aklla Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Jeg er på utkikk etter noe lignende den oppslagstavlen under, bør være minst 60cm bred. Den under har de på IKEA, men nærmeste IKEA har den ikke og de sender ikke slike i posten heller desverre. Jeg skal bruke den som beskyttelsesplate/sprutbeskytter bak komfyr og vask, og denne så ganske perfekt ut både i form og størrelse Noen som vet om noen andre enn IKEA som har noe tilsvarende? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Hvis det er ren plexiglass du skal ha, ville jeg tatt en titt på biltema. Tror det er denne som er installert på mitt kjøkken. Fungerer glimrende, men hvordan det vil se ut avhenger selvsagt veldig av installasjonen: http://www.biltema.no/no/Bygg/Ovrig/Plastglass-2000030030/ Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2015 Plexiglass er vel lite holdbart i lengden til slikt? Uansett har jeg lite lyst til å bygge ramme osv for å montere noe slikt... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2015 Ikke fliser, glassplate eller tilsvarende som den i førsteposten. Litt av problemet er at jeg ikke har skap verken over vask eller komfyr, og jeg vil ikke flislegge hele veggen. Jeg vil kun ha beskyttelse bak komfyren og vasken, ikke over hele veggen. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Ah, skjønner. Ja, vil jo se litt rart ut med bare et lite felt med fliser over komfyren. Vet dog ikke hvordan hverken plexiglass eller vanlig glass holder ut baconspruten i lengden. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2015 (endret) Det fine med glass er jo at man kan bruke kraftige vaskemidler uten at det blir stygt, og at man kan bytte det ut etterhvert uten å rive hele veggen om det skulle bli for ille. Evt. skru det av og putte det i oppvaskmaskinen. Sånn sett er det IKEA-glasset perfekt ettersom det er lett å skru av for en skikkelig vask eller skifte ut. Fant noen på megaflis, http://megaflis.no/kjokken/beskyttelsesplater.htmlmen er ikke fan av å lime fast ting... Endret 12. juli 2015 av aklla Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Jeg tenkte mer på i forhold til varme og eventuelt sprekking/knusing. Om det bare er vanlig glass som ikke er herdet på noe vis er det vel ganske skjørt. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2015 Platen på IKEA er herdet glass og sånn sett perfekt på alle måter egentlig. Tror det blir en tur dit etterhvert, men 4 timer kjøring for 2 små glassplater frister ikke så veldig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå