chrixxa Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Trenger å få inn ekstra penger og har googlet skrivejobber på nett. Flere anbefaler www.realwritingjobs.com, men jeg finner ingen som personlig har erfaring med dette. Lurer på om det rett og slett er lureri eller ei, og om det finnes brukbart med norske oppdrag på denne siden. Det står at det også skal være norske tekster- men ikke hvor mange. Gidder ikke melde meg inn på noe man tjener 300kr i mnd på. Erfaringer/ tips til- hvordan tjene penger på nett? Lenke til kommentar
H80 Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Hei, Hva slags "skrivejobber" er du ute etter? Du skriver ikke så godt. For eksempel "Det står at det også skal være norske tekster- men ikke hvor mange". Her har du snodig bruk av bindestrek. Og: "Erfaringer/ tips til- hvordan tjene penger på nett?". Her er det feil i forbindelse med skråstrek og bindestrek. Jeg vil anbefale å få erfaring som frilans. Ta jobber der dine tekster blir korrekturlest og du får en mulighet til å perfeksjonere språket ditt. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Du trenger ikke å bli demotivert av H80. Jeg syns du skriver godt norsk og det holder. Dessuten er det alltid noen som korrekturleser dine tekster før de blir trykt. Gå for det! 1 Lenke til kommentar
chrixxa Skrevet 12. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2015 Kjære deg, det er da ikke slik jeg skriver når jeg skriver tekster. Da korrekturleser jeg tekstene mine etter beste evne. I innlegget over brukte jeg helt ubevisst skilletegn for å formulere poenget bedre, men jeg skal si meg enig i at det bare ble rotete. Hadde ikke regnet med at noen skulle korrekturlese innlegget mitt her. Jeg prøver igjen, det jeg er på utkikk etter er konkrete forslag på nettsider som man vet tar i bruk skribenter med alminnelige skriveferdigheter. Nettsider som har behov for nytt innhold i form av små blogginnlegg eller informative artikler, slik at de kan rangere høyt på søkeresultatene fra Google. Noen som vet om slike nettsider, eventuelt hvordan jeg kan finne dem? Lenke til kommentar
Mindwheeel Skrevet 26. juli 2015 Del Skrevet 26. juli 2015 Kjære deg, det er da ikke slik jeg skriver når jeg skriver tekster. Da korrekturleser jeg tekstene mine etter beste evne. I innlegget over brukte jeg helt ubevisst skilletegn for å formulere poenget bedre, men jeg skal si meg enig i at det bare ble rotete. Hadde ikke regnet med at noen skulle korrekturlese innlegget mitt her. Jeg prøver igjen, det jeg er på utkikk etter er konkrete forslag på nettsider som man vet tar i bruk skribenter med alminnelige skriveferdigheter. Nettsider som har behov for nytt innhold i form av små blogginnlegg eller informative artikler, slik at de kan rangere høyt på søkeresultatene fra Google. Noen som vet om slike nettsider, eventuelt hvordan jeg kan finne dem? På webforumet.no er det mange personer som ønsker gode artikler til nettsidene sine og som betaler hvis de får kvalitet. En god ide hadde nok vært å publisere noen gode innlegg der og å nevne hva du kan tilby. Med det her som med alt annet handler nok mye om å bygge et godt navn : Hvis flere innflytelsesrike personer liker det du gjør veldig godt og gjerne anbefaler deg videre : da er du på rett spor! Hva liker du best å skrive om da? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. juli 2015 Del Skrevet 27. juli 2015 Det enklaste må vell være å knytte seg til ei lokalavis eller liknande som freelancer. Då får du starte med å skrive korte og greie artiklar utan at det er veldig høge forventningar til kvaliteten på det du leverer. Etterkvart som du får gode tilbakemeldingar så kan du bruke denne erfaringa til å skaffe deg andre jobbar. Ellers så vil det nok være ein stor fordel å knytte skrivinga opp mot eit fagfelt som du har litt greie på. Er du flink til å skrive historier eller dikt? Eller kanskje du heller skal sattse på å skrive om mat eller teknologi? Kanskje du også behersker eit språk til slik at du kan oversette tekstar på framandspråk? Eller tenker du rett og slett at du vil jobbe med å korrekturlese tekstar som andre har skrevet? Å berre søke etter ein heilt generell skrivejobb er litt vanskelig. Godtgjersla for skriveoppdraget vil i all enkelheit variere alt etter kor krevande arbeidet er, og kor mange andre det er som konkurrerer om å levere liknande tekstar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå