Gå til innhold

Aldersgrense på alkohol i Polen

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er i Polen og har prøvd å finne ut av aldersgrensene på tobakk og alkohol her men jeg finner ikke ut av det, så lurte derfor på om det var noen som vet om aldersgrensene på tobakk og alkohol i Polen? Evt, om de er strenge på å sjekke legitimasjon i Lublin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri blitt bedt om å vise legitimasjon ved kjøp av alkohol og tobakk i utlandet. Husk at norske bankkort (og førerkort?) ikke regnes som internasjonale ID-kort og at de sannsynligvis blir veldig kryptiske overfor utenlandske som ikke skjønner hvilke tall de skal se på. Å be ferierende turister vise pass kan også bli litt drøyt. Tror dessuten at terskelen er høy for å be om leg fra turister hvis man sliter med kommunikasjonen.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri blitt bedt om å vise legitimasjon ved kjøp av alkohol og tobakk i utlandet. Husk at norske bankkort (og førerkort?) ikke regnes som internasjonale ID-kort og at de sannsynligvis blir veldig kryptiske overfor utenlandske som ikke skjønner hvilke tall de skal se på. Å be ferierende turister vise pass kan også bli litt drøyt. Tror dessuten at terskelen er høy for å be om leg fra turister hvis man sliter med kommunikasjonen.

Får prøve haha! Gidder ikke å gå rundt med passet mitt uansett selvom det er eneste gyldige id for turister :p

takk for svar!:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...