Gå til innhold

Bygge eget kabinett....

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt på å begynne på eit kabinett som jeg skal kjøpe innhold til høsten 2004. Jeg har da tenkt å bruke tre som byggemateriale. Tenkt på å kjøpe hovedkortbrett fra Lian Li men da er spørsmålet kommer hovedkortene neste år til å vere ATX (likt som nå) ???.....

Kansje dumt spørsmål men må nesten få eit svar får det om :D

Jeg tenkte på å begynne nå fordi jeg har tenkt å legge veldig mye arbeid i dette prosjektet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt på å begynne på eit kabinett som jeg skal kjøpe innhold til høsten 2004. Jeg har da tenkt å bruke tre som byggemateriale. Tenkt på å kjøpe hovedkortbrett fra Lian Li men da er spørsmålet kommer hovedkortene neste år til å vere ATX (likt som nå) ???.....

Kansje dumt spørsmål men må nesten få eit svar får det om :D

Jeg tenkte på å begynne nå fordi jeg har tenkt å legge veldig mye arbeid i dette prosjektet :)

Har faktisk store planer om en ny casebulid jeg også :yes:, og der kommer hovedkortramma fra lian li inn i bildet ja..

men for å svare på spørsmålet.. jeg tror og håper at atx standarden kommer til å vare i enda noen år... har ikke hørt noe om at den skal byttes ut :shrug:

Lenke til kommentar

Holder på å bygge meg et kabinett i kryssfiner nå jeg.. måla er 40(b)*60(h)*60(d) har en skillevegg i midten, slik at jeg får 2 kabinetter, det ene til pc'delene det andre til vannkjølinga.. kommer med bilder om 2 uker eller noe sånt, når jeg er ferdig..

Lenke til kommentar
Tenkt på å kjøpe hovedkortbrett fra Lian Li

Hvor får en kjøpt hovedkort brett? Er det også mulig å få kjøpt andre ting, som f.eks. HD/CD-ROM holder (eller hva en nå skal kalle det)?

Et annet spørsmål; Noen som vet om noen gode nettsider som kan fungerer som en guide til hvordan en skal jobbe med treverk for å få det fint? Tenker da på finish, utskjæring, behandling, osv.? Lakking er ikke alltid like spennende...

Lenke til kommentar

Har 23*65*52 no og fungera kjempefint. Øverste delen av kabinettet er rom for vannkjøling (23*18*52). Kan ikkje bli for stort heller. Skal ha det med på LAN og diverse så.. Tippa det vege 17-18kg (med kjøling uten HW)

90cm kan bli litt vel høgt.. Men kjem an på ka du skal ha inni det så.. ;)

Lenke til kommentar

Min kasse er på 39x39x39 på innsiden. Tar en bort 1-2 cm fra alle sidene med lyddemping er det ikke spesielt god plass. Får plass til vannkjølingen (liten radiator), men boksen er særdeles vanskelig å jobbe med. Jobber nå med planer om ekstern vannkjøling...

Lenke til kommentar

Oi, ser ut som det er mange som har et trekabinett i tankene, har kanskje den kommende casemod-compoen satt lys i hodene på folk? Uansett, holder på med et jeg også ;) , og det kommer til å bli stooort.. Ikke veldig LAN-vennlig, men praktisk på mange andre måter.. Kommer til å bli sånn ca 50x50x45, altså ikke et høyt, men breit kabinett. Kommer til å inneholde 3 rom, et for pc-delen, et for vannkjølinga og et for et kjøleskap (som skal brukes til å holde drikke mm kaldt, ikke pc'en...). Kan vel også nevne at jeg har 4 psu'er som jeg har tiltenkt prosjektet, og alle kommer til å bli brukt :D

Men se til å post bilder av kabinettene så fort bilder kan oppdrives, post de under worklogs, har tatt endel bilder selv, men ikke med digitaltkamera, men det kommer noen preview's snart..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...