Countryman Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Så det faktum at ingen har samme benmasse og struktur er en myte? Hadde vi alle hatt samme benbygning så hadde vi alle hatt samme høyde og bredde, ingen hadde hatt derformert skjelett. Bare fordi alle mennesker har samme form, betyr ikke at alle mennesker har samme benbygning. Noen har faktisk færre ben i kroppen enn andre. Noen har faktisk flere. Noen har kortere, noen har lengre. Noen har sterke ben, noen har svake. Alt dette påvirker kroppens vekt. Å herreGUD hvor bokstavelig du skulle ta min påstand. Man tar jo selvfølglig forbehold om høyde, alder osv. Trodde du virkelig at jeg bokstavelig talt mente at alle hadde nøyaktig samme benbyging? Enig med Doofen her. Vektforskjellen på folks benbygning er absolutt minimal, sett 2 personer med samme høyde. "I gamle dager" var uttrykket "født med grov benbygning" med utbredt enn det er i dag tror jeg. Det var/er en pen måte å si at en person har en kraftigere kropp målt opp imot en annen. I realiteten har denne "kraftige" personen enten mer muskler eller fett enn den andre - beinbygningen er så å si lik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå