Gjest medlem-169651 Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Ser litt på denne og vurderer kjøp. Kan få den billigere og som funker i norske nettverk. Men er dette en topp telefon spesifiksjonsmessig? http://www.kyoex.com/sharp-sh-03g-aquos-zeta-metal-illumination-phone-unlocked/ Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Jeg vil ikke anbefale å kjøpe så avansert elektronikk fra utlandet. Telefoner har jo en ganske heavy feilrate, og da kan det bli tuklete med reparasjoner. Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Det er et poeng selvfølgelig, men da denne kun selges i Japan er det ikke så mange andre muligheter til å få tak i den. Er specs bra? Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 (endret) 8k (blir vel pluss fortolling, mva...) for en telefon fra Japan høres veldig dyrt og veldig risikabelt ut. Hadde det vært 2k så kunne jeg kanskje skjønt at du er fristet til å kjøpe. Endret 13. juli 2015 av oscrue10 Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 8k (blir vel pluss fortolling, mva...) for en telefon fra Japan høres veldig dyrt og veldig risikabelt ut. Hadde det vært 2k så kunne jeg kanskje skjønt at du er fristet til å kjøpe. Er i Japan nå og kan få den for 4.500 kr. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tDbelX Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 Da bør du sjekke ut om den bruker samme 4G-frekvenser som brukes her i Norge. Vet det er litt forskjell på Asia og Europa der. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 14. juli 2015 Del Skrevet 14. juli 2015 (endret) 8k (blir vel pluss fortolling, mva...) for en telefon fra Japan høres veldig dyrt og veldig risikabelt ut. Hadde det vært 2k så kunne jeg kanskje skjønt at du er fristet til å kjøpe. Er i Japan nå og kan få den for 4.500 kr.Så er ut som en kul telefon men husk at du mister norsk reklamasjonsrett samt at du må sjekke hvilke LTE-bånd telefonen støtter. Du kan risikere å sitte med en telefon som ikke funker på 4G i Norge. Sjekk hvilke bånd operatøren din i Norge benytter Endret 14. juli 2015 av Zyg0te Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Den funker fint med alle frekvenser som brukes av Telenor. Netcom har ikke 3G engang der jeg bor, så Netcom er uansett utelukket. Kjøpte telefonen og koser meg med den og lokalt LTE sim kort. Har også tidligere kjøpt telefoner i Japan som funker fint hjemme i Norge. Men ikke med Netcom av en ellet annen grunn. Reklamasjon og slikt må jeg bare glemme, men nå har jeg i alle fall en telefon ingen andre i Norge har. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Reklamasjon og slikt må jeg bare glemme, men nå har jeg i alle fall en telefon ingen andre i Norge har. På generelt grunnlag er jeg interessert i hva som driver folk til å handle som de gjør. Det å være den eneste som har en modell av et utbredt produkt er helt omvendt av min egen driver. Jeg liker mye bedre å ha noe som mange andre har, det gir meg et mye bedre nettverk når det gjelder service og support og tilgjengelige tilleggsprodukter. For all del, hvis du mener det gir deg noe å ha "den eneste" av noe, så skal du jo gjøre det. Er det viktig for deg, så er det viktig for deg. Men jeg innrømmer gjerne at jeg kan la meg fascinere av hvor ulike mennesker er...:-) Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Den eneste er du neppe, men en av veldig få, med de ulempene det innebærer. Samtidig litt moro å velge en modell som få andre har. 1 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Ser skikkelig spennende ut, håper du kan skrive litt om hvilke inntrykk mobilen gir etter litt bruk om du har kjøpt den Lenke til kommentar
bakalaka Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 (endret) Ser litt på denne og vurderer kjøp. Kan få den billigere og som funker i norske nettverk. Men er dette en topp telefon spesifiksjonsmessig? http://www.kyoex.com/sharp-sh-03g-aquos-zeta-metal-illumination-phone-unlocked/ Har selv handlet telefoner fra Kyoex, og var svært fornøyd med begge. Ingen problem overhodet med å koble meg til nettverk når jeg har vært i Norge eller andre europeiske land. Har vurdert en Aquos-telefon selv, men valget falt isteden på en Z3 nå sist. Flytter snart tilbake til Japan så kommer helt sikkert til å kjøpe meg en ekstra telefon da, og når jeg ser hva slags japanske telefoner noen av mine bekjente der borte har så har ihvertfall jeg det inntrykket at toppmodellene til hverken Sharp, Fujitsu eller Toshiba står noe som helst tilbake for hverken Sony, Samsung, LG eller Iphone. Så løp og kjøp!=) MEN: Forøvrig er jeg usikker på om du kan bruke den om du kjøper den hos forhandler i Japan. Jeg fikk beskjed sist at det ikke gikk an ( og måtte heller kjøpe via Kyoex), men det er snart to år siden og svært mye har jo skjedd siden den gang. Endret 12. august 2015 av bakalaka Lenke til kommentar
bakalaka Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 (endret) Reklamasjon og slikt må jeg bare glemme, men nå har jeg i alle fall en telefon ingen andre i Norge har. På generelt grunnlag er jeg interessert i hva som driver folk til å handle som de gjør. Det å være den eneste som har en modell av et utbredt produkt er helt omvendt av min egen driver. Jeg liker mye bedre å ha noe som mange andre har, det gir meg et mye bedre nettverk når det gjelder service og support og tilgjengelige tilleggsprodukter. For all del, hvis du mener det gir deg noe å ha "den eneste" av noe, så skal du jo gjøre det. Er det viktig for deg, så er det viktig for deg. Men jeg innrømmer gjerne at jeg kan la meg fascinere av hvor ulike mennesker er...:-) Interessant å høre=) Selv er jeg bevisst på det jeg kjøper, og velger som regel merker jeg vet/synes er synonymt med kvalitet, ikke nødvendigvis popularitet. Jeg kommer for eksempel mest sannsynlig aldri til å kjøpe et Samsung-produkt igjen, med tanke på hvor mye dårlige erfaringer jeg har hatt med det tidligere. Da betaler jeg f.eks heller 5-10% ekstra for et merke jeg tidligere bare har hatt gode erfaringer med, og som jeg forventer vil vare lenger. Angående tilgjengelig service og support har du et poeng, men kjøper du kvalitet istedenfor "billigere popularitetsmerker" så slipper du som regel å kontakte support:P ( det var en spøk, med bare ørlite grann seriøsitet.. ) Men er av det inntrykket at folk velger produkter fordi naboen har det, eller fordi media forteller at slikt er bra å ha. Det er jo veldig spesielt å se i hjembygda hvor ekstremt mange som har kjøpt seg BMW eller Mercedes f.eks, bare fordi naboen også har kjøpt det. Det er, uten å ha finreknet på det, mest sannsynlig dobbelt så mange BMWer som triller rundt i bygda mi enn det er Toyotaer, og så god økonomi har ikke folk flest... (det ser man igjen på andre ting...) Endret 12. august 2015 av bakalaka Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 12. august 2015 Del Skrevet 12. august 2015 ...Selv er jeg bevisst på det jeg kjøper, og velger som regel merker jeg vet/synes er synonymt med kvalitet, ikke nødvendigvis popularitet... Ja, selvsagt. Min kommentar var egentlig kun ment i forhold til det å være alene om å ha noe eller å være mange om å ha noe. For min egen del teller nok også kvalitet enda mer enn antall brukere. Bare for å ha det sagt...:-))) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå