spike Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 jeg tenkte jeg skulle ha en counter som fungerte via cookies, en person bare kan ha et "count"per time: <?php $filen = 'teller.txt'; if(!isset($_COOKIE['teller'])){ setcookie(teller, teller, time()+3600); $fp = fopen($filen,"r"); $tell = fgets($fp); fclose($fp); $tell = $tell++; echo "$tell"; fopen($filen,"w"); fwrite($fp, $tell); fclose($fp); } echo $tell; ?> er jeg helt på vilspor? noen ser noe som kan hjelp? Lenke til kommentar
spike Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 vell nå har jeg "echo $tell;" to ganger men det betyr jo ikke noe , problemet er at jeg ikke får opp oe i det heletatt. det viser bare et helt hvit ark Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 fopen($filen,"a"); Hvis du ikke vil overskrive filen hvertfall, (a = append, w = write (og truncate først)) Du kan også vurdere å øke lengden til cookien til et år istedet for en time, og gjerne fornye den hver gang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå