AnonymDiskusjon Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Bruker definisjonen til SMISO ettersom det var første Google treff DEFINISJON VOLDTEKTI straffeloven (§ 192) defineres voldtekt soma) seksuell omgang ved vold eller truende atferdb) seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller ute av stand til å motsette seg handlingen ellerc) at man ved vold eller truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv. Etter denne definisjonen av voldtekt har noen menn her opplevd å blitt voldtatt av kvinner? Det er jo helt tabu for en mann å bli voldtatt spesielt i (a) og (b) sammenheng ettersom vi generelt sett er mye sterkere og kan forsvare oss fysisk mot voldtekt noe kvinner generelt sett ikke kan. Finnes vell også de som ser på dette som en spøk eller feminister som mener det er ikke eksisterer. Kan dele min egen historie først i håp om at noen andre svarer. Ble oppsøkt av kvinne for noen år siden, jeg hadde stoppet forholdet, sagt ifra på både telefon og melding om at jeg ikke orket mer og at var det slutt. Det skal jo ikke kreves godkjenning fra begge to om en skal avslutte et forhold. Jeg trodde det var over før hun plutselig sto på døra, hun trengte seg inn i leiligheten og jeg fikk ikke kastet henne ut. Jeg ringte politiet og de sa at jeg må "manne meg opp" og løse problemet selv ettersom jeg er mann og kan for situasjonen sjøl så vil de ikke hjelpe. Etter 24-28 timer med krangling i håpløs forsøk på å kaste henne ut så var hun fortsatt inne. Jeg hadde prøvd fysisk å kaste henne ut da hadde hun begynt å slå og bite til jeg blødde og hun trakk til og med kniv og truet meg mot å røre henne. Jeg ringte politiet 3 ganger til og fikk alltid samme svar selv om jeg tryglet om hjelp. Jeg torde ikke å bruke fysisk makt mot henne fordi jeg vet at enhver blåmerke på henne vil hun kunne si i retten at jeg mishandlet henne og at jeg vil havne i fengsel. Politiet ba meg om å kaste henne ut og jeg spurte om det betydde at jeg kunne bruke fysisk makt så var svaret "nja, ikke la det bli slåsskamp" hva nå enn det betyr, og når jeg sa at hun truet meg med kniv så sa politiet at med mindre hun faktisk skadet meg alvorlig med kniv så kunne/ville de ikke gjøre noe. Hvis jeg prøvde å forlate leiligheten beit hun og slo hardt også. Jeg kom meg ut til slutt men dro tilbake inn igjen etter enda en gang å blitt avvist av politiet ettersom jeg hadde alle verdisakene mine i huset som jeg ikke ville hun skulle få ta tak i eller ødelegge. Jeg var til slutt så sliten at jeg la meg ned, hun er en veldig slank og sexy dame så hun kledde av seg og trøkte fitta opp i ansiktet mitt og ba meg om å pule henne hvis jeg ville ha fred. Var psykisk utslitt etter all kranglingen og gjorde bare som hun ba om. Det er vell her mange vil si at dette ikke var voldtekt men ut ifra SMISO sin definisjon er det voldtekt og faan i helvete for nå drit dette er. Sant at hvis hun var feit og heslig ville jeg aldri lagt meg nedpå men spiller det noen rolle? Hvis en kjekk mann med sexy kropp truer en dame til sex og hun gir etter er det da greit og ikke seksuell omgang ved vold eller trusler bare fordi overgriper er pen? Noen andre som har opplevd lignende og i så fall hvordan håndterte dere det? Anonymous poster hash: 6a03c...83d 3 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 psykisk terror, ja voldtekt, nei my 2 cents 1 Lenke til kommentar
lesles Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Bruker definisjonen til SMISO ettersom det var første Google treff DEFINISJON VOLDTEKT I straffeloven (§ 192) defineres voldtekt som a) seksuell omgang ved vold eller truende atferd b) seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller ute av stand til å motsette seg handlingen eller c) at man ved vold eller truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv. Etter denne definisjonen av voldtekt har noen menn her opplevd å blitt voldtatt av kvinner? Det er jo helt tabu for en mann å bli voldtatt spesielt i (a) og (b) sammenheng ettersom vi generelt sett er mye sterkere og kan forsvare oss fysisk mot voldtekt noe kvinner generelt sett ikke kan. Finnes vell også de som ser på dette som en spøk eller feminister som mener det er ikke eksisterer. Kan dele min egen historie først i håp om at noen andre svarer. Ble oppsøkt av kvinne for noen år siden, jeg hadde stoppet forholdet, sagt ifra på både telefon og melding om at jeg ikke orket mer og at var det slutt. Det skal jo ikke kreves godkjenning fra begge to om en skal avslutte et forhold. Jeg trodde det var over før hun plutselig sto på døra, hun trengte seg inn i leiligheten og jeg fikk ikke kastet henne ut. Jeg ringte politiet og de sa at jeg må "manne meg opp" og løse problemet selv ettersom jeg er mann og kan for situasjonen sjøl så vil de ikke hjelpe. Etter 24-28 timer med krangling i håpløs forsøk på å kaste henne ut så var hun fortsatt inne. Jeg hadde prøvd fysisk å kaste henne ut da hadde hun begynt å slå og bite til jeg blødde og hun trakk til og med kniv og truet meg mot å røre henne. Jeg ringte politiet 3 ganger til og fikk alltid samme svar selv om jeg tryglet om hjelp. Jeg torde ikke å bruke fysisk makt mot henne fordi jeg vet at enhver blåmerke på henne vil hun kunne si i retten at jeg mishandlet henne og at jeg vil havne i fengsel. Politiet ba meg om å kaste henne ut og jeg spurte om det betydde at jeg kunne bruke fysisk makt så var svaret "nja, ikke la det bli slåsskamp" hva nå enn det betyr, og når jeg sa at hun truet meg med kniv så sa politiet at med mindre hun faktisk skadet meg alvorlig med kniv så kunne/ville de ikke gjøre noe. Hvis jeg prøvde å forlate leiligheten beit hun og slo hardt også. Jeg kom meg ut til slutt men dro tilbake inn igjen etter enda en gang å blitt avvist av politiet ettersom jeg hadde alle verdisakene mine i huset som jeg ikke ville hun skulle få ta tak i eller ødelegge. Jeg var til slutt så sliten at jeg la meg ned, hun er en veldig slank og sexy dame så hun kledde av seg og trøkte fitta opp i ansiktet mitt og ba meg om å pule henne hvis jeg ville ha fred. Var psykisk utslitt etter all kranglingen og gjorde bare som hun ba om. Det er vell her mange vil si at dette ikke var voldtekt men ut ifra SMISO sin definisjon er det voldtekt og faan i helvete for nå drit dette er. Sant at hvis hun var feit og heslig ville jeg aldri lagt meg nedpå men spiller det noen rolle? Hvis en kjekk mann med sexy kropp truer en dame til sex og hun gir etter er det da greit og ikke seksuell omgang ved vold eller trusler bare fordi overgriper er pen? Noen andre som har opplevd lignende og i så fall hvordan håndterte dere det? Anonymous poster hash: 6a03c...83d Tragisk, men hvis politiet virkelig avviste deg, selv etter at du ble truet, så anbefaler jeg at du anmelder dem. 1 Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Vil ikke si det er voltekt.. Gikk ho etterpå da? 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Spørsmålet om det er voldtekt eller ikkje er avhengig av samtykke. Kor attraktiv overgriparen er speler ingen rolle. Som mann blir ein ofte stigmatisert når ein seier at ein har blitt voldtatt. Ein møter mange av argumenta som ein før brukte om kvinner. Ho ville det eigentleg, ho hadde inirekte oppfordra til det, ho blei våt og då er det greit, osv. I tillegg blir det rekna som lite mannlig å takke nei til sex, så det bidrar til at ein ikkje blir tatt seriøst. 2 Lenke til kommentar
Visum Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Jeg tror svaret ligger her: "I tillegg blir det rekna som lite mannlig å takke nei til sex, så det bidrar til at ein ikkje blir tatt seriøst." 1 Lenke til kommentar
Ardenus Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Høres da ut som voldtekt, bare å snu det andre veien det, hadde du som mann gått inn i leiligheten til eksen din og gjort det samme, hadde politiet stått på døra rimelig raskt, pluss, det hadde vært voldtekt og trusler med kniv osv. Voldtekt JA. 5 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2015 Vil ikke si det er voltekt.. Gikk ho etterpå da? Nei det hele varte i 5 dager, jeg fikk det jeg tror var nervøst sammenbrudd flere ganger hvor jeg kollapset og følte som sinnet mitt svevet i skyene og jeg bønnfalte henne om å drepe meg som hun gjorde narr av og lekte med. Jeg bodde med henne tidligere og hun får psykotiske anfall ofte og har blitt diagnosert som bipolar av flere leger men nekter å innse at hun har ett problem så hun tar ikke medisinene hun trenger. Hun har truet meg flere ganger, har opplevd at hun trakk kniv på meg og sa jeg må dø fordi jeg må tilbake til Gud. Ringte politiet to ganger til og da var de lei av at jeg ringte og ba meg bare ringe tilbake hvis jeg faktisk var alvorlig skadet. Lakene til sengen var røde flere plasser etter alt blodet fra bite merkene og har flere blåmerker, men kan ikke påstå at jeg var alvorlig skadet. Hun gikk til slutt når jeg tror hun fikk nok av at jeg brøt sammen. Men nå er jeg livredd for å fortsette å bo på samme plass, søker på andre jobber i andre byer fordi hun er typen person som vil møte opp på min jobb og vræle etter meg hvis jeg bare flytter og reserverer min adresse fra opplysnings tjenester. Tragisk, men hvis politiet virkelig avviste deg, selv etter at du ble truet, så anbefaler jeg at du anmelder dem. Har tenkt på det men er redd for at de vil gå ut i media om det for å slå tilbake på meg hvis jeg prøver å klage, det er jo tross alt politiet og de har makt til å gjøre eller ikke gjøre hva de vil. Siden hun ikke hadde knivstukket meg og all blødningen min kom fra dype bitt torde jeg ikke å lyve til politiet og si at hun hadde knivstukket meg i tilfelle de vil bruke det i mot meg. Er også redd for at hvis jeg hadde sagt det om de da også ville sendt ulende ambulanser og da hele småbyen ville kommet for å se på spetakkelet. Det ville også gått utover jobben og all fremtid hvis jeg skulle blitt skjent som "han kizn som liksom ble voldtatt". Siden jeg på dag to hadde hatt sex med henne ettersom hun sa det var eneste måte jeg kunne få fred på var jeg også bekymret hvis hun skulle anklage meg for voldtekt, så til slutt ga jeg opp og ville heller akseptere døden enn å fortsette dette type liv. Spørsmålet om det er voldtekt eller ikkje er avhengig av samtykke. Kor attraktiv overgriparen er speler ingen rolle.Som mann blir ein ofte stigmatisert når ein seier at ein har blitt voldtatt. Ein møter mange av argumenta som ein før brukte om kvinner. Ho ville det eigentleg, ho hadde inirekte oppfordra til det, ho blei våt og då er det greit, osv.I tillegg blir det rekna som lite mannlig å takke nei til sex, så det bidrar til at ein ikkje blir tatt seriøst. Spesielt når hun er pen, nice ass og bruker bare sån jean hot pants, small middje og brae bryst og søt ansikt til å lure enhver mann... Er redd for å bli "stigmatisert" hvis det skulle blitt skjennt, bor også på en liten plass hvor folk har den type personlighet til å spørre "blitt voldtatt noe i det siste da?" hvis de skulle fått vite om det. De nærmeste vennene jeg har fortalt det om ba meg å flykte til annen by, men en er jo avhengig av jobb i denne økonomien og jeg vil ikke risikere den. Værste scenarioet var om hun ville slått tilbake og anklage meg for voldtekt, da måtte jeg ha bevist det motsatte, håper politiet lagrer innkommende anrop til deres telefoner lengre enn 3 måneder det er eneste beviset jeg har. Anonymous poster hash: 6a03c...83d 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Ja, dette er en voldtekt. Når du har blitt fysisk mishandlet , truet med kniv og ikke minst psykisk mishandlet på denne måten, ringt politiet gjentatte ganger etter hjelp uten å få det så vil jeg si at at dette var en voldtekt. Anbefaler at du kontakter SSMM snarlig og tar en prat med dem for å vite hva du bør gjøre videre : http://www.ssmm.no/ 6 Lenke til kommentar
Hekate81 Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Bruker definisjonen til SMISO ettersom det var første Google treff DEFINISJON VOLDTEKT I straffeloven (§ 192) defineres voldtekt som a) seksuell omgang ved vold eller truende atferd b) seksuell omgang med noen som er bevisstløs eller ute av stand til å motsette seg handlingen eller c) at man ved vold eller truende atferd får noen til å ha seksuell omgang med en annen eller til å utføre tilsvarende handlinger med seg selv. Etter denne definisjonen av voldtekt har noen menn her opplevd å blitt voldtatt av kvinner? Det er jo helt tabu for en mann å bli voldtatt spesielt i (a) og (b) sammenheng ettersom vi generelt sett er mye sterkere og kan forsvare oss fysisk mot voldtekt noe kvinner generelt sett ikke kan. Finnes vell også de som ser på dette som en spøk eller feminister som mener det er ikke eksisterer. Kan dele min egen historie først i håp om at noen andre svarer. Ble oppsøkt av kvinne for noen år siden, jeg hadde stoppet forholdet, sagt ifra på både telefon og melding om at jeg ikke orket mer og at var det slutt. Det skal jo ikke kreves godkjenning fra begge to om en skal avslutte et forhold. Jeg trodde det var over før hun plutselig sto på døra, hun trengte seg inn i leiligheten og jeg fikk ikke kastet henne ut. Jeg ringte politiet og de sa at jeg må "manne meg opp" og løse problemet selv ettersom jeg er mann og kan for situasjonen sjøl så vil de ikke hjelpe. Etter 24-28 timer med krangling i håpløs forsøk på å kaste henne ut så var hun fortsatt inne. Jeg hadde prøvd fysisk å kaste henne ut da hadde hun begynt å slå og bite til jeg blødde og hun trakk til og med kniv og truet meg mot å røre henne. Jeg ringte politiet 3 ganger til og fikk alltid samme svar selv om jeg tryglet om hjelp. Jeg torde ikke å bruke fysisk makt mot henne fordi jeg vet at enhver blåmerke på henne vil hun kunne si i retten at jeg mishandlet henne og at jeg vil havne i fengsel. Politiet ba meg om å kaste henne ut og jeg spurte om det betydde at jeg kunne bruke fysisk makt så var svaret "nja, ikke la det bli slåsskamp" hva nå enn det betyr, og når jeg sa at hun truet meg med kniv så sa politiet at med mindre hun faktisk skadet meg alvorlig med kniv så kunne/ville de ikke gjøre noe. Hvis jeg prøvde å forlate leiligheten beit hun og slo hardt også. Jeg kom meg ut til slutt men dro tilbake inn igjen etter enda en gang å blitt avvist av politiet ettersom jeg hadde alle verdisakene mine i huset som jeg ikke ville hun skulle få ta tak i eller ødelegge. Jeg var til slutt så sliten at jeg la meg ned, hun er en veldig slank og sexy dame så hun kledde av seg og trøkte fitta opp i ansiktet mitt og ba meg om å pule henne hvis jeg ville ha fred. Var psykisk utslitt etter all kranglingen og gjorde bare som hun ba om. Det er vell her mange vil si at dette ikke var voldtekt men ut ifra SMISO sin definisjon er det voldtekt og faan i helvete for nå drit dette er. Sant at hvis hun var feit og heslig ville jeg aldri lagt meg nedpå men spiller det noen rolle? Hvis en kjekk mann med sexy kropp truer en dame til sex og hun gir etter er det da greit og ikke seksuell omgang ved vold eller trusler bare fordi overgriper er pen? Noen andre som har opplevd lignende og i så fall hvordan håndterte dere det? Anonymous poster hash: 6a03c...83d Hun tvang deg ikke til å ha sex med henne, du kunne og burde i stedet ha kastet henne ut - og låst døren. Og så ringt til politiet igjen. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Nei det hele varte i 5 dager, Fikk du spist noe eller tatt en dusj de dagene det varte? Lenke til kommentar
Ardenus Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Ja, dette er en voldtekt. Når du har blitt fysisk mishandlet , truet med kniv og ikke minst psykisk mishandlet på denne måten, ringt politiet gjentatte ganger etter hjelp uten å få det så vil jeg si at at dette var en voldtekt. Anbefaler at du kontakter SSMM snarlig og tar en prat med dem for å vite hva du bør gjøre videre : http://www.ssmm.no/ Helt enig med Malvado, ta kontakt med SSMM. Fort som fy. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2015 Hun tvang deg ikke til å ha sex med henne, du kunne og burde i stedet ha kastet henne ut - og låst døren. Og så ringt til politiet igjen. Prøvde å kaste henne ut men når jeg brukte nok fysisk makt så trakk hun enten kniv eller kjempet tilbake såppas hardt at hun påførte seg skader, jeg vil ikke til fengsel pga kvinnemishandling. Det er lett å si "bare kast henne ut" du har tydeligvis aldri vært bort I psycho kvinnfolk før og jeg håper du aldri gjør det. Takker for link til ssmm. Anonymous poster hash: 6a03c...83d 4 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Kan være kjekt om du holder oss oppdatert etter at du har tatt en prat med SSMM og fått noen råd der , du er trolig ikke den eneste mannen som har vært i en vanskelig situasjon med en kvinne , men pga kjønnet vårt er vi trolig også forsiktige med å fortelle dette til noen andre. 3 Lenke til kommentar
Johnny2000 Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Jeg har ikke opplevd noe så grovt som TS har, men: "Psykisk terror": Ja Blitt slått: Ja Har ikke blitt voldtatt etter definisjonen du har referert til, men i slutten av april hadde NRK noen saker ifm. russetiden og ihh. definisjonen de brukte der så har jeg blitt voldtatt. Desverre så må jeg også være så ærlig og si at jeg tror jeg kan ha voldtatt også ihh. til den definisjonen. Lenke til kommentar
GeneralUser Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Vel, uansett om det er "voldtekt" eller ikke så spiller det ikke noen rolle. Voldtekt er en forbrytelse som er meget vanskelig å kunne bevise (i lovens forstand) ettersom det klassiske "blåmerker og sperm" ikke er nok. Finnes kun to tilfeller hvor gjerningspersonen blir dømt for det, og det er enten om det ekstremt grov vold involvert eller vitner, noe det sjeldent er og der det er snakk om voldtekt av menn vil det nesten være umulig med mindre du har det på film eller vitner som sto å så på. Går du til rettsak så skal dommeren(e) være mer en 90% sikre på at det har skjedd, og her for de fleste problemer ettersom man kun har ord mot ord å gå på og "skadene" kunne ha vært påført av offeret selv eller på andre måter. Når hun sto der med kniv og truet deg kunne du ha slått henne i nesen og bevisstløs, ringt politiet ettersom det hadde fått dem til å få rompa ut i stolen, og når dem kom kunne du ha forklart at det var nødvendig vold i selvforsvar. Hadde det vært motsatt, kunne hun ha drept deg og kanskje blitt frikjent pga. nødverge/selvforsvar, men dette beror på om det ville være nødvendig vold for å forsvare deg selv eller ikke. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 19. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2015 Begrepet voldtekt har blitt utvannet ganske mye de siste åra. Alle ønsker jo å være et voldtekstoffer nå. Beklager, men om du ikke har fått noe ufrivillig opp i en av kroppsåpningene nedentil så er det ikke voldtekt. Anonymous poster hash: 0d3cb...3ee 2 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Begrepet voldtekt har blitt utvannet ganske mye de siste åra. Alle ønsker jo å være et voldtekstoffer nå. Beklager, men om du ikke har fått noe ufrivillig opp i en av kroppsåpningene nedentil så er det ikke voldtekt. Anonymous poster hash: 0d3cb...3ee Selv om jeg er enig i at ordet voldtekt har blitt utvannet strammer du nå inn alt for mye med den forklaringen du tilbyr der, videre også tror jeg du ikke selv er enig i det du skriver...går ut i fra at det er grunnen til at du postet anonym. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2015 Jeg er blitt voldtatt to ganger av en kvinnelig helsarbeider, som behandler meg av og til. Jeg er litt oppi åra og har ikke mye å stille opp. Jeg har litt forskjellige diagnoser. Hun driver en veldig spesiell behandling, men jeg tar ikke sjansen å si hva det er her. Hun virker som en utrolig psykisk sterk person, noe som gjør meg forvirret og det tror jeg hun ser. Hun snakket seg til sex på en måte jeg ikke klarte vri meg unna, og hun la seg over meg og gjorde det. To ganger har det skjedd.Jeg er forvirret om jeg skal godta det, men føler heller ikke at det skader meg. Likevel går det av og til utover nattesøvnen, selv om jeg tenker lite på det om dagen. Føler meg kort og godt forfjamset. Har ikke fortalt noen om det ellers. Anonymous poster hash: 2ce45...2a6 Lenke til kommentar
VoS Skrevet 30. juli 2015 Del Skrevet 30. juli 2015 23 juni i år drakk jeg meg dritings på fest. Jeg knallet ut på natten og sovnet. Jeg lå naken og sov samtidig som to jenter sexet meg. Uten mitt samtykke. egentlig utrolig at jeg fikk automatisk ereksjon. (søskenbarnet mitt filmet det). Etter å ha sett klippet tolker jeg dette som humor. men jeg hadde hatt sak. men jeg tar det som kompliment. De hadde ikke giddet hvis ikke jeg hadde vært litt interessant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg