Gå til innhold

LG G4 eller Nexus 6

Gjest

Anbefalte innlegg

Kjære medforumister,

Jeg er litt av en Google-purist, så enda LG samarbeider tett med Google i et overlay-henseende, om det blir G4 vil jeg uansett roote den til en stock-android mod. Da vil jeg også forhåpentligvis få litt raskere oppdateringer skjønt ikke like raske som Nexus. En kunne jo også ventet til den såkalte LG Nexus 'Bullhead' kommer i oktober, men jeg føler at 5.2" muligens er en litt for lav skjermstørrelse. Indre specs er ikke noe jeg setter høyt; det er design og hardkodede eller hardware-funksjoner som teller hos meg. Nexus synes jeg ser ut stiligere og deiligere.

Enig? Hva jeg vil tro det koker ned til er om G4s funksjoner (som double-tap wake og kamera/quick memo-snarvei, f.eks) ikke kan brukes på Nexus? Fant ikke mye på nettet om slike "easter eggs." Noen forslag, eller nye blikk på saken? Har jeg tåpelige telefonbehov og bør ta meg sammen? Er rooting en dårlig idé om jeg ønsker "the Nexus-experience"? Tar imot alle slags kommentarer og innspill. Har ingen irl-venner å snakke med om disse ting, og ansatte i butikker er bare kydige på Samsung og iphone :(:)

Varmeste hilsener,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest skrev (På 12.7.2015 den 8:54 PM):

Kjære medforumister,

Jeg er litt av en Google-purist, så enda LG samarbeider tett med Google i et overlay-henseende, om det blir G4 vil jeg uansett roote den til en stock-android mod. Da vil jeg også forhåpentligvis få litt raskere oppdateringer skjønt ikke like raske som Nexus. En kunne jo også ventet til den såkalte LG Nexus 'Bullhead' kommer i oktober, men jeg føler at 5.2" muligens er en litt for lav skjermstørrelse. Indre specs er ikke noe jeg setter høyt; det er design og hardkodede eller hardware-funksjoner som teller hos meg. Nexus synes jeg ser ut stiligere og deiligere.

Enig? Hva jeg vil tro det koker ned til er om G4s funksjoner (som double-tap wake og kamera/quick memo-snarvei, f.eks) ikke kan brukes på Nexus? Fant ikke mye på nettet om slike "easter eggs." Noen forslag, eller nye blikk på saken? Har jeg tåpelige telefonbehov og bør ta meg sammen? Er rooting en dårlig idé om jeg ønsker "the Nexus-experience"? Tar imot alle slags kommentarer og innspill. Har ingen irl-venner å snakke med om disse ting, og ansatte i butikker er bare kydige på Samsung og iphone :(:)

Varmeste hilsener,

Hvis du trenger hjelp til rooting, flashing og mer avanserte ting kan du ta en titt i signaturen min. Et godt substitutt for kompetente venner er et hyggelig nettsamfunn :)

Jeg vil anbefale Nexus 6, uten tvil. Tap to wake og alt av goodies får du hvis du legger inn CyanogenMod og hvis ikke du ikke vil styre med slikt så har du ihvertfall deilig stock Android! Du kan eventuelt legge inn CM på G4 også, men jeg ser ingen grunn til å velge den over N6.

Lenke til kommentar

Har rootet en del telefoner som Samsung S2-S4 og HTC modeller.

For min del som har det vært ustabilt og mye bugs. 

Kjøpte en Nexus 5, som nylig ble byttet ut med LG G4.

Bruker Knock ON funksjonen heletiden!

Synes kanskje Nexus 6 er litt for stor telefon? (Smak og behag)

Endret av Ryoki
Lenke til kommentar

I hvilken grad du opplever bugs og problemer avhenger nok mye av hva slags custom ROM du kjører, hvilken telefon du har, og egne ferdigheter. Du kan fint kjøre stock Android med tap-to-wake også hvis man ønsker det. 

Nexus 6 er diger ja, men man har vel 30 dagers åpent kjøp ved netthandel, så det er lov å ombestemme seg :)

Lenke til kommentar

Det er sant 

I hvilken grad du opplever bugs og problemer avhenger nok mye av hva slags custom ROM du kjører, hvilken telefon du har, og egne ferdigheter. Du kan fint kjøre stock Android med tap-to-wake også hvis man ønsker det. 

Nexus 6 er diger ja, men man har vel 30 dagers åpent kjøp ved netthandel, så det er lov å ombestemme seg :)

Bare pass på at butikkene ikke tar imot varen hvis mobilen har brutt forsegling :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...