Athlon Power Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 For en uke siden oppdaget norton antivirus 3 virus på min pc 200 filer var infisert. En av virusene var det som klikker den 26. hver måned. Da virusprogrammet bare klikka i et kjør reparerte jeg så godt jeg kunne og sletta programmet så jeg kunne bruke PC-en igjen. Jeg har hørt at dette viruset kan fucke upp biosen på hovedkort hvis det er flash bios. Stemer dette??? Jeg har Abit KG7-RAID med flash bios Så er dat da detstore spørsmålet hva jeg skal gjøre? Formatere? Vente og se? Jeg vil nødig herpe biosen. Pleaze gi meg noen vettuge svar så jeg slipper og herpe biosen. Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 Jeg vet ikke hvilke virus du snakker om, men det finnes flere virus som ødelegger BIOSen. Mener også at det finnes virus som "overlever" en formatering. Hvis Norton ikke finner virus når du scanner maskinen etter at viruset er fjernet burde du være trygg. En annen ting er at du MÅ finne kilden til viruset altså hvordan ble maskinen smittet E-post, CD, Diskett, Via internett? Du MÅ også sjekke alle disketter du har brukt og alle CD-er du har brent. Dette for å hindre at maskinen blir smittet på nytt. Selv om du greier å fjerne viruset kan angrepet ha skadet Winodws slik at maskinen blir ustabil. Hvis alt tyder på at viruset er fjernet og PC-en fungerer ok, ville jeg nok ha tatt sjansen på at det går bra den 26. Fungerer ikke PC-er bra ville jeg ha partisjonert og formatert HDen på nytt, selv om det er jævlig mye arbeid. Ble du klokere? (Det er et vanskelig valg) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 21. oktober 2001 Del Skrevet 21. oktober 2001 vil bare anbefale AVP (Anti-Virus Protection) på det sterkeste. jeg har testa den på diverse virus og det er den eneste som spretter opp med en gang jeg får ett virus i e-mailen eller når jeg setter en diskett med virus i floppy'en. jeg har jo seffølgelig testa Normann, Norton og McAfee i tillegg men fant ut at AVP var den beste og den som ofte er den første til å oppdatere sin virus definition. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå