Nuffern Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Skal kjøpe meg en ny harddisk til maskinen min, og i utgangspunktet vil jeg ha en stillegående harddisk. Har en Seagate Barracuda V fra før, som er meget stillegående. "Problemet" mitt er om jeg skal gå for Seagate på 160GB, eller en Maxtor på 200GB. Det er fristende å velge Maxtor fordi den har større kapasitet, men jeg er villig til å ofre dette dersom det viser seg at den har et vesentlig høyere støynivå enn Seagate'n. Noen som vet hvordan disse Maxtor-diskene er når det kommer til støy? På forhånd, takk. :-) Lenke til kommentar
TCK Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Har selv Seagate S-ATA og må si jeg er veldig fornøyd med denne.... Ville alikevell valgt Maxtor fordi den er større, og har aldrig hørt noe galt om Maxtor.. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Har hørt en del fint om samsung også, kanskje du også bør vurdere disse? God kapasitet, og de skal også være svært støysvake. Lenke til kommentar
InOrbit Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Har en 200g Maxtor selv, å kan anbefale den på det sterkeste Lenke til kommentar
erre Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Maxtordisken bråker bittelitt mere enn seagaten! Seagaten er så å si lydløs! Når de kommer til ytelse så er de ikke store forskjellen! Blir egentlig hipp som happ hva du velger. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 [quote name='InOrbit' date='10/11/2003 : 00:35'] Har en 200g Maxtor selv, å kan anbefale den på det sterkeste [/quote] Akkurat det jeg lette etter.. en person som har den disken jeg tenkte på. Spørsmlet mitt er hvordan støynivået på denne disken er. Vet dette kan være et svært subjektivt spørsmål, men jeg stiller det allikevel: Hører du tydelig at disken arbeider? Det gjør man nemlig ikke med de Seagate-diskene jeg har vært borti. Har den en irriterendes klikkelyd, slik som enkelte støyende disker har? Skal nemlig ha den i en barebone-PC, og jeg vil ha et relativt stillegående system uten lyder du klikker på. Takker for alle innleggene så langt! Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Maxtordisken bråker bittelitt mere enn seagaten!Seagaten er så å si lydløs! Når de kommer til ytelse så er de ikke store forskjellen! Blir egentlig hipp som happ hva du velger. Ytelsen har ikke så mye å si - de er begge mer enn raske nok. Fordelen med Maxtor-disken er at den er på 200GB, så om den ikke bråker vesentlig mer enn Seagate blir det vel den. Tipper jeg blir fornøyd allikevel.. har jo tross alt en ekstern på 250GB som garantert vil bråke mer enn den interne uansett. Men på en annen siden vil jeg ikke bruke den mer enn nødvendig. Ok, så blir det Maxtor da.. Synd at ikke Seagate har større disker i 7200.7-serien.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå