ltdata Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Har en bank nå som ikke betaler mye rente på sparekontoen. 1.6%. Norwegian bank har 2.1%. Er det ok å prøve å spørre nåværende bank om de kan matche renten som Norwegian tilbyr? Eller er det noe som bankene ikke tar seg bryet med å forhandle om? Lenke til kommentar
3irik Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Kan du ikke bare opprette konto hos Norwegian bank? Jeg hadde sagt til banken min at jeg ønsker å avslutte kontoen fordi jeg får bedre vilkår hos en annen bank! Hvis de kan matche vilkårene så gjør de det da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Jeg forsøkte dette i en bank engang men fikk avslag på grått papir. Det samme fikk jeg når jeg forsøkte å sette ned lånerenta. Sjekk finansportalen.no - den gir deg svar på hvilken bank som er best på renter. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 11. juli 2015 Del Skrevet 11. juli 2015 Usikkerheten er stor i dagens situasjon, bl.a ser jeg at de lange fast-rentene stiger relativt mye nå. Bankene er rett og slett redde for kommende avskrivinger som tap.(2016-2017) Og racet har allerede startet.. I tillegg må de overse rentebanen (les styringsrenten) til Norges bank, kravene til egenkapital må styrkes/sikres ved kommende tap. Så, man har lite å forhandle om nå for tiden.. Lenke til kommentar
nojac Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 Har en bank nå som ikke betaler mye rente på sparekontoen. 1.6%. Norwegian bank har 2.1%. Er det ok å prøve å spørre nåværende bank om de kan matche renten som Norwegian tilbyr? Eller er det noe som bankene ikke tar seg bryet med å forhandle om? Slutt å "forhandle", kjøp der prisen er lavest. I øyeblikket er det Santander som har det beste tilbudet (2,5 % for over 100 000) Hvor lenge det varer er ikke lett å si. Men å bytte sparekonto er gratis og tar få minutter. Mye raskere enn å " forhandle". Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 De fleste sparekontoer er også gratis og opprette samt å ha, så man kan ha mange kontoer og sende pengene imellom etter hvem som har best rente. Hadde flere gjort det hadde vi kanskje sett litt mer konkurranse... Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 20. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2015 Satte inn sparepengene på bank norwegian 2.1% rente nå. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. juli 2015 Del Skrevet 23. juli 2015 Du taper uansett penger om du må betale formueskatt Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. juli 2015 Del Skrevet 24. juli 2015 Du taper uansett penger om du må betale formueskatt Taper uansett iht. inflasjonsraten og kapitalskatten i dagens situasjon. Formueskatten vil bare gjøre vondt verre.. 1 Lenke til kommentar
NoMercy Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Forhandling på innskuddsrente er fånyttes. Bankene har allerede negative marginer på innskudd. Det beste er å flytte pengene til annen bank, eller gå over til alternativ sparing (fond/aksjer) - spesielt hvis sparehorisonten din er >3 år. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Det beste er å investere i eiendom eller noe annet som stiger i verdi Lenke til kommentar
kremt Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Det beste er å investere i eiendom eller noe annet som stiger i verdi Og du garanterer avkastningen de neste 5 årene antar jeg? 1 Lenke til kommentar
nojac Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Du taper uansett penger om du må betale formueskatt I forhold til hva? Det er ikke gitt at det finnes en alternativ plassering som vil gi bedre avkastning, verken på kort eller lang sikt. Noen håper på boligmarkedet, andre på aksjer og fond. Men ingen er garantert gevinst. At noe fram til i dag har steget betyr ikke at det nødvendigvis kommer til å fortsette med det. Men at renten for tiden er negativ når vi legger inn inflasjon og formueskatt er dessverre riktig.... 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 9. august 2015 Del Skrevet 9. august 2015 Det beste er å investere i eiendom eller noe annet som stiger i verdi Eiendom er en utgift, med mindre man kan leie det ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå