tss141 Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Hei. Jeg søkte på TAF Elektro på førstevalg og elektro yrkesfag på 2.valg til vgs. For å komme inn på TAF elektro så trenger man en lærlingplass. Jeg har kommet inn på TAF, men jeg har ikke lærlingplass enda. Skal jeg takke ja til taf selv om jeg ikke har lærlingplass? Om jeg ikke kommer inn på TAF, havner jeg sist i køen på 2.valget? Lenke til kommentar
SmellyBean Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Jeg takket ja til TAF, men fikk ikke læreplass. Det endte opp med at andreønsket ble omgjort til førsteønske, og jeg kom inn uiten å måtte stå på venteliste. Tror de tar med i beregningen at du venter på læreplass. Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Lærlingplass er vel noe du skal skaffe deg når du nærmer seg enden på videregående for å fortsette i praksis som lærling i bedrift? Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Lærlingplass er vel noe du skal skaffe deg når du nærmer seg enden på videregående for å fortsette i praksis som lærling i bedrift? Jeg tror du bør sette deg litt bedre inn i hva TAF er for noe. Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 (endret) Jeg gikk TAF selv... Men gikk TAF mekaniker og ikke elektro, vi søkte ihvertfall lærlingplass ved endt skolegang. Endret 15. juli 2015 av AnnonymG Lenke til kommentar
Synonymt Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Jeg gikk TAF selv... Men gikk TAF mekaniker og ikke elektro, vi søkte ihvertfall lærlingplass ved endt skolegang. TIP eller TAF? Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 15. juli 2015 Del Skrevet 15. juli 2015 Teknisk Almennfag, TAF, men fordypning i bilfag. Søkte etter endt skolegang faktisk og fikk dét. Mulig det er annerledes med TAF elektro, men skal man skaffe seg lærlingplass når man går i 10. klasse? Lenke til kommentar
SmellyBean Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Da gjøres det vel forskjellig. Vi måtte i allefall ha læreplass først, og mener å huske at hele opplegget gikk over 4 år. Da var man ute i bedriften 2 dager i uka eller noe sånt. Lenke til kommentar
tss141 Skrevet 17. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2015 Jeg har kontaktet vest agder fylkeskommune og de har forklart hva som skal gjøres. de har endra søket mitt slik at jeg søker på normal elektro yrkesfag, men om jeg klarer å skaffe men en lærlingplass så kan jeg kontakte dem og komme inn på TAF. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå