Gjest Slettet+0987123 Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 VW boble... Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Nostalgi, hadde en boble på sent sekstitall, med 1500 motor. Spreke saker ! Vennlig hilsen Ragnar Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Jo jeg har noen historier knyttet til slike som denne. Det sies jo at den eminente turnkommentator Paal Clasen i sin tid fikk sparken i NRK p.g.a. alle sine folkevognvitser. Tro det eller ei, men jeg har overnatta - eller hvertfall sovi sammen med 4 andre i en splitter ny folkevogn 13300 i 1967 var det vel. Vi hadde vært i Vest Berlin på et idrettstevne for handicappede og var på vei til Fredrikshavn i Danmark for å ta ferga da fjernlyset forsvant og vi ikke så avkjørselen vi skulle svinge av og dermed ble det besluttet å duppe av i påvente av dagslyset hvilket var strengt forbudt for vi hadde jo bare tillatelse til å kjøre tvers gjennom DDR uten stopp. Den andre historien skjedde oppover Trondhjemsveien på Sinsen i Oslo. Jeg var konduktør på trikken den gangen da ei boble fikk stopp på skinnegangen foran oss. Førern og jeg gikk ut for å hjelpe å dytte den vekk fra sporet. Vognførern min hadde også boble og sa at når den ikke ville starte så pleide han bare å åpne motorlokket og smelle det igjen så starta den. Da vi starta opp og kjørte videre kom jeg til å se bakover og der kom jaggu bobla putrende etter oss - kunne ikke hatt tid til annet enn å åpne motorlokket og smelle det igjen. Roar Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Jo jeg har noen historier knyttet til slike som denne. Det sies jo at den eminente turnkommentator Paal Clasen i sin tid fikk sparken i NRK p.g.a. alle sine folkevognvitser. Tro det eller ei, men jeg har overnatta - eller hvertfall sovi sammen med 4 andre i en splitter ny folkevogn 13300 i 1967 var det vel. Vi hadde vært i Vest Berlin på et idrettstevne for handicappede og var på vei til Fredrikshavn i Danmark for å ta ferga da fjernlyset forsvant og vi ikke så avkjørselen vi skulle svinge av og dermed ble det besluttet å duppe av i påvente av dagslyset hvilket var strengt forbudt for vi hadde jo bare tillatelse til å kjøre tvers gjennom DDR uten stopp. Den andre historien skjedde oppover Trondhjemsveien på Sinsen i Oslo. Jeg var konduktør på trikken den gangen da ei boble fikk stopp på skinnegangen foran oss. Førern og jeg gikk ut for å hjelpe å dytte den vekk fra sporet. Vognførern min hadde også boble og sa at når den ikke ville starte så pleide han bare å åpne motorlokket og smelle det igjen så starta den. Da vi starta opp og kjørte videre kom jeg til å se bakover og der kom jaggu bobla putrende etter oss - kunne ikke hatt tid til annet enn å åpne motorlokket og smelle det igjen. Roar Et 3 tall for mye - skulle vært 13oo. R. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Flotte bilder Alec, men har en følelse av at det foregår noe "fishy" der inne? Det dugget da fælt på rutene! Dugget vel litt ekstra når det kom noen og begynte å fotografere... Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Artig dokumentasjon og se for en som nærmest vokste opp i en 56´mod. Nå mistenker jeg definitivt ikke at unnfangelsen fant sted der. Ser derimot ut, etter dugget og bedømme, at andre kanskje starter noe der... Kjørte land og strand rundt med den, fra Skodje i sør til finskegrensa i nord. 27HK, familie på fem, takgrind og uten tankmåler...... Lenke til kommentar
MikaelTj Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Boblen har for lengst blitt en legende og må være en av de mest gjenkjente bilene i verden. Morsomt med alle historiene som kommer frem, er egentlig ikke så rart med tanke på hvor utbredt boblen var i sin glanstid. I våre dager er det litt rart å tenke på at boblen i sin tid var betraktet som familiebil. Men det var en annen tid, uten isofix, bluetooth og dvd spillere i baksetet Liker godt serien din. Spesielt V2, der den svarte bakgrunnen får frem det ikoniske Porsche designet på en fin måte. Tror det kunne være et fint utgangspunkt for en plakat eller noe annet grafisk arbeid. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Takker for hyggelige og positive kommentarer - Ragnar , Roar , Helene , Pentaxen og Mikael . Flott med historier med tilknytning til boblen Roar , de fleste av oss har vel opplevd et eller annet i forbindelse med denne unike bilen .Selv hadde mine første øvelseskjøreturer med en boble . Der begynte fasinasjonen for denne bilen. Det ser ut som det kunne ha foregått noe , men det er nok bare som et resultat av fuktig bergensluft . Mvh Alec Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg