Schreiber Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Sitter her og gleder meg til Rock Band 4 til høsten, og har en Oculus Rift DK2 og noen gitarer liggende. Hvordan ville det vært å kombinere disse to? Tenk dere: Man tar en helt vanlig gymsal med noen titalls folk, en scene og en monitor på veggen som viser notene. Nybegynnere kan fokusere mest på skjermen med notene, men etter hvert som man lærer seg sangene kan man fokusere mer på selve gitaren og publikum. Etter som man fortsetter karrieren får man større og større scener, helt til man står på en scene med flere titalls tusen folk. Eller flere hundre tusen. Det er jo bare et spill. Ville det vært mulig å få til noe sånt? Gitaren kan bli litt kjip i starten, men med bare fem taster burde det være absolutt mulig å spille uten å se på tastene. Man kan fint se notene på en skjerm på "scenen", omtrent som man gjør med karaoke. Men samtidig, tenk dere følelsen av å stå på en scene i virtual reality med en gitar i hånden og flere titalls tusen publikum? Hadde vært rått. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Og vil man ta det et par hakk videre kan man spille Rock Smith, da kan man bruke ekte gitar og greier. Da snakker vi. 1 Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Gjenskapt "Monsters of Rock" fra 1991 i Moskva, med 1,6 millioner publikum (kilde https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_concerts)hadde vært helt sinnsykt rått. 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 10. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2015 Helt klart vært digg med å mange folk. Tenk også med "ekte" band, som f.eks Guitar Hero Metallica osv. Det hadde vært tøft. Hadde heller ikke hatt noe imot en guitar battle med andre spillere. Lenke til kommentar
SpongeFrog Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Og vil man ta det et par hakk videre kan man spille Rock Smith, da kan man bruke ekte gitar og greier. Da snakker vi. Lykke til med å treffe rette strenger. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Takk, det kommer med øvelse merker jeg. Spesielt hvis man fokuserer på å ikke se på strengene mens man spiller. Men mulig det blir litt omfattende for folk flest. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 11. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2015 (endret) Rocksmith burde absolutt være spillbart med VR. Det gjelder bare å skalere vanskelighetsgraden rett. Nybegynnere kan jo starte med noen helt enkle grep, mens på den andre siden av skalaen har vi folk som spiller sangene i virkeligheten uten noter og alt det der. Forskjellen der er at mange proffe som spiller i ekte band aldri kommer seg til større scener enn små konserthus, mens i Rocksmith kan man spille for flere hundre tusen på en gigantisk scene. Tar man med hele bandet (alle med hvert sitt headset) kan man ha øving foran flere hundre tusen folk i stedet for i kjelleren hos en av dem. Edit: For den saks skyld burde det ikke være noe problem å få strengene man skal spille på gitaren i spillet til å lyse opp, og man i spillet spiller strengen man faktisk traff i virkeligheten. Da burde det være lett å "se" gitaren foran seg og treffe rette strenger på rett sted. Venstrehånden kan også bevege seg i spillet alt ettersom hvor man holder hånden i virkeliegheten. Endret 11. juli 2015 av Schreiber Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Har spilt rocksmith, og jeg ser ikke ned på strengene når jeg spiller. Jeg ser på skjermen. Men samtidig foretrekker jeg enkelheten i rockband når jeg først skal spille med en skjerm. Håper det kommer noe vr muligheter. Kanskje med project morpheus på ps4? Lenke til kommentar
walnuts Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Få med muligheten til å stagedive så blir det bra 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Da bør man nok sørge for god plass foran seg, eller går det hardt utover datamaskin og møbler Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Og vil man ta det et par hakk videre kan man spille Rock Smith, da kan man bruke ekte gitar og greier. Da snakker vi. Rock Band 3 hadde jo muligheten til å bruke ekte gitar, synd RB4 ikke kommer til å ha den muligheten. Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 (endret) Rocksmith er da genialt. Bruk heller tid på det enn rockband. Der lærer man å skille gitar på ordentlig! I tillegg finnes det et STORT community som lager custom sanger man kan laste inn i spillet Endret 24. juli 2015 av Mazeking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå