Gå til innhold

Er denne harddisken i fare for og dø?

Anbefalte innlegg

Hei sann, jeg sitter her med en seagate 3TB harddisk som gir veldig forskjellige meldinger avhengig av program.

Problemet kom først når vuze klaget over I/O feil under en overføring mellom meg og en bekjent.

Problemet her blir at Seagate sitt eget program Seatools først sa at alt var greit med disken før det nå sier at den svikter alle tester.

Har og brukt HD tune samt wmic disk check.

Hvem av disse skal jeg tro på her?
Disken er innenfor garanti (Under 2 år gammel og kun kjørt ~7010timer) 

Takker for svar.

Castlelord.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut til at feilen er et faktum da jeg nå sliter med og åpne / flytte filene på harddisken. (disken stopper opp og alt fryser)

Hvilken harddisk vil være den beste erstatningen for denne i 1000-2000kr klassen?

Jeg har kikket på tre som ofte blir anbefalt:

Er det rett og si at RED disker ikke er best egnet for vanlig/tyngre desktop bruk? Jeg har sett et par tråder hvor dette blir sagt.

Castlelord.
Lenke til kommentar

Min erfaring er i alle fall at Seagate sitt eget verktøy er til å stole på for disksjekk. Generelt bør man være kjapp til å ta backup med en gang man føler ting begynner å ulme. Hadde nok holdt en knapp på HGST for ny disk.

Lenke til kommentar

Det var problemer med 3TB HDDer fra Seagate. Ta backup, og kjør reklamasjon på den, så får du en ny en. Regner med at den serien HDDer med problemer er plukket ut av sortimentet for lenge siden.

Når det er sagt, så har jeg to stk fra den serien selv, og ikke opplevd problemer.

Edit: Artikkel om saken

http://www.extremetech.com/computing/203478-backblaze-pulls-3tb-seagate-ssds-from-service-details-post-mortem-failure-rates

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Virker som Seagate har droppa markant i kvalitet over årene, men noe kan nok tilskrives antall bit pr. flate, uforsiktig behandling og uoptimale miljø. Vi ber jo om det selv når vi presser prisene nedover, for selger trenger jo marginer, så da må nødvendigvis kuttene tas inn en plass og det blir på produktet. Kapitalisme i et nøtteskall.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...