Fuglemjøs Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Jeg skrev under en elektronisk kontrakt fra SiÅs på at jeg skulle betale for leie fra 01.07.15 fram til 30.06.16. Jeg likte dårlig å måtte betale 4000 kr for leie i juli når skolen starter i august, men ville være sikker på at jeg ikke endte opp uten bolig så jeg signerte kontrakten. Men det er ikke problemet, når jeg senere leste på nettsidene deres på ofte stilte spørsmål - som ikke var lett å finne; sto følgende: "I høstsemesteret er kontrakten uoppsigelig frem til 31.12. Ellers gjelder 3 mnd oppsigelsestid. Dersom du vet at du skal flytte ut ved nyttår må du levere inn kontraktsoppsigelse senest innen 30. september." Betyr dette altså at selv om jeg ikke kommer inn på NMBU i Ås nå i august, så må jeg betale leie helt fram til 01.01.16? Altså 6 måneders leie selv om jeg ikke kommer inn? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 <-- har ikke peiling. Om du bestilte på nett så har man vel 2 ukers angrefrist? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 (endret) <-- har ikke peiling. Om du bestilte på nett så har man vel 2 ukers angrefrist? Hvis SiÅs er næringsdrivende så har man faktisk angrerett etter den nye angrerettsloven, ja. TS: Har du mottatt informasjon om angrerett? Det er mulig angrerett gjelder her, men jeg er ikke sikker på om studentsamskipnader som utleier omfattes av loven. Hvis du har fått nødvendig informasjon har du to ukers angrerett. Hvis ikke har du opp til ett års angrefrist. Hvis du ikke har angrerett må du betale leie om du velger å ikke flytte til Ås. I alle fall i utgangspunktet. Det er to unntak: For det første gir enkelte studentsamskipnader deg rett til å trekke deg fra avtalen om du ikke kommer inn på studie i den aktuelle byen. For det andre har utleier alltid tapsbegrensningsplikt: Om de klarer å leie ut leiligheten til noen andre kan de ikke kreve deg for husleie/erstatning. På ofte stilte spørsmål står følgende: Jeg har signert på leiekontrakt, men har ikke fått studieplass ved NMBU og skal ikke flytte inn allikevel. Du bør umiddelbart si i fra til SiÅs Bolig via [email protected]. Vi vil prøve å finne en flytteklar student som kan ta over så fort som mulig. Du må betale leie frem til det har flyttet inn en ny student. Jo tidligere du sier i fra, dess større sjanse for at vi finner en ny leietaker. Endret 12. juli 2015 av Herr Brun 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå