Lami Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 (endret) Hei, Leser til båtførerprøven og er kommet til navigasjonskapittelet der jeg sliter med å forstå misvisningregnestykket. Dette står i boken som eksempel: (Ser bildet ble litt kuttet på venstre side, men det står -1). Jeg skjønner ikke hvordan de får 1/2 grad. -1 + 30 = 1/2 grad, what? Noen som skjønner? Takk på forhånd Endret 12. juli 2015 av Lami Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 1 grad er delt i seksti minutter. 1 grad minus tredve minutter er da seksti minutter minus tretti minutter, altså tretti minutter eller en halv grad. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 14. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2015 (endret) Tusen takk for svar! Men hvordan blir minus 1 til pluss 1? + Vestlig misvisning (-1) gir 1, men pluss og minus gir minus i matteverden? I tillegg: regner en annen oppgave. Hvordan kan jeg finne kursen når jeg ikke vet om -1 grad misvisning er vest eller øst? Eller er det slik at vest alltid står minus foran og øst alltid pluss? Endret 14. juli 2015 av Lami Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå