Michael_SW Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 Hei, Første gang jeg er her, så beklager hvis dette er en dobbeltpost, men klarte ikke å finne noe mer relavant sted å spørre eller lignende post. Det jeg lurer på er:Jeg har noen lyspærer som skal gi dagslys, de er på 115W / 220V Jeg vet det er 230 V i veggen. Men arbeidslampen jeg har fra før, sier max 60 W. Jeg kjøpte da noen keramiske adaptere som tåler 220V, for å bruke mellom lampesokkel og pære. Men jeg er fremdeles usikker på om selve lampen tåler det ? Altså; tåler en vanlig lampesokkel å være broen mellom strøm og pære? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 (endret) Hvis lampen er godkjent for 60w, er det det den er godkjent for, ikke noe mer. Skaff deg en annen lampe, eller en svakere paere!Edit: Hvis det er sokkelen i midten du har kjøpt, støtter den ikke mer enn 50 watt. Endret 10. juli 2015 av Zash Lenke til kommentar
Michael_SW Skrevet 10. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 10. juli 2015 Hvis lampen er godkjent for 60w, er det det den er godkjent for, ikke noe mer. Skaff deg en annen lampe, eller en svakere paere! Edit: Hvis det er sokkelen i midten du har kjøpt, støtter den ikke mer enn 50 watt. Takk for svar! Lenke til kommentar
SaJo Skrevet 10. juli 2015 Del Skrevet 10. juli 2015 (endret) Ser ut som en sparepære - er du sikker på at den faktisk bruker 115W? Står jo ofte på sparepærer hva slags glødepære de tilsvarer.. Edit: Er visst 115W. Endret 10. juli 2015 av RVF Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 Det en lampe er oppgitt å tåle er stort sett begrenset av varmen som pæren utvikler. En 60W lampe klarer ikke å lede vekk all varmen som en 115W pære generer, og lampen vil da snart bli ødelagt. Samt at det er brannfarlig. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. juli 2015 Del Skrevet 12. juli 2015 (endret) Hvorfor ikke skaffe LED? LED - 60 Watt High Bay bulbs E40 Base 85V-300V Lamps type: E40 screwed Socket, E-39, E-26 is Available. Men vil nok tro slike pærer blir lyset veldig blendene, sikkert ikke bra for synet å se direkte på disse pærene. Endret 12. juli 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
Michael_SW Skrevet 13. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2015 Takk for svar og tips! Det stemmer som har blitt nevnt her at det ikke hjelper stort å prøve å isolere med en keramikksokkel. blir å lete etter en lampe som tåler varmen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå