Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

vitnemålet...hjelp til poengregning

Anbefalte innlegg

Hei ,

Kan du være så snill å hjelpe meg å regne riktig snittet mitt. Jeg klarer faktisk ike å vite hva snittet mitt er. Jeg vedlegger et bildet av vitnemålet mitt slil at dere kanskje kan hjelpe mg.

Tusen takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har du tenkt å studere?

Jeg vil tro arabisk er et godt alternativ. Da jeg gikk på skolen, fikk alle som tok arabisk 5 eller 6. "Ulger i mosen".

Da må de være ganske flinke fordi arabisk språk er veldig ,veldig komplisert i sammenlignet ligning med engelsk og norsk.så det r ike bare bare!!

Litt usikker ,men tenkte noe innen ingeniørfag, teknologi ,kanskje helsefag.

Lenke til kommentar

Summer sammen alle karakterene inkludert eksamenskarakterer og del på antall karakterer. Gang med 10 og legg på de 4 tilleggspoengene (jeg antar du får tilleggspoeng for arabisk)

Ahhhh, kom frem til helt feil svar. Men ellers takk for hjelpen
Lenke til kommentar

Jeg vil tro arabisk er et godt alternativ. Da jeg gikk på skolen, fikk alle som tok arabisk 5 eller 6. "Ulger i mosen".

Da må de være ganske flinke fordi arabisk språk er veldig ,veldig komplisert i sammenlignet ligning med engelsk og norsk.så det r ike bare bare!!

Spørs hvor du vil studere. Ingeniør / Teknologi blir litt vanskelig å komme inn på med det snittet du har.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Spørs hvor du vil studere. Ingeniør / Teknologi blir litt vanskelig å komme inn på med det snittet du har.[

Hva er snittet de krever، men har jg 4,3 eller 4,5snitt med tanke på at jh også kan få alderspoeng.

/quote]

Lenke til kommentar

Ingeniørstudier er ikke utelukket, men du må påregne å bruke litt tid på å forbedre realfagkunnskaper.

Potensregning, algebra, regnerekkefølge og derivasjon bør sitte godt, som et minimum.

Utelukket er det jo ikke, men med det utgangspunktet er det en dårlig ide. Det virker jo ikke som om han trives med fag som er veldig sentrale i yrket.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for all tilbakememdinger,svar..osv. Har fått svar på dt jg spurte o. . ha en god sommer ferie

Du har 3,32 i gjennomsnitt.

Hvorfor regnet da rådgiveren min at jeg har 4,5 snittkarakter inkludert 4 alderspoeng og noen peong for realfag?!jeg trodde jg hadde 4,43 inkludert alderspoeng og realfagpoeng..men..men..

Lenke til kommentar

Takk for all tilbakememdinger,svar..osv. Har fått svar på dt jg spurte o. . ha en god sommer ferie

Hvorfor regnet da rådgiveren min at jeg har 4,5 snittkarakter inkludert 4 alderspoeng og noen peong for realfag?!jeg trodde jg hadde 4,43 inkludert alderspoeng og realfagpoeng..men..men..

Jeg er usikkert hvorvidt jeg skal ta med enerne, da du har fått karakter 2 på eksamen i S1 og har fått 1 i standpunkt.

-Hva er poenget med å stille spørsmålet, når du mener at rådgiveren din har beregnet fram til 4,5?

I gjennomsnittet beregner du ikke alderspoeng og eventuelle tilleggspoeng. Disse poengene tar når du regner konkurransepoeng. Se samordnaopptak sine sider.

Endret av Sommerstund
Lenke til kommentar

Jeg er usikkert hvorvidt jeg skal ta med enerne, da du har fått karakter 2 på eksamen i S1 og har fått 1 i standpunkt.

-Hva er poenget med å stille spørsmålet, når du mener at rådgiveren din har beregnet fram til 4,5?

Din mening er ikke velkommen i mitt innlegg nå lenger siden du viser ike respekt for andre. Enten bidrar du med noe uten å gå til personangrep eller lar du være å si nedlatende ord om folk du ikke kjenner. S

I gjennomsnittet beregner du ikke alderspoeng og eventuelle tilleggspoeng. Disse poengene tar når du regner konkurransepoeng. Se samordnaopptak sine sider.

Lenke til kommentar

Din mening er ikke velkommen i mitt innlegg nå lenger siden du viser ike respekt for andre. Enten bidrar du med noe uten å gå til personangrep eller lar du være å si nedlatende ord om folk du ikke kjenner. S

Jeg beklager, hvis du føler deg fornærmet.

Lenke til kommentar

Jeg beklager, hvis du føler deg fornærmet.

Nå har jg fått et dokument som beviser at din regning til mitt snitt er ukorrekt.dette dokumentet er fått fra opptakkontoret for hioa

Les den og revurder alt du skriver til folk. Koster ingenting å komme med noe som r relevant til emne i steden for å stemple folk for å være løgnere

Lenke til kommentar

ei, 

Du finner informasjon om hvordan søknader poengberegnes her:

[1]http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/index.html

En poengberegning på ditt fulle vitnemål (alle fag og karakterer medregnet)

vil gi deg 33,6 karakterpoeng, 4 tilleggspoeng (som er maksimal uttelling) og

8 alderpoeng, til sammen 45,6.

En poengberegning etter 23/5-regelen (studiekompetansefag, spesielle

opptakskrav og eventuelle fag som gir tilleggspoeng hvis det lønner seg) vil

gi deg 35,4 karakterpoeng, 2,5 tilleggspoeng og 8 alderspoeng, til sammen

45,9.

Vi vet som sagt ikke hva årets poenggrenser vil bli. De varierer fra år til

år, avhengig av antall kvalifiserte søkere og hvilke poengsummer disse søkerne

har i forhold til antall studieplasser. 

Vi tar forbehold om at endelig poengberegning og godkjenning av dokumentasjon

skjer når din søknad blir behandlet i årets opptak. Eventuelle forbedringer må

være dokumentert senest innen 1. juli. 

Vennlig hilsen

Jannicke Eriksen

Seksjon for opptak og veiledning

Lenke til kommentar

ei, 

Du finner informasjon om hvordan søknader poengberegnes her:

[1]http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/index.html

En poengberegning på ditt fulle vitnemål (alle fag og karakterer medregnet)

vil gi deg 33,6 karakterpoeng, 4 tilleggspoeng (som er maksimal uttelling) og

8 alderpoeng, til sammen 45,6.

En poengberegning etter 23/5-regelen (studiekompetansefag, spesielle

opptakskrav og eventuelle fag som gir tilleggspoeng hvis det lønner seg) vil

gi deg 35,4 karakterpoeng, 2,5 tilleggspoeng og 8 alderspoeng, til sammen

45,9.

Vi vet som sagt ikke hva årets poenggrenser vil bli. De varierer fra år til

år, avhengig av antall kvalifiserte søkere og hvilke poengsummer disse søkerne

har i forhold til antall studieplasser. 

Vi tar forbehold om at endelig poengberegning og godkjenning av dokumentasjon

skjer når din søknad blir behandlet i årets opptak. Eventuelle forbedringer må

være dokumentert senest innen 1. juli. 

Vennlig hilsen

Jannicke Eriksen

Seksjon for opptak og veiledning

Du har selv tidligere skrevet at du har 4 alderspoeng. I dette vedlegget står det 8 alderspoeng. Du må vise til riktig informasjon, før du ber noen regne det ut for deg. I tillegg har du endel tilleggspoeng, som du ikke har opplyst om.

Dette utgjør forskjellen. Forøvrig var utregningen korrekt.

Endret av Sommerstund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...