CastleLord Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Hei sann, jeg sitter her med en seagate 3TB harddisk som gir veldig forskjellige meldinger avhengig av program. Problemet kom først når vuze klaget over I/O feil under en overføring mellom meg og en bekjent. Problemet her blir at Seagate sitt eget program Seatools først sa at alt var greit med disken før det nå sier at den svikter alle tester. Har og brukt HD tune samt wmic disk check. HD tune som bildet viser sier at det er en feil med disken mens Windows sitt eget system sier at alt fungerer. Hvem av disse skal jeg tro på her? Disken er innenfor garanti (Under 2 år gammel og kun kjørt ~7010timer) Takker for svar.Castlelord. Lenke til kommentar
Glowman Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Dette er typisk disk ustabilitet før den slutter å svare i sin helhet. Sørg for å ta backup av alt du ønsker å ta vare på. Det kan ta noen uker eller bare noen timer før HD`en din slutter å fungere. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Jeg ville tatt en backup. 1 Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 12. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2015 Det ser ut til at feilen er et faktum da jeg nå sliter med og åpne / flytte filene på harddisken. (disken stopper opp og alt fryser) Hvilken harddisk vil være den beste erstatningen for denne i 1000-2000kr klassen? Jeg har kikket på tre som ofte blir anbefalt: WD Black 3TB WD RED 4TB Hgst Ultrastar 7K4000 3TB Er det rett og si at RED disker ikke er best egnet for vanlig/tyngre desktop bruk? Jeg har sett et par tråder hvor dette blir sagt. Castlelord. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Min erfaring er i alle fall at Seagate sitt eget verktøy er til å stole på for disksjekk. Generelt bør man være kjapp til å ta backup med en gang man føler ting begynner å ulme. Hadde nok holdt en knapp på HGST for ny disk. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 (endret) Det var problemer med 3TB HDDer fra Seagate. Ta backup, og kjør reklamasjon på den, så får du en ny en. Regner med at den serien HDDer med problemer er plukket ut av sortimentet for lenge siden. Når det er sagt, så har jeg to stk fra den serien selv, og ikke opplevd problemer. Edit: Artikkel om sakenhttp://www.extremetech.com/computing/203478-backblaze-pulls-3tb-seagate-ssds-from-service-details-post-mortem-failure-rates Endret 12. juli 2015 av Ratleto Lenke til kommentar
a_sondre Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 (endret) Hei! Jeg ville gått for denne Hgst Ultrastar 7K4000 3TB Har lest en del tester av hvilke hardisker som holder ut og ikke, der var i allefall Hgst eller Hitachi veldig mye bedre enn både Seagate og WD diskene. Her har du en test av disker: http://lifehacker.com/the-most-and-least-reliable-hard-drive-brands-1505797966 Endret 12. juli 2015 av a_sondre Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Seagate har for mye problemer med diskene sine. Det finnes utvilsomt bedre alternativer der ute. Når det er sagt så har jeg faktisk bare Seagate disker, men har bytta alt for mange opp gjennom. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Virker som Seagate har droppa markant i kvalitet over årene, men noe kan nok tilskrives antall bit pr. flate, uforsiktig behandling og uoptimale miljø. Vi ber jo om det selv når vi presser prisene nedover, for selger trenger jo marginer, så da må nødvendigvis kuttene tas inn en plass og det blir på produktet. Kapitalisme i et nøtteskall. Lenke til kommentar
War Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Kom over denne posten på jakt etter red i google, vil nå legge til at red er laget for sekundærlagring, derav 5400rpm. Ikke sååå egnet for os og annet primærlagring man bruker direkte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå