AnonymDiskusjon Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 For en stund tilbale tok jeg en graviditetstest med RFSU som viste negativt men selvsagt så nervøs som jeg var syntes jeg at jeg kunne "ane" noe. Så dagen etter (dette var 20 dager etter samleie) så kjøpte jec en digital. Den viste "ikke gravid". Så begynte jeg å tenke. RFSU måler 10 ml og er mer følsom enn den digitale som jeg tror måler 25 ml. Burde jeg ventet enda lengre? Tror det var ca en uke før jeg ventet bortfallsblødning. Men leste at på p piller trenger du ikke ta hensyn til å teste etter menstruasjon. Da er 14 dager nok. Og jeg ventet med å teste til 20 dager etter. Kan jeg stole på den digitale testen? Jeg blir og forvirret for noen sier at noen gravide blør i svangerskapet og jeg har alltid trodd man kan stole på bortfallsblødningen. Anonymous poster hash: 3c834...f0f Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050 Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Det er og en annen ting jeg tenker på. Jeg hadde samleie natt til 30 juli. Tok alle p-piller, men lørdag 4 juli tok jeg p pillen over vasken (bruker vanligvis å bare svelge den ned med et glass vann). Går derfor og bekymrer meg over at den skal ha havnet i vasken selv om jeg vet dette er meget usannsynlig. Likevel har jeg tenkt på konsekvensene hvis dette hadde forekommet. Vet jo at sædceller kan leve i kroppen opp til 3-5 dager etter samleie. Jeg var begynt på uke nummer 3 på p-pillebrettet da jeg tok p-pillen som jeg innbiller meg havnet i vasken om det skulle ha noe å si. Begynte på de hvite pillene i går, så venter bortfallsblødning senest på mandag. Bortfallsblødningen min bruker ikke å komme presis alltid. Er det forresten normalt at den varierer med hvor mye som kommer? Og hva om bortfallsblødningen egentlig er en festeblødning hvis jeg får blødning. Hvordan vet man forskjellen på dette hvis en festeblødning kommer i bortfallsuka? Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Det kommer an på når din eggløsning er. Vi har forskjellig lutealfase. Gjennomsnittlig lengde er 14 dager, men noen har lengre enn dette. Men ja, du kan stole på den digitale testen. RSFU er kjent for å ha mange negative positive siden den måler en såpass lav HCG, det samme med Doc Morris. Siden du har tatt en digital test som sier "Ikke gravid" etter 20 dager så er du innenfor. Det er normalt at bortfallsblødningen kan variere. Det kan være ganske lite til mye, sånt varierer veldig. En festeblødning kan ikke sammenlignes med en bortfallsblødning. Disse er veldig forskjellige. Med en festeblødning så blør du ikke i flere dager (som oftest) og du har ikke så mye blod som du har ved en bortfallsblødning. Det er i svangerskapsuke 3 du eventuelt får en festeblødning, hvordan dette samsvarer med p-pille brettene deres vet jeg ikke. En festeblødning er som oftest bare litt blod eller spotting, men vi er jo alle veldig forskjellige. Det er mange som ikke får festeblødning. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2015 Jeg har fått litt blødning, men ser ut til at det kan komme veldig lite. Er fristet å ta en test, men når kan jeg ta den? I morgen vil det være 12 dager hvis jeg ikke har regnet feil siden sist samleie. Men kanskje antall dager ikke teller når jeg er i bortfallsuka? Kan jeg stole på testen hvis jeg f.eks tar den i morgen? Takk for svar! :-) Anonymous poster hash: 3c834...f0f Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Hvis du blør nå er det egentlig ingen grunn til å ta en test med mindre du tror dette er en festeblødning. Hvis du er engstelig eller bare vil vite så kan du ta en, men det er nok ikke vits. Hvis du skal ta en ville jeg anbefale deg å ta en digital. Lykke til! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2015 Jeg tror jeg tar den da jeg bare vil være helt sikker. Tror ikke egentlig det er noen festeblødning, men greit å være på den sikre siden. Kan jeg ta den i morgen, eller er det for kort tid siden det bare er 12 dager siden sist samleie? Anonymous poster hash: 3c834...f0f Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050 Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 Hvis du blør nå er det egentlig ingen grunn til å ta en test med mindre du tror dette er en festeblødning. Hvis du er engstelig eller bare vil vite så kan du ta en, men det er nok ikke vits. Hvis du skal ta en ville jeg anbefale deg å ta en digital. Lykke til! Har clearblue liggende. :-) Tørs ikke drive å tolke streker på RFSU. Synes de er litt skumle. Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 13. juli 2015 Del Skrevet 13. juli 2015 12 dager er ikke optimalt siden sist samleie. Forsøk å vente til torsdag så skal du være godt innenfor. Men siden du blør nå så kan du realistisk sett ta den imorgen. Jeg ville ventet. 14 dager er normalen. Ja, det lureste er å kjøpe en test uten rom for tolkning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå