Valiiii Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Jeg har en bmw x6 e71 som det har oppstått en feil med, det skjedde når jeg kjørte en ganske lang tur. Når jeg komme til en stor oppover bakke og jeg kjørt i ca 90km/t da ville den ikke skifte brått til et lavere gir uansett hvormye jeg tråkka i gassen det satt fast i 6 giret etter en noen sekunder økte brått turtallet som om det skulle være en formula 1 og den skifta ned til 4 da fikk jeg opp en feil melding der sto det transmission feil, bilen var fullt kjørebare men den ville ikke skifte til høyere gir en 4. Så da stoppa jeg på nærmeste bensinstasjon. Når jeg skrudde bilen av og på da var feil meldingen borte og bilen var helt vanlig. Det skjer bare vist du tråkker på gasspedalen kraftig når du har kjørt en stund på E6 så surer den med girene og girer ikke presist. Så da tenkt jeg at det var på tide og skifte gir olje og filteren på girkassen men samma problem oppstå når jeg hade kjørt 1 times tid på E6 og lekt litt med gasspedalen. Så lenge man er forsiktig med og tråkka kraftig på gasspedalen på E6 så er det null problem eller hvist man bruker tiptronicen . Så nå lurer jeg på kan det være datachipen på girkassa som det er feil med og hvormye vil en nye datachip koste eller kan det være solenoiden Lenke til kommentar
Valiiii Skrevet 12. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2015 Hvor er det solenoidene ligger? Om jeg skifter den gir spaken kan problemet løses da? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Ingen grunn til å opprette en ny tråd, du har en fra før: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1672958&page=1&&do=findComment&comment=22613143 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg