GeneralUser Skrevet 29. september 2015 Forfatter Del Skrevet 29. september 2015 I de fleste andre land hadde de overlevende ha fått mye mer info, men med tanke på at dette er USA vi snakker om, så har jeg null problem med å tro at dem hadde holdt tilbake informasjon. Bare ta Snowden for eksmepel med hva han lakk ut som dem hadde holdt skjult ikke bare for resten av verden men også for sine egne. Ja, hva faen liksom? Det er ikke som å skyte et par overlevende kommer til å minimalisere trusselen dem står ovenfor. Jeg ville ha trodd på det, dersom dem kanskje sa at nei vi skal trekke ut, og 6 timer senere starter "bombingen" som den gjorde i Atlanta. Følte da at dette OGSÅ var et cheap shot fra AMC sin side for å skape drama men alt for effekt som skape det eller hva? Lenke til kommentar
GeneralUser Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2015 Heftig finale. Imo så var denne episoden bedre enn noen av episoden i de to første sesongene av The Walking Dead. Lenke til kommentar
BioDex Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Finalen var grei nok den, men ikke i nærheten av å være like bra som sesongfinalene i TWD. Totalt sett er jeg litt skuffa over denne første sesongen, hadde forventet mye bedre. Heldigvis er det bare en knapp uke igjen til det virkelig braker løs. Lenke til kommentar
GeneralUser Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2015 Finalen var grei nok den, men ikke i nærheten av å være like bra som sesongfinalene i TWD. Totalt sett er jeg litt skuffa over denne første sesongen, hadde forventet mye bedre. Heldigvis er det bare en knapp uke igjen til det virkelig braker løs. Haters gonna hate. 2 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Fornøyd jeg med denne sesongen =) Ser også frem til The Walking Dead når sant skal sies. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Jeg likte de to siste episodene av sesongen godt, men sliter med å like andre karakterer enn Strand (han rike) og Daniel Salazar. Synes den scenen hvor Daniel går forbi askehaugene var et veldig godt karakter-øyeblikk. Liker hvordan Strand har en filosofi som gjør at han naturlig kommer i konflikt med karakterene ganske sikkert i fremtiden. Det jeg hata var rikitgnok det at "Andy" (militærduden) satt å venta i garasjeanlegget. Det ga bare ikke mening med alt annet som pågår, og karakteren vet for min del. Føltes ut som et klønete forsøk på å få Travis de å tippe over. Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 6. oktober 2015 Del Skrevet 6. oktober 2015 Traff de militærfolka egentlig noen av de døde? Lenke til kommentar
GeneralUser Skrevet 6. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2015 Tviler. Strand sa jo at de hørte "full auto" når han og Nick begynte å bevege seg vekk fra celle området. Så å drive med "spray and pray" når du står ovenfor en så stor trussel som 2000 zombier fugerte nok heller dårlig. De ble nok overveldet av zombier under tiden det tok dem å spraye vekk et magasin for så å reloade. Lenke til kommentar
1969 Skrevet 12. oktober 2015 Del Skrevet 12. oktober 2015 Litt moro at 'våre helter' faktisk er skyld i at flere personer ble zombie mat. Ett stort antall soldater, syke og sivile måtte betale prisen. Det er igrunnen ingen av de overlevende jeg heier for lengre. Tortur er liksom greit, ikke så farlig at andre dør bare dem får hva dem er ute etter. Håper dem blir tatt en etter en. Men det var ihvertfall nok Zombier som kom slik at man kan skjønne hvorfor disse trege skapningene klarer å overmanne soldatene. Lenke til kommentar
GeneralUser Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2015 Har faktisk ikke noe imot det valget dem tok der. Hæren hadde allerede før dette punktet planlagt å stikke fra de overlevende og "leave them for dead" da den opprinnelig planlagte evacen skulle skje klokka 9 om morgenen den følgende dag. Alle de sivile låst inne i celler på den militær basen skulle heller ikke bli frigjort. Og angående de syke på sykestuen? Vel....Survival of the fittest. Tortur var greit for Daniel fordi han VAR en av bad guysa i El Salvador. Det er derimot ikke gitt at de andre i gruppen liker det, men de godtar det fordi Daniel er en asset med tanke på bakgrunnen hans og erfaringen. Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Men det var ihvertfall nok Zombier som kom slik at man kan skjønne hvorfor disse trege skapningene klarer å overmanne soldatene. Tjaaaa. Det er nå en scifi-serie da så ikke alt trenger å forklares. Det har aldri gitt noen mening hvordan zombier klarte å overmanne verden. De er for trege og svake. Selv i begynnelsen. Lenke til kommentar
1969 Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 Greit nok at det er Scifi, men jeg synes likevel at ting skal gi mening. Nå har jeg nettopp gjenopptatt Walking dead serien og zombiene der virker en god del raskere enn de man har sett i Fear the walking dead og ikke minst filmes det slik at det alltid virker som det er flere titalls zombier i nærområdet. Altså i Walking Dead føler man at Zombiene alltid er tilstede og en trussel. I Fear the Walking dead føles det ikke slik ut enda. Lenke til kommentar
Golamesh Skrevet 30. oktober 2015 Del Skrevet 30. oktober 2015 Da har jeg omsider fått med meg finalen jeg også. Alt i alt en grei serie, og liker FTWD og de 2 første sesongene av TWD betydelig bedre enn sånn TWD er nå. Nå ligner det mer på en såpeserie som skal holde på til sesong 40, og det er vel det jeg frykter FTWD kommer til å bli fra og med neste sesong. Om det skjer så skjønner jeg ikke helt poenget med enda en WD serie. Og det er vel det som skuffer meg litt med FTWD. Hadde håpet de ville gå mer i detail om hva som egentlig skjedde. Nå ble det mest vanlige folk som spekulerte i hva denne influensaen var for noe, før helvete plutselig brøt løs. Og det er vel sånn universet er kanskje, men om de ikke skal vise mer enn dette så skjønner jeg ikke helt poenget med serien. Det kommer kanskje neste sesong, men hadde foretrukket at det skjedde i "realtime". I episode 6 er man jo på mange måter forbi det punktet. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Traff de militærfolka egentlig noen av de døde? Flere dusin soldater står og skyter med automatild mot zombier som står og stanger mot et nettinggjerde fem meter unna... og de treffer ikke en eneste zombie. Jeg tror kanskje jeg gir opp denne serien. Det er ingen troverdighet i det hele tatt her. Tungt bevæpnede og velorganiserte soldater sliter med å vinne over en håndfull zombies (tenker på scenen på skolen el.l. for et par episoder siden). 1 Lenke til kommentar
Bone Skrevet 7. februar 2016 Del Skrevet 7. februar 2016 Jeg så også denne serien for noen dager siden.. Gikk fort iløpet av et par dager. Likte den veldig godt! Håper at de kan klare å lage en ny "Walking Dead" serie hvor de styrer unna alle de helt vanvittige tåpelige valgene som blir tatt i TWD. Foreløpig har det gått fint! Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Da var sesong 2 igang Meget spent på neste episode. Utrolig at folk har gått helt bananas allerede Lenke til kommentar
Mala Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Bra start, nå vil jeg ha mer Lenke til kommentar
G-Man™ Skrevet 11. april 2016 Del Skrevet 11. april 2016 Var egentlig meget forutsigbart at han hun snakket med på radioen ikke var i nød, at han hele tiden manipulerte henne for å få info om hvor de befant seg. Får vel se edte episode hva motivene han er Lenke til kommentar
Momspaghetti Skrevet 12. april 2016 Del Skrevet 12. april 2016 Episodene skuffer gang på gang. Håpløst skuespill og handling. "Strand" er den eneste karakteren jeg faktisk liker. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 13. april 2016 Del Skrevet 13. april 2016 Litt skuffet til nå.. Hadde veldig håp for denne serien, at de kunne ha lært litt fra den originale. Men, nei. På stranda, så plutselig klarer zombier å komme helt inntil, de tar fortsatt latterlige valg, og klarer ikke å se seg rundt. De er jo ikke akkurat kjappe de zombiene, men snike seg helt inntil på få sekunder klarer dem, i sneglefarten sin. Det med han fyren på sambandet også. Jeg kjøper ikke at folk har blitt så kyniske på så kort tid. Jeg skjønner skipperen, som ikke vil ta inn nye, men det å manipulere over lang tid for å drepe noen, det blir litt for dumt, foreløpig. Jeg er derimot glad for at de ikke tok de på båten inn.. Var vel den beste avgjørelsen jeg har sett i dette universet, tror jeg. Det jeg savner, både i denne serien og i den andre, er realisme. Det følte jeg har var relativt til stede i første sesong. Med realisme mener jeg at de må slutte å ta helt latterlige valg, at zombier som i et øyeblikk ikke er å se på mils omkrets ikke dukker rett bak en, alene eller i store hopetall, i neste øyeblikk. At skaperne må bestemme seg om de er raske til beins, eller ikke.. I noen scener bruker de jo evigheter på få meter, mens andre ganger så er de kloss inntil, uten å ha skiftet temo.. Hmm.. One can only hope! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå