Gå til innhold

Bricked Samsung

Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Har en Samsung Gio 5660 som jeg har brukt i reserve, men jeg får ikke opp boot menu lenger og det eneste som skjer når jeg slår den på er at jeg ser bakgrunnsbelysningen.

Tenkte å bruke Odin men finner da ingen tar-filer som Odin vil ta - får i hovedsak ned zip-filer.

Kan noen hjelpe med riktig fil(er) som jeg kan bruke i Odin?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Samsung Gio 5660 som jeg har brukt i reserve, men jeg får ikke opp boot menu lenger og det eneste som skjer når jeg slår den på er at jeg ser bakgrunnsbelysningen.

Tenkte å bruke Odin men finner da ingen tar-filer som Odin vil ta - får i hovedsak ned zip-filer.

Kan noen hjelpe med riktig fil(er) som jeg kan bruke i Odin?

Dumt spørsmål men...du har tittet på innsiden av zip filene ?

Var litt forskjellige versjoner av den Gio'en har du eksakt navn monn tro ? 

På søket om Gio 5660 så fant jeg

GT-S5660

GT-S5660L

GT-S5660M

GT-S5660V

SCH-i569

edit:

Startet nedlastningen for å sjekke og det virker som om tar filen iallefall fra min kilde kommer i zippet form, som du da unzipper og får tar fila.

Har du brukt Odin før forresten ?

Endret av technicality
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Innsiden av filene gir ikke noe Odin vil ha og har forsøkt masse nedlastinger.

Nei, jeg har ikke brukt Odin før og har lite erfaring med dette. Det så ut som om dette programmet var midt i blinken. Det eneste er at jeg ikke får kontakt med Samsung Kies og det plinger ikke lenger når jeg kobler til telefonen, men uansett så får den i det minste strøm gjennom usb-kabelen ser det ut som.

Man skal vel kunne se telefonen i Odin når den er koblet til - og den vises dessverre ikke. Er vel skikkelig bricked denne her da siden jeg ikke får opp recovery menyen lenger heller ved å holde knappene inne.

Den heter bare GT-S5660

Lenke til kommentar

Innsiden av filene gir ikke noe Odin vil ha og har forsøkt masse nedlastinger.

Nei, jeg har ikke brukt Odin før og har lite erfaring med dette. Det så ut som om dette programmet var midt i blinken. Det eneste er at jeg ikke får kontakt med Samsung Kies og det plinger ikke lenger når jeg kobler til telefonen, men uansett så får den i det minste strøm gjennom usb-kabelen ser det ut som.

Man skal vel kunne se telefonen i Odin når den er koblet til - og den vises dessverre ikke. Er vel skikkelig bricked denne her da siden jeg ikke får opp recovery menyen lenger heller ved å holde knappene inne.

Den heter bare GT-S5660

Hummm ok, du må registrere deg men, du finner tar filen, siden sliter litt atm, vet ikke hvorfor men ett par refresher så kommer du gjennom

http://www.sammobile.com/firmwares/

(Nordic: http://www.sammobile.com/firmwares/download/3948/S5660XXKTI_S5660OXFKT4_NEE/ )

Instrukser fra siden:

Instructions

• Extract (unzip) the firmware file
  • Download Odin v3.10.6
  • Extract Odin ZIP file
  • Open Odin v.3.10.6
  • Reboot Phone in Download Mode (press and hold Home + Power + Volume Down buttons)
  • Connect phone and wait until you get a blue sign in Odin
  • Add the firmware file to AP / PDA
  • Make sure re-partition is NOT ticked
  • Click the start button, sit back and wait few minutes

Får du den inn i download mode så burde det ikke være noe problem. Tror det er volum OPP for recovery og Volum NED for download mode. Samsungen min døde for litt siden så får desverre ikke testet det ut.

Du får skrive igjen om det skulle være noe

Endret av technicality
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ja, nå ser det bedre ut :)

Neste problem som mange sliter med er å få kontakt med pc da man får usb-feil. Dette skjer når telefonen kobles til på vanlig måte, men også i download mode.

Om jeg trykker volume opp istedet for ned får jeg Ramdump arm9 vindu - og da får jeg koblet til pc... men da er den ikke i download mode og får ikke lagt inn software.

Bare problemer dette her...

Lenke til kommentar

Ja, nå ser det bedre ut :)

Neste problem som mange sliter med er å få kontakt med pc da man får usb-feil. Dette skjer når telefonen kobles til på vanlig måte, men også i download mode.

Om jeg trykker volume opp istedet for ned får jeg Ramdump arm9 vindu - og da får jeg koblet til pc... men da er den ikke i download mode og får ikke lagt inn software.

Bare problemer dette her...

Du trykker inn alle tre knappene ? Power, midtknapp og volum ? 

Forsøkt å legge inn driverene manuelt ?

Av det jeg kan huske så har den klart å legge inn drivere selv om den var i download mode. 

Så det var merkelig

Er det windows du kjører på pc'en ? Win7 ? for om du kjører win8 så er jeg desverre ikke kjent med det

Endret av technicality
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Kjører windows 8 og når jeg trykker knappene + volum opp så får jeg ramdump og en slags kontakt med telefonen. Trykker jeg volum ned så kommer jeg i download mode uten kontakt med telefonen. 

Så det hele virker ganske fastlåst.

Når det er sagt så fikk jeg ikke kontakt med Samsung Kies når den var ny heller og leser at flere sliter med dette. Man kan oppdatere usb driver men det hjelper ikke. Så langt har jeg lest at feilen vissnok ligger i telefonen.

Jeg får ikke lagt inn på minnekort heller fordi bootmenyen er borte og får kun opp Samsunglogo eller bakbelysning med svart skjerm.

Fikk lagt inn Cyanogenmod fra minnekort en gang, og skulle prøve en annen versjon så skjedde dette. Jeg har egentlig null erfaring med å gjøre dette også, så vet da pokker om jeg gjør riktig.

Det kan jo hende det er noen innstillinger i windows som forårsaker tilkoblingsproblemene - hadde jeg fått til dette så tror jeg det hele hadde løst seg.

Lenke til kommentar

Kjører windows 8 og når jeg trykker knappene + volum opp så får jeg ramdump og en slags kontakt med telefonen. Trykker jeg volum ned så kommer jeg i download mode uten kontakt med telefonen. 

Så det hele virker ganske fastlåst.

Når det er sagt så fikk jeg ikke kontakt med Samsung Kies når den var ny heller og leser at flere sliter med dette. Man kan oppdatere usb driver men det hjelper ikke. Så langt har jeg lest at feilen vissnok ligger i telefonen.

Jeg får ikke lagt inn på minnekort heller fordi bootmenyen er borte og får kun opp Samsunglogo eller bakbelysning med svart skjerm.

Fikk lagt inn Cyanogenmod fra minnekort en gang, og skulle prøve en annen versjon så skjedde dette. Jeg har egentlig null erfaring med å gjøre dette også, så vet da pokker om jeg gjør riktig.

Det kan jo hende det er noen innstillinger i windows som forårsaker tilkoblingsproblemene - hadde jeg fått til dette så tror jeg det hele hadde løst seg.

Utenom å prøve å legge inn drivere manuelt så kan jeg ikke foreslå mer desverre, har du en win7 pc tilgjengelig så hadde jeg forsøkt på den for å se om kanskje den er mer samarbeidsvillig. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...