Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Moskus: Det flotte scriptet du lagde til HS2 (yalelockinterpreter.vb), kan det brukes i HS3? Hvis ikke, hvordan får man ut av HS3 hvem som har åpnet døra (basert på pinkode)?

 

Får sendt epost om status på låsen, men det me hvem som åpnet døra sliter jeg litt med.

Nei, ikke direkte. Scripts må skrives om, for HS3 er smartere enn HS2, men bittelitt vanskeligere å kode for.

 

Jeg har imidlertid noe liggende som jeg bruker selv (det ligner VELDIG), så jeg skal få hostet sammen noe lesbart. :)

Lenke til kommentar

 

Moskus: Det flotte scriptet du lagde til HS2 (yalelockinterpreter.vb), kan det brukes i HS3? Hvis ikke, hvordan får man ut av HS3 hvem som har åpnet døra (basert på pinkode)?

 

Får sendt epost om status på låsen, men det me hvem som åpnet døra sliter jeg litt med.

Nei, ikke direkte. Scripts må skrives om, for HS3 er smartere enn HS2, men bittelitt vanskeligere å kode for.

 

Jeg har imidlertid noe liggende som jeg bruker selv (det ligner VELDIG), så jeg skal få hostet sammen noe lesbart. :)

 

 

Strålende, venter i spenning! ;)

Lenke til kommentar

 

Moskus: Det flotte scriptet du lagde til HS2 (yalelockinterpreter.vb), kan det brukes i HS3? Hvis ikke, hvordan får man ut av HS3 hvem som har åpnet døra (basert på pinkode)?

 

Får sendt epost om status på låsen, men det me hvem som åpnet døra sliter jeg litt med.

Nei, ikke direkte. Scripts må skrives om, for HS3 er smartere enn HS2, men bittelitt vanskeligere å kode for.

 

Jeg har imidlertid noe liggende som jeg bruker selv (det ligner VELDIG), så jeg skal få hostet sammen noe lesbart. :)

 

Bare en påminnelse om denne, når du får tid og lyst...:)

Lenke til kommentar

Du, altså... :p

 

Se under. Du må (minst) endre på den første linja og den siste linja. 451 er min deviceRef til devicen' som heter "Notification". Det er den som håndterer beskjeder. Jeg sender bare beskjedene videre med growl og Pushalot, men du kan også oppdatere device string på device'n (451 hos meg).

Sub Main(ByVal input As String)
    Dim CAPIstatus As HomeSeerAPI.CAPIStatus = hs.CAPIGetStatus(451)

    Dim status As String = CAPIstatus.Status
    Select Case CAPIstatus.Value
        Case Is = 110
            status = "Opplåst manuelt"

        Case Is = 111
            status = "LÅST manuelt"

        Case Is = 120
            status = "Opplåst av HomeSeer"

        Case Is = 121
            status = "LÅST av HomeSeer"

        Case Is = 1001
            status = "MASTER låste opp"

        Case Is = 1002
            status = "Person1 låste opp"

        Case Is = 1003
            status = "Person2 låste opp"

        Case Is = 1004
            status = "Person3 låste opp"

        Case Is = 1005
            status = "Person4 låste opp"

        Case Is = 1007
            status = "Person5 låste opp"

    End Select

    'Disse to linjene er kommentert ut, for de er spesifikt til mitt oppsett...
    'System.Diagnostics.Process.Start("c:\" & "PushalotConsole.exe", "6cb42xxxxxxxf754779 ""Ytterdør"" """ & status & "")
    'hs.RunScriptFunc("Growl.vb", "Main", "Ytterdør#" & status, False, False)

    hs.SetDeviceString(451, status, False)
End Sub
Endret av Moskus
Lenke til kommentar

 

Du, altså... :p

 

Se under. Du må (minst) endre på den første linja og den siste linja. 451 er min deviceRef til devicen' som heter "Notification". Det er den som håndterer beskjeder. Jeg sender bare beskjedene videre med growl og Pushalot, men du kan også oppdatere device string på device'n (451 hos meg).

Strålende, takk! Et par spørsmål - koden din inneholder PushalotConsole.exe, kan den lastes ned et sted? Evt. kan man ikke bruke Pushover-plugin'en i stedet?

 

Også Growl.vb er jeg litt spent på hvordan ser ut...:)

 

Forresten, hvorfor bruker du begge?

Lenke til kommentar

Jeg bruker Growl fordi jeg enda har et stort Growl-nettverk til diverse PCer, men jeg installerer det ikke på nye. Og så er det ingen native Growl-plugin (bl.a fordi jeg ikke har giddet å skrive en). Og så fungerer push videre til NotifyMyAndroid fint med Growl.

 

Pushalot bruker jeg på nye PCer og mobiler (for selvfølgelig bruker man det overlegne mobile OSet Windows Phone. Go Windows 10!!). Det trengtes et enkel console-app som jeg skrev, kan ikke lastes ned noe sted. Utenom her. ;)

 

Growl.vb:

    Sub Main(ByVal title_pound_message As String)
        'growlnotify.exe /host:IP_ADDRESS /pass:PASSWORD /a:"HS3 Script" /n:"HS3 Script" /t:"This is the title" "This is the message to display"

        Dim host As String = "192.168.0.10" 'The IP to the growl server
        Dim password As String = "the_network_password"
        Dim title As String = title_pound_message.Split("#")(0)
        Dim message As String = title_pound_message.Split("#")(1)

        System.Diagnostics.Process.Start("c:\" & "growlnotify.com", "/host:" & host & " /pass:" & password & " /a:""HS3 Script"" /n:""HS3 Script"" /t:""" & title & """ """ & message & """")
    End Sub

    Sub Register(ByVal input_not_used As String)
        'growlnotify.exe /host:192.168.0.10 /pass:PASSWORD  /r:"HS3 Script" /a:"HS3 Script" /ai:"c:\hs3.ico" /t:"Register" "Register this!"

        Dim host As String = "192.168.0.10" 'The IP to the growl server
        Dim password As String = "the_network_password"
        Dim title As String = "Register!"
        Dim message As String = "Registerthis!"

        System.Diagnostics.Process.Start("c:\" & "growlnotify.com", "/host:" & host & " /pass:" & password & " /r:""HS3 Script"" /a:""HS3 Script"" /ai:""c:\hs3.ico"" /t:""" & title & """ """ & message & """")
    End Sub

PushalotConsole.zip

Endret av Moskus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...