www.downloads.com eller www.tucows.com og du vil sikkert finne en du liker. Selv bruker jeg G6 som er en eldre versjon av Bulletproof. Den serveren har et veldig enkelt og informativt GUI samtidig som den har mange gode funksjoner og muligheter. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 BulletProof FTP Server er vel det enkleste. Tok meg 15 minutter å lære å sette opp en ftp uten å lese noen instrukser. Lenke til kommentar
above Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 FTP-SERVER, Hvordan lage en FTP-SERVER??????? Det er sikkert mange som hadde satt pris på om du hadde vist litt moderasjon i bruken av CAPS og spørsmålstegn i topic, og innlegg som sådan. OK, Sorry da.. Lenke til kommentar
Sunden112 Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Bruk Cesar... meget bruker vennlig... :nice: Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Serv-U er min favoritt Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 ProFTPD er min soleklare favoritt!Utrolig kraftig og ikke minst gratis. Ser lissom ikke ut som om proFTPd kjører på no særlig annet enn UNIX. Var det egentlig så vanskelig å forstå at han skulle ha en til Windows. Har brukt Serv-U selv en god stund nå. Er meget enkel i bruk og lett å sette opp. Skal du ha noe litt mer for den erfarne brukeren, kan jo faktisk ioFTPd være noe for deg. Lenke til kommentar
ASCIWhite Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Raiden FTP er den beste serveren uten tvil...... Litt stress for nybegynnere og sette opp, men den bruker minst systemresurser av dem alle. And believe me! I have been trough them ALL *grin* Lenke til kommentar
durabit Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Raiden FTP er den beste serveren uten tvil...... Litt stress for nybegynnere og sette opp, men den bruker minst systemresurser av dem alle. And believe me! I have been trough them ALL *grin* Virkelig, har du prøvd vsftp også? Linux basert. Det er det jeg bruker. Lenke til kommentar
above Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Serv-U er min favoritt Ja, det er det jeg har lastet ned nå.... Men, hvordan skal jeg få lagt ut ting og hvor lagres tingene jeg legger ut, hvordan skal andre på nettverket få tak i det som jeg legger ut på serveren, er det andre programmer jeg må også bruke sammtidig eller som jeg KAN bruke?????? Håper på svar Lenke til kommentar
sfenne Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Kanskje denne guiden kan hjelpe deg. Den tar for seg installasjon og konfigurering av Bulletproof FTP-server. Lykke til! Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Kan virkelig anbefale "Serv u". Enkelt og greit program, men det er ikke freeware så man må betale for det etter 30dager. Lenke til kommentar
above Skrevet 10. november 2003 Forfatter Del Skrevet 10. november 2003 Kanskje denne guiden kan hjelpe deg. Den tar for seg installasjon og konfigurering av Bulletproof FTP-server. Lykke til! Tusentusen takk, jeg tror jeg laster ned dette programmet i steden for jeg.... Den guiden hjalp meg velldig... Men når andre skal få tak i de filene jeg har lagt på serveren min må da de som skal få tak i det jeg har lagt ut med et ftp programm og adressen til srveren eller???? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Ja, men de bruker ikke et server-program. Kan bruke hvilket som helst FTP-program, på hvilket som helst datasystem (pc, amiga, linux, mac), skrive inn ip-adressen DIN, logge på med brukernavnet og passordet du har gitt dem (eller du kan sette FTP'n til å godta "anonymous"-kontoer, altså at alle som logger inn bruker "anonymous" som brukernavn og email-adresse som passord. Hvilken som helst email-adresse virker da som passord. FTP-program fins det haugevis av, alle gjør stort sett det samme. Koble til, la deg laste opp/ned filer fra en eller annen server. FTP funker ikke som p2p, der man har public-lister over alle serverne i "nettverket" osv. Må si fra til folk om FTP'n din selv. Og helst ikke spamme i store kanaler, da blir man kjapt både bannet og anmeldt (hvis det er fullt av warez på ftp'n din). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå