Gå til innhold

Revebjelle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunstnerisk, flott uttrykk du har fått fram her. Det har noe med selve posituren, det høyreiste som strekker seg opp og bøyer seg på slutten, og lys/skygge som du makter å få fram på en meget god måte. I mineøyne et kvalifisert profesjonelt håndverk.

Vennlig hilsen Ragnar

Lenke til kommentar

Dagens bilde: Vakkert og annerledes bilde av revebjella. Et godt eksempel på at det fortsatt er mulig å lage originale og tiltalende bilder av selv de vanligste og ihjelfotograferte motiv. Meget bra sort hvitt konvertering og fin komposisjon. Teksturen i bakgrunnen skaper en fin kontrast til blomsten uten å være dominerende.

Lenke til kommentar

Røntgenbilde av en ryggrad (opp ned)??

Så tøfft og annerledes, Jan! Det måtte jo være svarthvitt for å være så spesielt! :-)

Kjempelekker kunst!!!

Kjekt du likte det Gro! Jeg var veldig i tvil om det var mulig å kna om dette til noe fornuftig i sort/hvitt, så slike tilbakemeldinger er ekstra kjekt å få :)

Mvh

Jan

Lenke til kommentar

Kunstnerisk, flott uttrykk du har fått fram her. Det har noe med selve posituren, det høyreiste som strekker seg opp og bøyer seg på slutten, og lys/skygge som du makter å få fram på en meget god måte. I mineøyne et kvalifisert profesjonelt håndverk.

Vennlig hilsen Ragnar

Takker Ragnar, jeg beit meg også merke i at den monumentale posituren kanskje var mulig å utnytte i komposisjonen. Så var jeg jo heldig med lyset da, slik at det var mulig å bruke dette i sort/hvitt. Veldig kjekt du likte det, er alltid litt spent på tilbakemeldinger etter å ha ekperimentert litt :)

Mvh

Jan

Lenke til kommentar

Dagens bilde: Vakkert og annerledes bilde av revebjella. Et godt eksempel på at det fortsatt er mulig å lage originale og tiltalende bilder av selv de vanligste og ihjelfotograferte motiv. Meget bra sort hvitt konvertering og fin komposisjon. Teksturen i bakgrunnen skaper en fin kontrast til blomsten uten å være dominerende.

Takker for dagens bilde Mikael! Hadde ikke tenkt tanken en gang :) Men som du sier, så var det et forsøk på en ny vri på noe så vanlig som en blomst. Har en affinitet for det monumentale uttrykket til tider, så denne flotte revebjella i S positur måtte jo bare til pers i sort/hvitt :)

Mvh

Jan

Lenke til kommentar

Flott fortelling om revebjelle, der du går utenom mye av det planten byr på gratis; av farger og prakt.

Kreativ fotografering, og bildebehandling.

Jeg tenkte faktisk ikke over det før du nevner det, for som du sier så er jo denne planten praktfull i farger og gir mye gratis som du så godt sier det. Derfor er det jo ekstra hyggelig å kunne bringe dette over i monochrom til noe som kan oppfattes slik som du gjør. Så mange takk:)

Mvh

Jan

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Grattis med Dagens Jan! Kreativt og meget vellykket.

Å gjøre ting på sin måte, er vel mye av essensen ved det å lage bilder. For det er egentlig det vi gjør. Vi tar et utsnitt av verden rundt oss, og så forandrer vi litt på den, og dermed får vi verden litt slik som vi vil se/vise den. På godt og vondt.....

Lenke til kommentar

Grattis med Dagens Jan! Kreativt og meget vellykket.

Å gjøre ting på sin måte, er vel mye av essensen ved det å lage bilder. For det er egentlig det vi gjør. Vi tar et utsnitt av verden rundt oss, og så forandrer vi litt på den, og dermed får vi verden litt slik som vi vil se/vise den. På godt og vondt.....

Godt sagt Pentaxen - noen av oss liker å lage en egen twist på bildene som vi føler formidler det vi ønsker.

mvh

Jan

Lenke til kommentar

Det første som slo meg var en kobra slange oppreist til hugg.

Men så begynte revebjellene å klinge.

Her er vel det meste sagt om både bilde og fotograf så da får det holde å si at Dagens er vel fortjent.

Roar

Faktisk når du nevner det, så er det jo en flott slangepositur klar til hugg. Kjekt når andre ser ting ikke jeg ser :)

Takker Roar!

Lenke til kommentar

Så tøfft og annerledes, Jan! Det måtte jo være svarthvitt for å være så spesielt! :-)

Kjempelekker kunst!!!

Gratulerer med dagens! Det var det absolutt verdt! :-)

Takker Gro - overraskende, men innrømmer at det var svært kjekt :)

mvh

Jan

Lenke til kommentar

Kjempelekker kunst!!!

Kjekt du likte det Gro! Jeg var veldig i tvil om det var mulig å kna om dette til noe fornuftig i sort/hvitt, så slike tilbakemeldinger er ekstra kjekt å få :)

Mvh

Jan

:-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...